PDA

View Full Version : speaker vraag!!



Jurjan
8 oktober 2006, 17:46
Ik speel momenteel op een Framus Dragon en nu ben ik op zoek naar een bijpassend cabinet. Ik heb nu een Marshall 1960A, maar ik weet dat het beter kan.

Wat is aan te raden? Celestions, V30's, Greenbacks ?

Ik zoek een cabinet dat mooi sferisch en warm klinkt. Ik speel met vrij weinig gain, maar maak wel harde muziek. De sound moet zo gezegd niet gaan modderen.

Negative K3 fan
8 oktober 2006, 19:24
dit hoort dus niet in effecten

wat betreft een antwoord op je vraag: zelf uitproberen, bijvoorbeeld bij musik produktiv in duitsland

Jurjan
8 oktober 2006, 21:12
Het is toch randapparatuur!?

schizo910
8 oktober 2006, 21:13
nee, een onderdeel van je versterker :satisfie: ;)

Debaser
9 oktober 2006, 00:18
nee, een onderdeel van je versterker :satisfie: ;)

ik snap zijn vergissing wel

je speakers zijn niet 'echt' onder deel van je versterker toch.

maar toch staat ie in t verkeerde subforum

Han S
9 oktober 2006, 00:33
Het mag zo zijn dat het in het verkeerde subforum staat, maar ik wil er wel wat over kwijt. Ik heb in de studio vier cabinets staan met Celestion. Een met G12 65, twee met Greenbacks en een met V30.

En de meeste gitaristen kiezen voor die V30's omdat die het meest gedetailleerd klinken en ze vinden ze over het algemeen gewoon het beste klinken.

Je moet er wel rekening mee houden dat ze minder vermogen aankunnen dan de 65 en de 75, maar het gaat regelmatig op orkaansterkte en alles is nog heel.

vester86
9 oktober 2006, 01:03
ik heb ooit eens een keer een framus dragon gehoord bij skabouter, en heeft een enorm goeie indruk achter gelaten!
hij had er een G12H30 onder staan, combinatie tussen V30 en greenback heb ik begrepen...
wat het ook was, het klonk ZEER vet, maar waarschijnlijk kan hij er zelf meer over vertellen...

Negative K3 fan
9 oktober 2006, 18:26
Het mag zo zijn dat het in het verkeerde subforum staat, maar ik wil er wel wat over kwijt. Ik heb in de studio vier cabinets staan met Celestion. Een met G12 65, twee met Greenbacks en een met V30.

En de meeste gitaristen kiezen voor die V30's omdat die het meest gedetailleerd klinken en ze vinden ze over het algemeen gewoon het beste klinken.

Je moet er wel rekening mee houden dat ze minder vermogen aankunnen dan de 65 en de 75, maar het gaat regelmatig op orkaansterkte en alles is nog heel.

een v30 heeft een maximale belastbaarheid van 60 watt hoor han! ik zou me eerder zorgen maken over die greenbacks :)

persoonlijk vind ik v30s niks aan :) misschien dat gewoon die cab heel goed is, want naar mijn ervaring kunnen dezelfde speakers in verschillende cabinetten meer verschil in geluid geven dan andere speakers in hetzelfde cabinet.

€0,02

Dirk_Hendrik
9 oktober 2006, 18:32
en hopla ....

AART
9 oktober 2006, 19:06
ehm, dirk, heb je niks foutgedaan ofzo, et staat ineens 3 keer in moderne amps...

Chris Winsemius
9 oktober 2006, 19:45
ehm, dirk, heb je niks foutgedaan ofzo, et staat ineens 3 keer in moderne amps...

Liever 3x in modern dan 1x in effekten :D :)

GRAPJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps D_H, nog 'n chassistje gevonden/etc. ?

Rormo
9 oktober 2006, 21:06
heb net in een van de andere 3 gereageerd :s

ieme
9 oktober 2006, 23:06
ik heb nog een dragon cab te koop, past mooi bij jou head jurjan!

Jurjan
10 oktober 2006, 15:04
Ey Ieme,

ja misschien wel. Ik ga de komende tijd verschillende cabs proberen en hopelijk kan ik dan een goede keuze maken. Ik heb net een Gibson Firebird Studio gekocht dus de komende paar maanden heb ik geen geld om een cab aan te schaffen. Wat ik zoek in een cab is strak laag (geen gemodder), maar wel een warme sfeervolle klank. Ben erg gecharmeerd van die Orange cabinetten dus ook die ga ik zeker checken.

Wat ik me afvraag is waarom bv een Orange cab met V30 speakers een behoorlijk stuk duurder is dan een Framus cab met V30's. Maakt het merk speaker ook veel uit of gaat het vooral om het type?

pol
10 oktober 2006, 16:07
die speakers zijn hetzelfde, je betaalt enkel meer bij Orange voor de constructie van de cab, en dit kan heel veel verschil uitmaken.

Negative K3 fan
10 oktober 2006, 20:20
Ben erg gecharmeerd van die Orange cabinetten dus ook die ga ik zeker checken.

Wat ik me afvraag is waarom bv een Orange cab met V30 speakers een behoorlijk stuk duurder is dan een Framus cab met V30's. Maakt het merk speaker ook veel uit of gaat het vooral om het type?

gecharmeerd van het uiterlijk natuurlijk.....

naar mijn ervaring klinkt de orange v30 cab heel erg donker/dof/warm, je moet er echt van houden.

ik denk ook dat je zelf wel goed kunt verzinnen hoe het verschil in prijs ontstaat, materialen, constructie, locatie etc. Als je een paar planken waaibomenhout in china aan elkaar laat timmeren kost het je niets, als je je creativiteit de vrije loop laat nemen kun je een cab zo duur maken als je maar wil.

ieme
10 oktober 2006, 20:49
Gibson Firebird Studio



Nice job een firebird staat ook nog hoog op mijn lijstje!

olaf
10 oktober 2006, 21:11
een v30 heeft een maximale belastbaarheid van 60 watt hoor han! ik zou me eerder zorgen maken over die greenbacks :)

persoonlijk vind ik v30s niks aan :) misschien dat gewoon die cab heel goed is, want naar mijn ervaring kunnen dezelfde speakers in verschillende cabinetten meer verschil in geluid geven dan andere speakers in hetzelfde cabinet.

€0,02

Wat zijn jouw ervaringen met verschillende cabs en dezelfde speakers??

Negative K3 fan
10 oktober 2006, 21:13
dat staat toch in het gequote gedeelte?

olaf
10 oktober 2006, 21:19
Je schrijft; naar mijn ervaring klinkt de orange v30 cab heel erg donker/dof/warm, je moet er echt van houden.

Ik was benieuwd of je meer cabs zo kon omschrijven!

Negative K3 fan
10 oktober 2006, 21:33
ahh ok nu snap ik hem, om hheel eerlijk te zijn weet ik het fijne er al niet meer vanaf het is al een tijd geleden dat ik ze allemaal heb getest.

wat ik nog wel weet was dat ik de marshall AV de beste v30 kast vond, deze was een stuk opener en had meer bite dan de rest. Later heb ik een keer gelezen dat de v30s die marshall gebruikt anders zijn dan normale v30s.

verder kan ik je niet echt helpen, behalve met deze zipfile:

http://www.riffi.com/riffi065/Riffi_kaappitesti.zip

15 cabs met verschillende microfoons, clean en vervormd.

Jurjan
13 oktober 2006, 13:52
Ieder bedankt voor de reacties. Wat ik opmaak uit de posts is dat ik gewoon een hele zooi cabinetten moet gaan proberen om zo mn keuze te kunnen maken.

Thanks!