PDA

View Full Version : Andere vraag: Zouden jullie het doen?



Tho
9 oktober 2006, 17:33
Ik had al eerder de vraag gesteld, maar ik stel hem nu wat simpeler in de hoop op meer reacties.
De Jackson sl2ht die ik wil aanschaffen bespeelde ik in de winkel, en nu waren er een paar min puntjes:
1) tussen de singlecoils van de humbucker zat tegen de zijkant (er nog net in) een vette harde lijmprop.
2) De hals was zo droog als een woestijn (ja lemon-oil, maar hij mag gewoon niet droog zijn.
3) de 23ste en 24ste fret begonnen al weerplekjes te vertonen.
3) De witte rand van de hals bij de headstock, had een vage oranje vlek onder de lak.

Deze dingen vallen op als je er op let, en van een JACKSON USA verwacht je perfectie. de vraagprijs is 2350.
Zouden jullie hem aanschaffen, korting vragen, of helemaal niet!!!??

thnx! Tho

jorrit
9 oktober 2006, 17:35
als je een leuke korting krijg zou ik het doen, lijmprop haal je er wel uit, hals lap je ook met wat olie wel op en dat witte krijg je wel weer wit.

Als je geen korting krijgt of amper korting zou ik toch voor dat bedrag iets perfects hebben..

Orpheo
9 oktober 2006, 17:37
de toets hoort niet droog te zijn, idnerdaad, maar de rest vind ik mierenneukerij.

Danny Drug
9 oktober 2006, 17:44
korting vragen.. en kopen

klaar... misschien krijg je korting.. misschien niet... verliefd is verliefd... die dingen los je op en dan is hij helemaal goed..

Tho
9 oktober 2006, 17:49
de toets hoort niet droog te zijn, idnerdaad, maar de rest vind ik mierenneukerij.

Ik vind het geen mierenneuken. Ik betaal me helemaal de pleuris aan zo'n gitaar, dan wil ik gewoon dat ie perfect is. Zelfs mijn Koreaanse Epiphone is perfect afgewerkt, dan mag je dat zeker van een USA verwachten.

Danny Drug
9 oktober 2006, 17:52
wen hij is helemaal nergens te verkrijgen?

ook niet op die duitse gitaarsiteS?

PeterX
9 oktober 2006, 17:54
Naar mijn mening mag je inderdaad voor dat geld een perfecte afwerking verwachten. Gezien de minpuntjes en het feit dat die dr zo te horen al een tijdje hangt zou ik gaan voor een (fikse) korting en anders gewoon verder zoeken, voor dik 2000 euro moet je toch ergens een perfect exemplaar kunnen vinden...

gorgasm
9 oktober 2006, 18:04
Ik had al eerder de vraag gesteld, maar ik stel hem nu wat simpeler in de hoop op meer reacties.
De Jackson sl2ht die ik wil aanschaffen bespeelde ik in de winkel, en nu waren er een paar min puntjes:
1) tussen de singlecoils van de humbucker zat tegen de zijkant (er nog net in) een vette harde lijmprop.
2) De hals was zo droog als een woestijn (ja lemon-oil, maar hij mag gewoon niet droog zijn.
3) de 23ste en 24ste fret begonnen al weerplekjes te vertonen.
3) De witte rand van de hals bij de headstock, had een vage oranje vlek onder de lak.

Deze dingen vallen op als je er op let, en van een JACKSON USA verwacht je perfectie. de vraagprijs is 2350.
Zouden jullie hem aanschaffen, korting vragen, of helemaal niet!!!??

thnx! Tho
is da in n winkel? zo ja, is da de enige winkel die n sh verkoopt???
zo niet, hard denken, ev. onderhandelen

Anders Destium
9 oktober 2006, 18:10
Ik heb de laatste tijd een paar soloists op gitaarmarkt gezien, dat zou ik in jouw geval ook zeker overwegen! Als dit dingen zijn die jij écht als probleem ziet dan is het misschien niet zo handig, zeker als je bang bent dat dit soort dingen de positieve punten van de gitaar gaan overheersen (kan ik me moeilijk voorstellen, maar toch).

Je zegt het verder eigenlijk zelf al: voor dat geld moet je een perfecte gitaar kunnen krijgen, en dat mag je ook best eisen wat mij betreft.

Tho
9 oktober 2006, 18:24
De gitaar is inderdaad in relatie tot andere jacksons moeilijk te krijgen. Misschien omdat ie strings-thru is. Alleen guitar24.de verkoopt hem, maar voor veel te veel geld. Ik heb produktiv een mailtje gestuurd of zij er aan kunnen komen en wat dat dan zou kosten.
Zou moeten lukken.
Voor mij is het gewoon heeeel erg belangrijk datie perfect is, en zeker voor die bedragen.
Hij is dus 2350. Voor 1800 zou ik hem wel mee willen nemen, maar ik weet zeker dat de handelaar dat niet zo'n goed idee vind ;).
Denk ik ook niet dat hij een ander exemplaar voor me wil bestellen.

Noid
9 oktober 2006, 19:18
Voor mij is het gewoon heeeel erg belangrijk datie perfect is, en zeker voor die bedragen.
Hij is dus 2350. Voor 1800 zou ik hem wel mee willen nemen, maar ik weet zeker dat de handelaar dat niet zo'n goed idee vind ;).
Denk ik ook niet dat hij een ander exemplaar voor me wil bestellen.

Dat je voor dat geld heel wat verwacht vind ik logisch, maar dan zal het je andersom ook niet meer op de laatste 100 Euro aankomen toch? Wat als hij de door jou geconstateerde punten verhelpt? Is dat ding je dan wel die 2350 waard?

Danny Drug
9 oktober 2006, 19:21
Dat je voor dat geld heel wat verwacht vind ik logisch, maar dan zal het je andersom ook niet meer op de laatste 100 Euro aankomen toch? Wat als hij de door jou geconstateerde punten verhelpt? Is dat ding je dan wel die 2350 waard?

ook een goed idee

"hey , hij hangt in jouw winkel.. maak hem goed en ik koop hem van je.."

Tho
9 oktober 2006, 19:42
Is inderdaad een optie, maar die oranje vlek zit onder de laklaag, dus dat is moeilijk te verhelpen. Sowieso dat de gitaar al enigzins 'plekjes' begint te vertonen vind ik ietwat vreemd, dat hoort niet.
Hebben mensen dit ook gehad met hun USA gitaar? lelijke dingetjes en slordigheden?

Danny Drug
9 oktober 2006, 19:47
een beetje een zwart schaap dus.. jammer dat die gitaar zo weinig te vinden is..

Noid
9 oktober 2006, 21:25
Is inderdaad een optie, maar die oranje vlek zit onder de laklaag, dus dat is moeilijk te verhelpen. Sowieso dat de gitaar al enigzins 'plekjes' begint te vertonen vind ik ietwat vreemd, dat hoort niet.
Hebben mensen dit ook gehad met hun USA gitaar? lelijke dingetjes en slordigheden?
Laat maar hangen dus dat ding, want diep in je hart zoek je een mooiere en betere!

Tho
9 oktober 2006, 21:43
Hahah, ja dat exemplaar wel! ;) maar het model is PERFECT voor mij! wat een bespeelbaarheid, dat is echt niet te geloven.. en ook écht bloedmooi! :D dus ik ben heel erg verliefd, maar hij moet wel perfect/zeer goed afgewerkt zijn :cheerup:

sickpunk
9 oktober 2006, 21:50
goed uiteindelijk et enige probleem is dus de verkleuring omdat je dat niet weg krijgt?

een fretboard kan droog worden als hij lang ergens ongebruikt hangt(geen natuurlijke olieën van je handen) en het verweren van fretten kan ook(luchtvochtigheid) die lijm prop kan je zo weghalen....

en dan nog wil je em wel meenemen voor 550€ minder? sorry hoor, maar ik vind et ook miereneukerij...

alles is op te lossen en als je echt wilt dan is zelfs die verkleuring op te lossen...

Eko
9 oktober 2006, 21:52
Voor een instrument van deze klasse ( Prijs) is er geen optie mogelijk. Perfectie moet standaard zijn. Verkleuringen horen niet voor te komen. Produktiefouten horen door een winkelier al gezien te zijn. Wellicht dat hij hem zelfs al met zeer veel korting van de importeur heeft gekregen. Die korting zou je op kunnen eisen. 1800 is dan heel redelijk.
De andere gedachte die ik mee wil geven, is dat je er nooit helemaal tevreden over zult zijn. Ik heb dit in het verleden ook wel eens gedaan. Het instrument kopen wat je graag wilt hebben maar net niet helemaal het geld voor hebt. Na enkele maanden gaan de minpunten toch harder opvallen dan de korting die je gekregen hebt.
Sta op je strepen en koop alleen het instrument wat je echt hebben wil in de staat zoals die hoort te zijn....100% en niet minder. Zo`n instrument houd je ook langer.

BLOK182
9 oktober 2006, 21:53
Ik zou die argumenten gewoon gebruiken om een zo'n scherp mogelijke prijs te krijgen. Die handelaar zal ook niet elke dag een geinteresseerde op de stoep hebben staan voor die gitaar, anders hing ie er niet zo lang. Waarschijnlijk is hij wel bereid een leuke korting te maken. Die kleine dingetjes zijn op de losse, elke gitaar die lang in een winkel hangt moet bij verkoop ff helemaal goed gepoetst en afgesteld worden, maar dat kan je ook wel eisen van die gast als je em koopt. Geloof me, dat scheelt een slok op de borrel.
Het gaat hier niet zomaar om "een dure gitaar", maar om een dure gitaar die eigenlijk precies goed is voor jou en die je amper ziet. Je kan inderdaad doorzoeken naar precies zo eentje maar dan echt helemaal perfect, maar die vind je niet 1-2-3 ben ik bang, hooguit bestellen met een aanbetaling...

sickpunk
9 oktober 2006, 21:55
ja dus uiteindelijk et enige wat er dan over is is die verkleuring... right?
dan is 550 een hele hoop minder hoor....

als je hem koopt durf ik er geld op te leggen dat er over 2 maanden een topic geopend word "help er zit een deukje in me mooie gitaar"

Orpheo
9 oktober 2006, 22:08
1) tussen de singlecoils van de humbucker zat tegen de zijkant (er nog net in) een vette harde lijmprop.
2) De hals was zo droog als een woestijn (ja lemon-oil, maar hij mag gewoon niet droog zijn.
3) de 23ste en 24ste fret begonnen al weerplekjes te vertonen.
4) De witte rand van de hals bij de headstock, had een vage oranje vlek onder de lak.


die lijmprop is waarschijnlijk gewoon wax. wees daar maar blij mee, anders gaat zo'n gitaar squeelen als een malle. en als t echt een ramp is, piel je dat er zelf af. big deal.

2: dat is zo te verhelpen.

3: hoe bedoel je precies? plekjes? al fretwear? van een nieuwe jackson in de winkel? lijkt me stug. Heel stug.

4: het kan zijn dat de binding zelf niet 100% uniform was van kleur.kan gebeuren.

maar om nu VIJF HONDERD VIJFTIG EURO korting te vragen om iets dat in 5 minuten gedaan kan zijn, of dat gewoon gebeurd kan zijn tijdens vervoer of vanwege reactie tussen lak en standaard waarin de gitaar hing (je kent die dingen wel, die kophangers, ik neem aan dat daar die verkleuring zit) vind ik sterk sterk overdreven.

wat de topicstarter EIGENLIJK zegt is 'als ik nu een exact dezelfde gitaar zie die even duur is, 100% qua looks HET is, maar minder klinkt, neem ik die'. dat zegt hij eigenlijk, en dat vind ik nuts. KOM OP. het is een gitaar, een gebruiksvoorwerp. Niet een faberge-ei.

BLOK182
9 oktober 2006, 22:17
Waarschijnlijk doet een "grote beurt" al bijna alles. En als deze gitaar het helemaal is qua feel, niet verder zoeken!

Tho
9 oktober 2006, 22:50
aan Sickpunk.
Beste sickpunk, het is voor een zeer gepassioneerde gitarist als ik héél erg belangrijk om een perfect afgewerkte gitaar te hebben, en zeker voor deze prijs (en ik denk dat jij dat ook niet even ophoest). Ik ben erg zuinig op m'n spullen, en daarom zul je bij mijn gitaren ook geen butsen aantreffen. Verder heeft dat citaat er ook geen fuck mee te maken.

Orpheo: Word die wax keihard? en over de fretten, daar zit iets op wat op roest lijkt. En ja ik weet ook wel dat ik dat ding niet voor 1800 euro mee krijg, en dat 550 overdreven is.

En de rest: Bedankt voor jullie bijdragen! Ik blijf gewoon checken, dus ik laat het jullie horen!

Eko
9 oktober 2006, 23:13
Als de gitaar inderdaad minder is dan dat ie hoort te zijn kun je beginnen met die 1800 voor z`n neus te zwaaien. Letterlijk. Wedden dat er snel overeenstemming is!
Als je de gitaar in 100% staat wilt , is ie overal te bestellen. Geen gezeik. Zoek de importeur of mail de fabrikant. Binnen de kortste keren weet je waar hij wel goed te krijgen is.

Tho
9 oktober 2006, 23:15
Als de gitaar inderdaad minder is dan dat ie hoort te zijn kun je beginnen met die 1800 voor z`n neus te zwaaien. Letterlijk. Wedden dat er snel overeenstemming is!
Als je de gitaar in 100% staat wilt , is ie overal te bestellen. Geen gezeik. Zoek de importeur of mail de fabrikant. Binnen de kortste keren weet je waar hij wel goed te krijgen is.

Thnx dude! Ik ben inderdaad al aan't mailen en zoeken geweest ;)
En misschien denken jullie "gast koop dan een andere gitaar", maar aangezien ik op dat ding gespeeld heb weet ik wat ik wil, en ik heb er een hoop vastgehad ;)

Orpheo
9 oktober 2006, 23:16
aan Sickpunk.
Beste sickpunk, het is voor een zeer gepassioneerde gitarist als ik héél erg belangrijk om een perfect afgewerkte gitaar te hebben, en zeker voor deze prijs (en ik denk dat jij dat ook niet even ophoest). Ik ben erg zuinig op m'n spullen, en daarom zul je bij mijn gitaren ook geen butsen aantreffen. Verder heeft dat citaat er ook geen fuck mee te maken.

Orpheo: Word die wax keihard? en over de fretten, daar zit iets op wat op roest lijkt. En ja ik weet ook wel dat ik dat ding niet voor 1800 euro mee krijg, en dat 550 overdreven is.

En de rest: Bedankt voor jullie bijdragen! Ik blijf gewoon checken, dus ik laat het jullie horen!
ROEST op FRETS?! wellicht iets doffer, maar om daar nu over te vallen. als het echt een oranje plek is als roest van ijzer of RVS... lijkt me ook niet. Jackson gebruikt bij mijn weten geen RVS frets.

De wax kan knetterhard worden. ik heb t wel eens gezien, en ik zal daar echt niet over vallen. alles is per saldo wel aan te passen. als n gitaar goed klinkt, goed aanvoelt, goed resoneert, koop ik 'm. zelfs al is de kleur gewoon te lelijk en heeft de nek een gebroken headstock gehad (zie mijn rooie studio).

Luke-wannabe
9 oktober 2006, 23:21
Ik weet al wat het is: je moet gewoon geen Jackson kopen :p

Tho
9 oktober 2006, 23:39
ROEST op FRETS?! wellicht iets doffer, maar om daar nu over te vallen. als het echt een oranje plek is als roest van ijzer of RVS... lijkt me ook niet. Jackson gebruikt bij mijn weten geen RVS frets.

De wax kan knetterhard worden. ik heb t wel eens gezien, en ik zal daar echt niet over vallen. alles is per saldo wel aan te passen. als n gitaar goed klinkt, goed aanvoelt, goed resoneert, koop ik 'm. zelfs al is de kleur gewoon te lelijk en heeft de nek een gebroken headstock gehad (zie mijn rooie studio).

Het is dus iets wat op roest LIJKT. Inderdaad weerplekken ja. Bij mij ligt het iets anders, want ik hecht ook zeer veel waarde aan de afwerking en uiterlijk. Ik snap niet dat jij het niet vreemd vind, dat een splinternieuwe Jackson USA dit soort slordigheden vertoond. Ik zou er namelijk wel 2350 ballen voor moeten ophoesten.

Orpheo
10 oktober 2006, 00:19
Het is dus iets wat op roest LIJKT. Inderdaad weerplekken ja. Bij mij ligt het iets anders, want ik hecht ook zeer veel waarde aan de afwerking en uiterlijk. Ik snap niet dat jij het niet vreemd vind, dat een splinternieuwe Jackson USA dit soort slordigheden vertoond. Ik zou er namelijk wel 2350 ballen voor moeten ophoesten.

nee. tis toch mensenwerk. een usa jackson word met de hand gemaakt, en dan kan dit gebeuren. Ik lig er echt niet wakker van. Kijk, als de frets nu scherp of niet gedressed/gekroond waren, dan is t n ander verhaal. maar cosmetica... ik lig er niet wakker van in ieder geval :) als de gitaar nu speelt en klinkt als een droom, dan zij dit soort dingetjes imo van die gevallen die je tegen jezelf zegt om 't maar niet te hoeven kopen omdat je t geld bv niet hebt ofzo. Had ik ook ooit met een les paul. 'ja maar waarom zit dit hier dan?' ja dat is altijd met gibsons die wat ouder zijn! was een barst ind e lak tussen de binding van hals en body bij cutout. Ik kocht de gitaar niet, en heb er NOG spijt van. als HAREN op mijn hoofd, en dat zijn er nogal wat.