PDA

View Full Version : George L probleempje



GuitarMaster
9 oktober 2006, 17:19
George L probleempjeIk kreeg net mijn Georgle L's effect cable setje binnen (10 haakse pluggen en 3 meter kabel), maar ik krijg die pluggen niet goed op de kabel. Ik steek de kabel gewoon recht de plug in, buig hem dan een beetje naar boven en vervolgens draai ik het dopje op de achterkant. Er komt alleen geen geluid uit mijn versterker als ik zo'n kabel gebruik. Ik weet zeker dat het aan deze kabel ligt aangezien mijn andere kabels prima werken. Iemand een idee wat ik fout doe?

LordRiffenstein
9 oktober 2006, 17:24
Handleiding voor George L met haakse pluggen:

- gebruik het scherpste mes dat je vind om zo recht mogelijk te snijden

- rol het uiteinde van de kabel even tussen je duim en wijsvinger zodat het weer mooi rond is

- stop de kabel in de plug, goed doorduwen

- buig de kabel lichtjes, net genoeg om de schroef op de plug te krijgen

- draai de schroef stevig vast maar niet helemaal tot beneden

DONE

GuitarMaster
9 oktober 2006, 17:39
Hmm, werkt nog steeds niet, is het de bedoeling dat het dopje van de plug met zn randje door de mantel van de kabel heen snijdt?

LordRiffenstein
9 oktober 2006, 17:48
Hmm, werkt nog steeds niet, is het de bedoeling dat het dopje van de plug met zn randje door de mantel van de kabel heen snijdt?

Ja daarmee maakt je contact met de aarding, mag ook enkel door de mantel.

Mike McCready
9 oktober 2006, 19:26
Als je de kabel weer uit de plug haalt, zit er dan een zogenaamde champignon op? D.w.z. is het omhulsel opgehoopd? Het afsnijden moet inderdaad heel precies gebeuren. je kunt het beste de kabel heel lichtjes draaiend in de plug duwen. Als je voelt dat hij in het smallere gedeelte zit, kun je wat harder duwen (al draaiend). Ik draai hem meestal een hele slag rond terwijl ik hem aanduw (dit begint best vunzig te klinken overigens).
De schroefdop inderdaad niet helemaal aandraaien. Gewoon totdat je voelt dat hij strak genoeg zit (hoewel sommigen hier hem helemaal tot het einde draaien).

Antoon
9 oktober 2006, 20:20
Ik denk ook dat je de kabel niet ver genoeg in de plug duwt

bluegate
9 oktober 2006, 20:22
Ik moet zeggen, mijn huwelijk met George-L zit er ook bijna op...

Mijn probleem is dat de kabels van mijn pedalboard na verloop van tijd
(2 a 3 maanden) niet goed meer werken.
Als ik de schroef niet volledig aandraai met tangen dan nog eerder.
Dit terwijl alle G-L pluggen alleen op vaste plaatsen zitten.
Gisteren ook weer, ineens mijn geluid weg.
Even rommelen aan een G-L kabeltje en er was weer geluid.

Ik zou het vervelend vinden om naar andere pluggen over te stappen,
want het formaat is voor pedalboards ideaal.

ijff
9 oktober 2006, 20:29
Om te voorkomen dat de schoeven los gaan kan je er rubberen kapjes bij kopen...

B_2_the_a
9 oktober 2006, 20:46
misschien heb je gewoon een slecht setje?

ik heb zelf niet op george l, geef mij maar neutrik pluggen

bluegate
9 oktober 2006, 22:23
Van de George L website:
Cut your cable straight across. Remove the top
of your right angle plug and put the plug on your
cable. Bend the cable over into the slot on the
side of the plug just enough to get the top back
on the plug. (DO NOT TAKE YOUR THUMB AND
PUSH THE CABLE TO THE BOTTOM OF THE
SLOT!!) Screw your top all the way down
completely. This is your ground connection

Dus als iemand zich afvraagt of je de schroef helemaal moet aandraaien: Ja.

Wicked Willy
10 oktober 2006, 00:13
Gebruik al ruim een jaar George L's.........zowel op pedalboard als mijn kabels van gitaar naar board en van board naar amp.........nog nooit problemen mee gehad.

GuitarMaster
10 oktober 2006, 18:21
Het is eindelijk gelukt, heb steeds al metend met de multimeter de pluggen erop geschroefd om zeker te zijn dat de kabel goed werkte, ik had gedacht dat het allemaal makkelijker werkte.
Die kabel is ook vreselijk stug zeg, had ook een georgle l gitaarkabel besteld, daarbij het het stugge helemaal erg.

Mike McCready
10 oktober 2006, 18:29
Van de George L website:
Cut your cable straight across. Remove the top
of your right angle plug and put the plug on your
cable. Bend the cable over into the slot on the
side of the plug just enough to get the top back
on the plug. (DO NOT TAKE YOUR THUMB AND
PUSH THE CABLE TO THE BOTTOM OF THE
SLOT!!) Screw your top all the way down
completely. This is your ground connection

Dus als iemand zich afvraagt of je de schroef helemaal moet aandraaien: Ja.
Ja, maar bij Jukebox zeiden ze me net dat je hem gewoon handvast moet draaien. Als ie dan niet helemaal tot het eind zit, moet je dus niet nog met een tang ofzo dat ding helemaal strak draaien.

Ibanez RuleZ
10 oktober 2006, 18:31
Het is eindelijk gelukt, heb steeds al metend met de multimeter de pluggen erop geschroefd om zeker te zijn dat de kabel goed werkte, ik had gedacht dat het allemaal makkelijker werkte.
Die kabel is ook vreselijk stug zeg, had ook een georgle l gitaarkabel besteld, daarbij het het stugge helemaal erg.

heb recentelijk ook alles met george L vervangen. dat stugge is inderdaad grof irritant. de sound is echter wel beduidend beter dan ik had.

Harrald

any
11 oktober 2006, 10:08
Ja, maar bij Jukebox zeiden ze me net dat je hem gewoon handvast moet draaien. Als ie dan niet helemaal tot het eind zit, moet je dus niet nog met een tang ofzo dat ding helemaal strak draaien.

Dat valt me dan wel een beetje tegen van Jukebox. Je moet echt door de buitenmantel heen draaien om het aarde contact te maken, handvast is dan niet de term die ik zou gebruiken...
Anyway, ik gebruik ze al een jaar of 2 en heb geen enkele klacht, zelfs bij regelmatig verwisselen blijven ze het prima doen.

Mike McCready
11 oktober 2006, 12:39
Dat valt me dan wel een beetje tegen van Jukebox. Je moet echt door de buitenmantel heen draaien om het aarde contact te maken, handvast is dan niet de term die ik zou gebruiken...
Anyway, ik gebruik ze al een jaar of 2 en heb geen enkele klacht, zelfs bij regelmatig verwisselen blijven ze het prima doen.
Nou, met de hand krijg je ze ook wel door de mantel gedraaid hoor. Ik gebruik ze ook al een tijdje en heb ze nog nooit helemaal tot het eind aangedraaid

chocolate bunny
14 oktober 2006, 11:42
Wat raar ik heb helemaal geen problemen gehad met die kabels. Ik knipte gewoon een stuk af met een tang. Draad in de plug duwen en ombuigen zodat het dopje erop kon. En het werkte meteen.

Mr.Jay
15 oktober 2006, 10:25
Al meer dan 5 jaar in mijn pedalboard, ben nooit meer aan de plpuggen hoeven komen om aan te draaien en never problemen.
prima spul.

JaY

B_2_the_a
15 oktober 2006, 10:57
maar toch
geef mij maar neutrik :)

alleen het gave van george l is dat die pluggen zo klein zijn :) scheelt een hoop ruimte..

maar solderen voelt altijd steviger aan voor mij :) net zoals die coax pluggen voro je tv, ik vind het verschrikkelijk

Realdeal
25 oktober 2006, 03:59
hm, ik heb dus ook net George L kabeltjes en haakse pluggen binnen, maar de kabel is inderdaad zo stug dat ik het dopje er met veel kracht nauwelijks op kan draaien! Zo erg dat ik inderdaad heb overwogen een tang te gebruiken om hem erin te krijgen...
Ook heb ik er twee haakse pluggen tussen zitten die een grotere 'zij-ingang' hebben voor de kabel. Die gaan er makkelijk in. Dus of de kabel is te dik of ik heb veel pluggen die eigenlijk te klein zijn voor de kabel.
Heeft iedereen hier echt zo weinig moeite gedaan om die kabel erin te krijgen?
En hoe dik zijn jullie kabels (mm)? En: hoe breed zijn jullie 'zij-ingangen'?
I want my pedalboard!

GuitarMaster
25 oktober 2006, 09:51
hm, ik heb dus ook net George L kabeltjes en haakse pluggen binnen, maar de kabel is inderdaad zo stug dat ik het dopje er met veel kracht nauwelijks op kan draaien! Zo erg dat ik inderdaad heb overwogen een tang te gebruiken om hem erin te krijgen...
Ook heb ik er twee haakse pluggen tussen zitten die een grotere 'zij-ingang' hebben voor de kabel. Die gaan er makkelijk in. Dus of de kabel is te dik of ik heb veel pluggen die eigenlijk te klein zijn voor de kabel.
Heeft iedereen hier echt zo weinig moeite gedaan om die kabel erin te krijgen?
En hoe dik zijn jullie kabels (mm)? En: hoe breed zijn jullie 'zij-ingangen'?
I want my pedalboard!

George L levert 2 soorten kabel (met bijbehorende pluggen). Als ik je verhaal zo lees heb je de .155 kabel met bijbehorende pluggen, maar zijn er 2 haakse pluggen die bij een .225 kabel horen bijgeleverd. De .155 kabel zal er wel makkelijker ingaan, maar of het ook stevig zit is een andere vraag.