PDA

View Full Version : mn MT2 doorgefikt



maarten
8 december 2002, 22:55
heb dus al een tijd een MT2 voor thuis en gebruikte daarop een variabele adaptor. Ik had dit hier nagevraagd of dat kon omdat de verpakking erop wees dat ik alleen maar boss adapters mocht gebruiken. naja dat ging dus een half jaar goed tot deze week

nouja.. iemand tips? de garantie is nu dus vervallen aangezien ik geen boss adapter gebruikt heb.. ik zou toch graag nog met een adapter op dat ding willen spelen want batterijen zijn duur en zodra die half leeg zijn klinkt hij ook nog bagger... en een nieuwe is ook weer zoiets..

Swan
8 december 2002, 23:01
ik gebruyik n Ibanez adapter...werkt perfect

sash
8 december 2002, 23:22
Idd, ik heb ook zo'n ibanez adapter, werkt gewoon goed hoor. Het maakt niet uit wat voor adapter het is, als ie maar de juiste polariteit en het juiste voltage heeft.

Dirk_Hendrik
9 december 2002, 09:24
De enige reden dat Boss zegt dat je een Boss adapter moet gebruiken is om de verkopen van hun veel te dure Boss adaptertjes omhhoog te hoeuden. Elke 9 volts adapter die genoeg stroom kan leveren en de goede polariteit heeft doet het.

BLOK182
9 december 2002, 09:54
Ik heb bij de electroboer ook universele adapter gekocht waarbij je de polariteit kan omdraaien, werkt perfect met boss.

Negative K3 fan
9 december 2002, 17:06
Op 2002-12-08 23:22, schreef sash:
Idd, ik heb ook zo'n ibanez adapter, werkt gewoon goed hoor. Het maakt niet uit wat voor adapter het is, als ie maar de juiste polariteit en het juiste voltage heeft.


en niet te vergeten dat ie gelijkstroom levert en genoeg vermogen aankan.

nickelwound
9 december 2002, 17:18
Als het voltage klopt en de polariteit, rest er nog maar 1 ding waardoor je pedaal naar de pedalenhemel kan gaan. En dat is wanneer je adapter niet genoeg Milli ampère heeft.
Dit staat er altijd ergens op vb. 'Ma 200' of zoiets. Weet de afkorting even niet, maar goed. Hoe hoger de Milli ampère, hoe meer reserve je hebt. Op een adapter met 800 Ma kan je meerdere pedalen aansluiten.

maarten
9 december 2002, 21:26
nou die adapter kan max 300mA leveren
en t pedaal heeft er 200mA nodig dus dat zat wel goed dacht ik

en toch is hij naar pedalenhemel.. gedeeltelijk dan.

ik denk dat ik een boss adapter ga kopen in de ene zaak en dan bij de zaak waar ik de mt2 ooit gekocht had, te zeuren dat ie kapot is terwijl ik toch netjes mn adapter van boss gebruikte... ik bedoel, het ding heeft 5 jaar garantie en de verkoper stuurt em gewoon door. bovendien schijt ik daarmee niemand in de zak want kom op die pedalen zijn in een paar maanden tijd 20 euro duurder geworden in die winkel.. duss.


of zijn dr nog moraalridders hier die me nu proberen tegen te houden, morgen ga ik de adapter kopen dus opschieten he :grin:

mazzel

maarten

maarten
9 december 2002, 21:28
Op 2002-12-09 09:24, schreef Dirk_Hendrik:
De enige reden dat Boss zegt dat je een Boss adapter moet gebruiken is om de verkopen van hun veel te dure Boss adaptertjes omhhoog te hoeuden. Elke 9 volts adapter die genoeg stroom kan leveren en de goede polariteit heeft doet het.


en toch is de adapteringang niet meer te gebruiken....

Dirk_Hendrik
10 december 2002, 09:52
[/quote]
en toch is de adapteringang niet meer te gebruiken....
[/quote]

Meet je adapter eens na. Als die per ongeluk meer spanning afgeeft dan er op staat kan
het maanden goed gaan.
En verder,
Weet je zeker dat dat je adapter goed gepoold was was ofdat je MT2 niet per ongeluk een keer is "vreemdgegaan" met een "foute" adapter?

Rutger
10 december 2002, 14:46
niet vergeten dat je adapter ook gestabiliseerd moet zijn, erg belangrijk

Ic3gl0vE
10 december 2002, 16:59
stond de polariteit van je adapter wel goed?

Negative K3 fan
10 december 2002, 20:03
Op 2002-12-10 16:59, schreef Ic3gl0vE:
stond de polariteit van je adapter wel goed?


als de polariteit altijd hetzelfde is geweest dan is het hoogst waarrschijnlijk dat hij er na een tijdje mee op houdt.

maarten
11 december 2002, 10:15
neeee mijn pedaal is niet vreemdgegaan. we hebben een hele hechte band.
Die adaptor stond altijd goed afgesteld, ik gebruikte de adapter alleen maar voor dat pedaal. De adapter heb ik nog gechecked op mn computerspeakers en die werkte, hoewel de polariteit daarvoor wel omgedraaid moest worden. DUs dat verhaal kan kloppen dat ie die ene polariteit niet meer doet.
ik heb dus een boss adapter gekocht (duur zeg 34 euro) voor de garantie..
en guess what. hij doet t gewoon
dus mn MT2 is nog in orde.

iig bedankt voor de reacties

maarten

Rutger
11 december 2002, 10:24
pffew, jij blij!!

Hemel en aarde vergingen toen ik een keer aan mijn pas aangeschafte wah pedaal had laten sleutelen en hij het niet meer deed. Het bleek dat de polariteit was omgewisseld en ik was bang dat ik de hele zooi had opgeblazen.

Toen ik alles terugveranderd had was er nix meer aan de hand. k Heb even zitten bijkomen daarna. :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-12-11 10:26 ]</font>

maarten
11 december 2002, 15:48
ja ik ben wel blij :grin: , maar het heeft een wrange bijsmaak.....

34 euro.. kutadapter.. kut boss... damn

Stitch
12 december 2002, 23:14
ik had laatst op mn tremelo/volume pedaal de polarisatie ook verkeerd omzitten. Doorgebrand, maar was een kwestie van nieuw weerstandje solden en adapter goedzetten. SOms heb je mazzel...

Ic3gl0vE
13 december 2002, 17:22
34 euro?? SICKASS BASTARDS!!!

basswasp
15 december 2002, 12:50
€34... oplichters... 'k heb alles op universele adapters lopen en dat gaat al een hele tijd goed. Verder heb ik bij een oude Ibanez flanger en een Dunlop JH-1 al een de polariteit verwisseld en deze doen het ook nog steeds, dat is geen garantie dat het altijd goed zal gaan, maar toch kunnen een aantal pedalen wel tegen een stootje.

hansies
15 december 2002, 13:57
De enige echte goeie en degelijke voeding voor veel pedalen te gebruiken is en blijft voor eeuwig en altijd the one and only VOODOO LABS PEDAL POWER II, bij mij werkt die al meer dan 1 jaar alle dagen en zonder problemen met tientallen verschillende pedalen..............
succes verzekerd

maarten
16 december 2002, 18:40
ik weet het, ik weet het

34 euro..niet gezond meer.

maar ik deed het om de garantie te behouden zodat ie gerepareerd kon worden. Blijkt dat kutding t gewoon weer te doen met die adapter. hehe

ik boycot boss nu ook ... eens kijken hoe lang ik dat volhou :grin: