PDA

View Full Version : Sound file - welke Marshall versterker zou dit kunnen zijn?



Dylan61
9 oktober 2006, 16:54
Sound file - welke Marshall versterker zou dit kunnen zijn?

http://www.shelleygrund.com/MP3/wind.mp3

DaveItUp
9 oktober 2006, 16:58
Kan vanalles zijn hehe. JTM45?

Rude Perception
9 oktober 2006, 17:09
en welke gitaar, en welke pickups, en zitten er nog effecten tussen, en welke speakers zijn er gebruikt, en welke cabinetten, en welke microfoon, en zijn er later nog effecten overheen gedaan?

Opgenomen geluid is afhankelijk van zo veel dingen, dus maakt het ook niet heel veel uit met welke versterker dit is opgenomen, dat geluid krijg je toch niet precies zo, en met heel veel marshall buizenamps kan je toch wel in de buurt komen.

Negative K3 fan
9 oktober 2006, 18:19
ik denk elke marshall waarbij je de treble en presence helemaal dichtdraait :cheerup: :dance:

jacky
9 oktober 2006, 18:52
Hoezo met welke marshall kan volgens mij ook wel een fendertje zijn

ateng
9 oktober 2006, 19:02
en welke gitaar, en welke pickups, en zitten er nog effecten tussen, en welke speakers zijn er gebruikt, en welke cabinetten, en welke microfoon, en zijn er later nog effecten overheen gedaan?

Opgenomen geluid is afhankelijk van zo veel dingen, dus maakt het ook niet heel veel uit met welke versterker dit is opgenomen, dat geluid krijg je toch niet precies zo, en met heel veel marshall buizenamps kan je toch wel in de buurt komen.
Zekers maakt het wel uit met welke versterker je opneemt. Ieder (buizen)versterker heeft zo z'n eigen karakter, EL34 klinkt anders dan 6L6 of EL84.

En als ik de opname hoor zit er alleen maar een galm op en voor de rest geen effecten.

heavy-metal-thunder
9 oktober 2006, 19:04
En Marshall Artist? Maar eigenlijk denk ik dat je ons in de maling wil nemen - ik kijk ff links over mijn schouder en zie mijn Vox Valvetronix staan gniefelen - ja, ik hou het op een Vox Valvetronix.

Dylan61
9 oktober 2006, 19:10
Nee ik hou jullie niet voor de gek, het is op een Marshall Jubilee uit 1987 gespeeld met een 2000 USA Strat.

Ik bracht dit naar voren omdat ik nog weinig van Marshall Amps weet en hoopte dat er een huidig model was dat in de buurt komt van dat (droom) geluid, je moet toch ergens beginnen..

mooi geluid toch!?

heavy-metal-thunder
9 oktober 2006, 19:14
ik vind het wel goed ja. Ik denk dat het uit een JTM45, een JMP, een plexi ook uit komt. UIt mijn DSL ook wel denk ik. heb mijn twijfels over een jcm 800, maar dat zou toch ook moeten omdat een Jubilée toch een 800 op steroïden is??

Als je zelf zo'n geluid zoekt, denkt ik dat je het goedkoopst af bent met een DSL

Rude Perception
9 oktober 2006, 19:43
Zekers maakt het wel uit met welke versterker je opneemt. Ieder (buizen)versterker heeft zo z'n eigen karakter, EL34 klinkt anders dan 6L6 of EL84.

En als ik de opname hoor zit er alleen maar een galm op en voor de rest geen effecten.

tuurlijk maakt het wel wat uit, maar ik bedoel ermee te zeggen dat je toch nooit hetzelfde geluid krijgt (vooral door de speakers) als je alleen dezelfde versterker hebt.

Tristan
9 oktober 2006, 19:46
Ik wist wel dat het een channel switcher was, dat geluid klonk mij wel erg clean voor een Marshall, dus dan is de conclusie channel switcher wel snel getrokken, ik vind de sound niet zo super eerlijk gezegd, te clean en voor een cleane sound ook niet echt mooi...
Ik zou als je voor weinig geld een goede Marshall sound zoekt een JCM800 of JMP 2203 of 2204 kopen, die heb je voor zo'n 500 a 1000 euro, dus dat is goedkoper dan een DSL of een Silver Jubilee en die JMP's of JCM800's klinken i.m.o. nog veel beter ook...
Als je je gitaar in de low input plugt dan krijg je er ook een lekkere clean met een randje sound a la JTM45 uit...

heavy-metal-thunder
9 oktober 2006, 20:52
Voor clean met een randje zal een jcm800 misschien beter zijn, maar voor zo clean denk ik dat hij dan toch dunner klinkt. Oké, je kan de low input gebruiken, maar dat is dan toch weeral anders. Persoonlijk vind ik het clean van de sample niet slecht, maar er wordt in de sample geprobeerd eerder echt clean te bereiken en daar zijn andere merken beter in. Een DSL zal toch goedkoper uitkomen dan een 2203/2204/800 (maar zullen elkaar niet veel ontlopen).

Tristan
9 oktober 2006, 21:18
Tweedehands zal een DSL waarschijnlijk goedkoper zijn, maar nieuw niet...
Het geluid op de sample is inderdaad erg clean, vandaar ook dat het niet zo lekker klinkt, want Marshalls staan nou eenmaal niet bekend om hun cleane sound, de clean met een randje sound uit bijvoorbeeld een Marshall JTM45 vind ik persoonlijk wel erg lekker en je kan dus een soortgelijke sound uit een JCM800 of JMP 2203 of 2204 halen...