PDA

View Full Version : Speakers trillen plots?



reproach
9 oktober 2006, 14:54
Ik heb sinds een paar weken last van enorme trillingen in mijn randall cabinet. Bij sommige noten zijn er geen trillingen, bij andere noten hoor je bijna enkel de trillingen die het gitaargeluid overstemmen gewoon. Ik heb gelezen dat het normaal is dat er dingen in je kamer zouden meetrillen met een 4 x 12 cabinet, maar zou dit niet eerder een geval zijn van een losgekomen speaker ofzo? Kan je dit zelf ook oplossen door de achterkant van je cabinet los te draaien? Heb namelijk nog nooit een cabinet opengehad..

mvg

Kasper
9 oktober 2006, 14:59
Je mag geluk hebben dat er trillingen in je speakers zitten anders zou je helemaal geen geluid hebben :D

Ik had in mijn amp ook eens wat ratelend geluid en dat bleek dan een kabeltje of zo te zijn dat wat kletterde tegen de zijkant, niets ergs.

Chris Winsemius
9 oktober 2006, 15:02
Kan van alles zijn.
Controleer of alle speakers vast aan de frontplaat zitten, vaster schroeven doe je dan kruislings (bijvoorbeeld eerst linksboven dan rechtsonder dan rechtsboven en dan linksonder).
Kijk of de kabels niet mee kunnen klapperen.
Kijk of de achterplaat goed vast zit.

Succes!

reproach
13 oktober 2006, 12:15
alles is opgelost!

biels
13 oktober 2006, 14:11
dat is mooi, wat was het probleem?

reproach
13 oktober 2006, 15:03
dat is mooi, wat was het probleem?

Ik geloof de achterplaat die wat rammelde, de speakers stonden mooi vast, dus die konden het probleem niet zijn, en de achterplaat heb ik nu eens extra stevig vastgeschroefd, en het trillen is verholpen