PDA

View Full Version : Importeren



tmadna
8 december 2002, 22:23
Ik wil een gitaar in de USA kopen. Wie weet hoeveel de kosten van invoerrechten zijn, die ik dan kwijt ben?

Luca P
8 december 2002, 22:44
Welkom op de site.
Ik vind het een beetje tricky een gitaar kopen zonder hem ooit in handen te hebben gehad.
Wat voor een is het trouwens?
Ik had mijn gitaar mee genomen na een vakantie in de USA.
En vet mazzel gehad dat ik op Schiphol niet aangehouden ben.

blimb
8 december 2002, 22:51
dr is hier een heel groot topic over geweest .. "rechtstreeks kopen uit USA"

moet je maar even zoeken .. ik kan er niet naar linken .. want in mijn adresbalk blijft slechts gitaarforum.nl staan .. waar ik ook ben op deze site....

tmadna
8 december 2002, 22:51
Gecompliceerd!!!!
Ik wil een Rickenbacker, 12-snarig, linkshandig, maar de snaren rechtshandig, en het type 370/12 (Roger McQuinn).
Is dus volgens mij hier niet te koop, maar wel bij Guitar Emporium in St. Louis USA.
Reeds contact met hen gehad daarover.
Of weet jij er toevallig een ergens te liggen?

tmadna
8 december 2002, 23:00
Inderdaad, niet te vinden:((
Wat nu::((?

blimb
8 december 2002, 23:07
als je zoekt naar "blimb" in het forum electrische gitaren dan moet ie boven komen.
volgens mij is het deze (vraag niet hoe ik het gedaan heb):

http://gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=4620&forum=1

Ik heb zelf een Flying V uit de USA laten komen .. was op zich een fantastische deal .. ware het niet dat ik invoerrechten + btw moest betalen over de verzekerde waarde van de gitaar ... hierdoor kwamen de kosten van de invoerechten hoger uit dan de waarde van de gitaar.

Erg vervelend .. moomenteel ben ik nog steeds ruzie aan het maken met UPS hierover .. en ik durf het nog niet te hard te zeggen .. maar volgens mij krijg ik wle mijn geld terug.. dit komt door een slordigheidje van hun kant op het moment van afleveren. (maar als je dat allemaal precies wilt weten moet je maar even een mailtje sturen)

Roel
8 december 2002, 23:22
Bij invoer moet je 19 % btw betalen, alsmede 6 % invoerrechten. Je moet deze btw en invoerrechten overigens over de totale prijs, inclusief verzendkosten betalen.
Verzendkosten liggen meestal tussen de 150 en 250 dollar, afhankelijk van de vestigingsplaats van de dealer.

Groeten,

Roel

tmadna
8 december 2002, 23:22
Ik kan die Rickenbacker ook in Engeland bestellen. Zit ik dan ook met BTW en invoerrechten? Dit is toch EU?

Robbert
8 december 2002, 23:35
Groot-Britannie is toch geen lid van de EU, of gebruiken ze daar gewoon de Euro niet??

Volgens mij het eerste, wat betekend dat je toch belasting moet dokken. Tenminste, als de douane je pakt.. :grin:

/Edit: Mijn Nederlandschh is weer opperbest.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2002-12-08 23:35 ]</font>

Anders Destium
8 december 2002, 23:40
Engeland is EU, maar omdat ze een andere munteenheid hebben moet je wel invoerrechten betalen volgens mij (ander soort belastingstelsel ook). Maar een belasting expert kan je vast meer vertellen, ik houd meer van andere dingen :wink:

Er is een referendum geweest en al die eilandbewoners wilden (terecht) hun eigen munt houden (traditie telt daar enorm)

tmadna
8 december 2002, 23:45
En al die Engelse popjongens hebben in de 60-er jaren toch mooi gebruik gemaakt van ons kikkerlandje om door te breken!!
Nu willen wij doorbreken en moeten we belasting gaan betalen:(

tmadna
8 december 2002, 23:47
Op 2002-12-08 23:22, schreef Roel:
Bij invoer moet je 19 % btw betalen, alsmede 6 % invoerrechten. Je moet deze btw en invoerrechten overigens over de totale prijs, inclusief verzendkosten betalen.
Verzendkosten liggen meestal tussen de 150 en 250 dollar, afhankelijk van de vestigingsplaats van de dealer.

Dit gaat dus over import uit de USA?

Groeten,

Roel

BLOK182
9 december 2002, 09:04
Invoerrechten zijn trouwens 3,nogwat procent.

Anders Destium
9 december 2002, 09:57
Met dingen uit Amerika is het verstandig om in ieder geval 20% bij de prijs op te tellen, meestal is zelfs 25% of meer de norm (helaas). Als je uit Japan bestelt kan je geluk hebben (er wordt lang niet zoveel daar vandaan gehaald als uit de States, dus ook minder gecontroleerd). Vaak is het interessant te kijken naar bijv Duitsland

hansoonk
9 december 2002, 10:09
Groot-Brittanië is lid van de EU, dus hoef je geen invoerrechten te betalen. Dat is onafhankelijk van wel of geen Euro. Ook transport zal een stuk goedkoper zijn ... doen dus!

Semafoor
9 december 2002, 16:31
Oke, wat ik uit ervaring kan vertellen... Over mijn Fender Jazz die ik in de V.S zelf heb gehaald (geen postorder dus) werd eerst 3,5% invoerrechten berekend en vervolgens werd over het totaalbedrag (inclusief die 3,5% dus) 19,5% btw gerekend. Al met al een leuk bedrag voor de overheid, maar gelukkig nog altijd meer dan 300 euro goedkoper dan hier.

tmadna
9 december 2002, 21:36
Kunt u svp even een importvoorbeeld doormailen, aangezien er twijfel bestaat over invoerrechten ivm importeren uit UK

hansoonk
9 december 2002, 22:18
zie ook de web-site van de douane

http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

tmadna
9 december 2002, 22:24
Wie gaat er binnenkort naar de States die voor mij een gitaar kan meenemen/kopen.
Ik geef geld mee.
Zelf geen tijd daarvoor.

blimb
10 december 2002, 00:44
ik zit vanaf 27 dec tot en met 17 jan. in de states.. En nu in Canaa trouwens .. maar als er echt iets is wat niet ergens anders te reglen is dan moet je maar even een mailtje sturen .. en dan zien we wel verder..

tmadna
10 december 2002, 06:27
OK,
Bedankt

Shredhead
10 december 2002, 17:25
Verchil tussen de aanschafprijs en vervoer/invoer was een 150 euro bij mij. Vanuit de USA naar Nl dus.

gerrekat
11 december 2002, 06:46
Ik heb er al vele uit de US gehaald, maar ja je moet betalen dat is weleen probleem.

Ik weet dat je kan vragen om er een waarde van $ 0 en "returned merchandise" op kan laten zetten, en dat je dan in pricipe geen extra kosten hoeft te betalen, maar als ze erachter komen ben je heel erg de lul!

Ik laat altijd een hele lage waarde erop zetten zo'n $ 200 ofzo, dan valt het alles mee wat je moet betalen, wat helemaal te gek is dat je ook belasting moet betalen over de verzendkosten ($ 140-180 voor gitaar met case).

Ruziemaken met de UPS heeft weinig zin, betalen moet je uiteindeljik toch, en hoe langer je wacht hoe meer het wordt HAHAHAHAHA, praat uit ervaring!


Maar de giatren zijn daar wel een stuk goedkoper!

Nash
22 juni 2003, 23:26
Hoe gaat de betaling precies in zn werk bij import vanuit de states? Je betaalt de winkel vooraf het bedrag voor de gitaar plus vervoerskosten, maar wanneer en hoe en aan wie precies betaal je de btw en invoerrechten?