PDA

View Full Version : Pedaal om recto op zn donder te geven???



Nocki
9 oktober 2006, 14:31
Hoi,

Ik zou graag het highgainkanaal van mn roadster (dual rectifier) op zn doner willen geven met een gain booster.

welke zou goed zijn???

welk pedaal laat m nog meer metal klinken???

B_2_the_a
9 oktober 2006, 15:08
ik zou toch maar es proberen met een ts

Daniël_san
9 oktober 2006, 15:18
die boost van Xzotic zou ik eens proberen.

brunodb
9 oktober 2006, 16:36
een rectifier die niet genoeg gain heeft?

voor mij hoeft het niet gekker te worden

Josdevos
9 oktober 2006, 16:51
een rectifier die niet genoeg gain heeft?

voor mij hoeft het niet gekker te worden

Echt? Voor mij niet?

Tubescreamer er voor weinig gain, veel level en het geluid wordt net veel mooier, strakker... Met tubescreamer krijg je ook wat midhump wat ook wel van pas kan komen kwestie van "cut" te hebben in een band.

Ik gebruik met mijn Engl ook 3 od/boost pedalen, allemaal met niet veel gain, de amp ook redelijk droog afgesteld.

ateng
9 oktober 2006, 17:15
Echt? Voor mij niet?

Tubescreamer er voor weinig gain, veel level en het geluid wordt net veel mooier, strakker... Met tubescreamer krijg je ook wat midhump wat ook wel van pas kan komen kwestie van "cut" te hebben in een band.

Ik gebruik met mijn Engl ook 3 od/boost pedalen, allemaal met niet veel gain, de amp ook redelijk droog afgesteld.

Ja echt!

Een Rectifier op z'n donder?!!

Riffcrusher
9 oktober 2006, 21:44
Ja hoor ! Josdevos heeft helemaal gelijk !

Check het maar !

(En ja, een Recto mag op zijn donder krijgen met een pedaal, want zonder vind ik die persoonlijk ook niet genoeg gain hebben... Ik had vroeger een Triple...)

drap
10 oktober 2006, 03:17
Het wordt wat eentonig...

Een MXR Micro Amp voor al uw boostproblemen! Nu: Ook van Dunlop! :cheerup:

B_2_the_a
10 oktober 2006, 09:07
of lpb1


10 tekens

Josdevos
10 oktober 2006, 09:14
Nou, niet direct niet genoeg gain... Gewoon wat strakker en meer mid. Amp zelf zou ik redelijk droog/crunchy laten in dat geval...

Barber LTD is ook goeie kandidaat...

ateng
10 oktober 2006, 09:27
Ja hoor ! Josdevos heeft helemaal gelijk !

Check het maar !

(En ja, een Recto mag op zijn donder krijgen met een pedaal, want zonder vind ik die persoonlijk ook niet genoeg gain hebben... Ik had vroeger een Triple...)
Dat zegt toch niks zo'n persoonlijke mening.
Omdat die gene dat vindt en zegt heeft ie gelijk?!!

Josdevos
10 oktober 2006, 09:35
Dat zegt toch niks zo'n persoonlijke mening.
Omdat die gene dat vindt en zegt heeft ie gelijk?!!

Juist! Ieder z'n smaak, sommigen vinden het lompe van een niet gebooste recto mooier, en vinden die midboost niet mooi. Maar dat maakt een recto een beetje boosten toch niet absurd?

imlikeajungle
10 oktober 2006, 09:46
TS9 werkt bij mij :hippie:

Riffcrusher
10 oktober 2006, 13:58
Juist! Ieder z'n smaak, sommigen vinden het lompe van een niet gebooste recto mooier, en vinden die midboost niet mooi. Maar dat maakt een recto een beetje boosten toch niet absurd?

Inderdaad... Ik had moeten zeggen: Ik ga persoonlijk akkoord met Josdevos...
(Maar daar heb je inderdaad niks aan. Zelf proberen maar dus !)

ateng
10 oktober 2006, 15:54
Juist! Ieder z'n smaak, sommigen vinden het lompe van een niet gebooste recto mooier, en vinden die midboost niet mooi. Maar dat maakt een recto een beetje boosten toch niet absurd?
Oooh nee ik zeg ook niet dat het absurd is.

Heb zelf een Laney VH100R met genoeg gain voor eindeloos sustain maar gebruikt wel een TS-9 maar niet om het drive-kanaal op z'n donder te geven maar meer voor dat midhump om goed door de mix te prikken met soleren.

Josdevos
10 oktober 2006, 16:38
Ok, nouja we bedoelen min of meer hetzelfde... :hippie: