PDA

View Full Version : Something's missing probeersel akoustisch



rickert
9 oktober 2006, 13:56
Hallo forumgenoten,

Ik ben een groot fan van john mayer, en 1 van z'n mooiste riffs vind ik Something's missing, dus deze heb ik even geprobeerd op der akoustische gitaar.. loopt af en toe niet zo lekker maar het begin is er..toch??

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=Something__s_missing_riffs.mp3

Opgenomen met Ibanez TCM50 akoustisch ding en Toneport UX2 en mijner laptopje.

wees gegroet,

Rick

DTmaster
9 oktober 2006, 19:37
ik vind het leuk nummer .. tijdgeleden alweer ben zelf ook wel fan van ze muziek en ken erg wat van de man op gitaar ... deze ga ik ook maar eens spelen ik neem hem wel ff op :) lache trouwens dat je hem op acoustisch gitaar doet... hoelang speel je al !

rickert
9 oktober 2006, 19:50
ik zit nu 2 jaar op les, daarvoor 2 maanden zitten klooien op een ragakoestische, nog niet superlang dus! en ben benieuwd naar jou versie. je moet wel ff je gitaar anders stemmen maar niets drastisch' dus dat scheelt.
Akoestisch omdat er op Youtube een versie van hem staat akoestisch en de tranen sprongen rond m'n balzak zo mooi deed ie dat :hippie:

DTmaster
9 oktober 2006, 20:18
hey sorry maar ik was zo lekker aan het opgaan dat ik No such er achter had gedaan , dus het duurt wat langer dan 4 minuten hahaah ben benieuwd naar je reactie

Grappig dat ik nu hij komt pas mensen zie opduiken die van ze muziek houden.. een half jaar geleden had ik alleens een tread geopend maar niemand die antwoord er opzetten :)

hey ga je ook naar ze concert ! :)

ik heb ook deze gedaan van john mayer , zijn wel wat onbekender dan al het andere spul want deze staan niet op zijn plaat

JM---Breakaway-mijn-versie-van-een-vet-nummer--002 = breakaway

country-style = sucker

oja op www.putfile.com/dtmaster staan de nummers

rickert
9 oktober 2006, 20:23
Koel man, lekkere sound heb je! hoe lang speel jij dan? Ik ga niet naar z'n concert, was te laat met kaarten kopen... en die dingen zijn nu op marktplaats enzo echt achterlijk duur.

DTmaster
9 oktober 2006, 20:39
ff kijken jaartje of 7 nu alweer , ik ga wel ik had echt geluk van de wereld dat ik kijk een keer op zijn site .. en echt bizar en zie "Amsterdam 17 october"

ik viel bijna flauw hahaha :) en toen een kaart gehaald want ik ken niemand die fan is en ga niet iemand meenemen die zo iets heeft "JM , ja wel leuk :)

DTmaster
9 oktober 2006, 21:43
nou hier is die dan http://www.putfile.com/dtmaster/media en dan zoeken naar John mayer covers (linksboven) laat me een beetje weten hoe het is want ik heb er wel een uurtje aangezeten :)

Thanx

PS: vragen over toon of gear kan altijd

laterzz

rickert
9 oktober 2006, 22:54
Zoals gaston zou zeggen: Zet maar neer die gear! klinkt goed man. Die 5 jaar die jij meer speelt hoor je echt wel terug, erg netjes gedaan. Solo is erg vet, maar die ligt er af en toe misschien iets te dik bovenop. Tis toch no such thing wat je er achteraan speelt? lekker gespeeld, gaat vanzelf mee zitten tikken!

DTmaster
9 oktober 2006, 23:08
hey bedankt voor je reactie :)

maar hoelang ken jij JM's ze music al ongeveer en welke vind je allemaal goed !

rickert
9 oktober 2006, 23:14
ben sinds een maand ofzo pas helemaal into, maar kende wel langer wat nummertjes. Something's missing vind ik erg mooi zoals gezegd, Neon uiteraard, en bijna heel de nieuwe cd vind ik gaaf en Try! is in zijn algemeen ook een geslaagde CD, vooral Vultures is een favo van deze cd's!

DTmaster
9 oktober 2006, 23:46
ok dan , das lache ik heb hem aleens live gezien in 2002 dus ik raad aan als je nog eens kan ga dan want dat is de moeite waard ik had hem overgens in amerika gezien en dat was killer net me release Room for squares !!

Maar cover nog maar eens wat dingen ,

Trouwens wanneer wist jij dat jij Johnny m naar nderland kwam , 14 september de dag na de verkoop ?

rickert
10 oktober 2006, 00:02
Trouwens wanneer wist jij dat jij Johnny m naar nderland kwam , 14 september de dag na de verkoop ?

In ieder geval te laat, want er waren alleen nog kaarten op internet te vinden voor belachelijke prijzen. Ik ga zeker mijn ogen open houden voor een eventuel volgend concert van deze man!

Heb die die Bold As Love versie van hem gehoord op de nieuwe cd? wat een geluidje heeft-ie hea!

DTmaster
10 oktober 2006, 10:17
of couse heb ik die gehoord :) je moet maar eens lifelines horen die ECHT goed http://www.sendspace.com/file/5gi82s ik heb geupload ,check hem maar eens uit ! en laat me weten of je het wat vind !

rickert
10 oktober 2006, 13:36
Ik vind Neon beter dan lifelines 8-) wel goed nummer idd weer... Wat vinden anderen mensen eigenlijk van m'n soundclip? ben ik wel benieuwd naar...

DTmaster
10 oktober 2006, 14:45
ja ik ook wel maar ik kan dit nummer wel dromen ik ken het al te lang :) maar ja mensen , ff reageren op onze versies haha :) ...krijg je met al die metal mp3's die om je oren vliegen !

DTmaster
12 oktober 2006, 10:24
nou waar blijven ze ,.,, al die moeite voor niks :( :)

rickert
13 oktober 2006, 02:01
nou waar blijven ze ,.,, al die moeite voor niks :( :)

echt hea :lp: en mensen maar bitchen dat Sounds-gedeelte zo rustig is

DTmaster
13 oktober 2006, 10:22
juist ja , hey ik heb lifelines ook ff opgenomen voor een JM covercontest op deze site http://p090.ezboard.com/fjohnmayer3640frm3.showMessage?topicID=5948.topic en check dan ff me http://www.putfile.com/dtmaster/media dan moet je maar een rating geven voor de lol dus de 1 en de 5 :)

DTmaster
15 oktober 2006, 23:49
reacties :( ....

sebastiaan88
21 januari 2007, 17:04
Hee dames,
ik ben groot johnmayermuziekaddict en als het goed is komt van de week mn Nieuwe Larrivee om-09 binnen, en ik ken ook teveel nummers van hem spelen:P
Dan kan ik eindelijk is een mooi akoestisch stuk laten horen,
dat is eigenlijk mn officiele instrument ipv electrisch.
Ik zal wat clipjes opnemen en dit laten horen
en ook zal ik even een nieuw topic aanmaken met een review over de larrivee om09

Groeten sebas

rickert
22 januari 2007, 17:46
IK BEN VERDIMME GEEN DAME! :sneaky:

En wat vind je nou van mijn stuk, dat zeg je nergens juuh!

En ben benieuwd naar die gitaar vanje!

Gr. Rick

sebastiaan88
29 januari 2007, 18:06
hahahaha hee rick,
nee leuk joh, je heb zoieso de goede idool uitgekozen om goed gitaar te leren spelen,

Klinkt goed voor de jaartjes die je speelt!
Je voelt hem,
Luister heel goed naar wat hij doet, waar hij aggressief aanslaat, en waar niet. Kijk bijv eens op Youtube naar de acoustische versie hier kan je alles er goed uithalen;)

Maarja het blijft een feit dat alles wat john mayer live doet, hij het elke keer weer iets anders doet:P
Hij is ook echt mijn idool en ik speel 10,5 jaar akoestisch gitaar:P

WICKED
29 januari 2007, 18:29
cool gedaan! ik zal dan ook maar eens wat eiges opnemen in john mayer stijl:) laterrr

sebastiaan88
31 januari 2007, 18:44
hee wicked:P
nu wil ik een contest:P
ik zag dat je wel wat sneller en netter bent @ electrisch gitaar dan ik,
Nu wil ik wel even die john mayer stuff van mij vergelijken met jou;)

Voeg me anders ff toe op msn: Sebastiaan88@gmail.com