PDA

View Full Version : Gibson Les Paul GT



Nocki
9 oktober 2006, 13:42
Hoi,

een paar weken geleden waren we bij de importeur wat gibsons aan het bekijken. en een van die gibsons de GT dat was nou eens helemaal mijn gitaar.
lekkere net, fretten, dikte, burstbuckers en... een schakeling voor hum naar sc op beide elementen. ik was helemaal verliefd.

iemand al bekend met deze les paul?

het enigste wat ik jammer vond was het uiterlijk. ik ben niet zo voor gitaren met vlammen enzo erop geschilderd.

het budget voor mn nieuwe gitaar wordt ook steeds groter en het is de bedoeling om te kijken naar een gibson custom les paul black beauty met het liefst 3 pu's maar 2 mag in principe ook.

zijn er nu nog meer les pauls die absoluut de moeite waard zijn naast de gt serie?

ik kan het geld helaas maar 1 keer uit geven en het moet goed zijn dit keer.

welke les paul series van gibson zijn nu echt de moeite waard?

Philippe
9 oktober 2006, 14:19
De Les Paul Standard Faded schijnt de beste standard van dit moment te zijn. Misschien moet je die even uit gaan proberen?

Anders Destium
9 oktober 2006, 14:25
Ik vind de Vintage Reissues op dit moment de Les Pauls die het meest de moeite waard zijn, kost wat maar dan heb je ook wat. Dus de R7, R8, R9s, genoeg moois :)

andoni
9 oktober 2006, 18:55
Gewoon een hele hoop testen. Elke gitaar verschilt en bij Gibson zijn de exemplarische verschillen zelfs vrij groot, en niet altijd zo op zicht merkbaar. Een zeer mooi ogend instrument kan een pak minder fijn om te bespelen zijn dan een wat minder mooi instrument.

Ik heb een hele hoop Standards (gewone en Fadeds) getest en de verschillen waren van subtiel tot erg groot. Op zich heeft dat wel charme vind ik, alleen vraagt het de nodige uurtjes testwerk natuurlijk. Die Fadeds klinken inderdaad wat opener en helderder (dat leek me toch zo), maar ik ben als een blok gevallen voor een niet-Faded trans amber exemplaar.

Ik denk wel bij de reissues dat daar de exemplarische verschillen (zeker in de negatieve zin) heel wat kleiner zullen zijn, en ik zou er zeker eentje aanraden, maar heb je de tijd en de kans om een hele hoop Standards of Customs te testen en daat je favoriet uit te selecteren, zul je imho ook wel een lekker exemplaar vinden. Bij mij was het niet echt mogelijk met mijn vooropgesteld budget, maar als je een reissue kan kopen: go for it, lijkt me zeker de moeite waard. Ik denk wel dat die vaan 'feel' wat verschillen met die GT die je getest hebt, maar imho is er wel Les Paul keuze genoeg om je gading te vinden denk ik zo...

ACSlater
9 oktober 2006, 19:06
De Les Paul Standard Faded schijnt de beste standard van dit moment te zijn. Misschien moet je die even uit gaan proberen?

Die faded is echt spuuglelijk met die doffe lak. Ouwe nitro-lak ziet er heel anders uit dan de faded.

Orpheo
9 oktober 2006, 19:10
Die faded is echt spuuglelijk met die doffe lak. Ouwe nitro-lak ziet er heel anders uit dan de faded.

valt mee. soms zie ik heel heel mooie fadeds. sommigen vind ik zelfs mooier dan de gewone standard.

Luke-wannabe
9 oktober 2006, 19:12
valt mee. soms zie ik heel heel mooie fadeds. sommigen vind ik zelfs mooier dan de gewone standard.
+123456789

future2future
9 oktober 2006, 23:41
Ik vind die GT opzich wel vet, maar wel bepekt voor mij qua muziek, want ik vind hem met die vlammen enzo wel echt rock. Ik zelf zou veel testen en dan een tijdlozer model nemen

Orpheo
10 oktober 2006, 00:20
je betaald immens veel voor wat imo gimmicks zijn. coiltaps, straplocks.. dat kost ehct niet zoveel ten opzichte van een normale standard (ik dacht dat deze 3200 euro was. als t NIEt zo is heb ik niks gezegd).

Agent_Smith
10 oktober 2006, 07:56
valt mee. soms zie ik heel heel mooie fadeds. sommigen vind ik zelfs mooier dan de gewone standard.

Ik vind die fadeds meestal ook wel fraai.

Dude
10 oktober 2006, 10:01
http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/LPGTCPCH1.jpg

vind er weinig bijzonders aan maar das smaak, zie ik nou dat die een geen welvingen in de body heeft ?

Nocki
10 oktober 2006, 11:34
Hoi,

dat klopt de gitaar was op zich niet mooi of zo maar hij speelde en klonk super. helemaal mijn ding.
maar dat was gewoon de feel voor de gitaar die ik zoek. en zoveel goede gibsons ben ik nog niet tegengekomen..

ik zal er nog eens een paar gaan proberen..

Nocki

soundbound
10 oktober 2006, 13:29
in de laatste Gitarre&Bass staat een test van de GT en die is overwegend positief. Ook de verschillen met de standard staan er in vermeld (schakelingen, PU's, hardware).

ACSlater
10 oktober 2006, 13:36
Dus dat is de GT. Ik vind deze wel vet. De vlammen zijn niet overheersend, eerder subtiel. Mooi ding!

Nocki
10 oktober 2006, 14:20
Heb net even op de faded gespeeld hier bij Sonora in Tenreuzen

Hele leuke gitaar. ik zie dat wel zitten. ik kijk nu al 4 maanden lang naar de customs in zwart maar het gaat vervelen... zo'n "houtkleurige" gitaar spreekt me waarschijnlijk veel langer aan. en hij klinkt goed.

hoor wle dat ie erg gauw slijt (lak) maar goed dat hoort bij de gitaar.

burstbuckers zijn leuke elementjes ook. ben benieuwd hoe ze zijn bij high gain.

Azaruc
10 oktober 2006, 14:36
Aangezien dit toch een topic over de kwaliteit van Gibson LP's is, start ik maar geen nieuw topic voor deze vraag:

Hoe zijn jullie ervaringen met Gibson Les Paul Studio's?
Ze liggen namelijk iets meer binnen mijn budget dan de duurdere versies. :sssh:

Ik weet dat ik het vooral zelf moet testen, maar als iedereen hier al zegt dat het niks is, is testen ook een beetje zonde van m'n tijd.

Nocki
10 oktober 2006, 14:38
Hoi,

De gibson studio's zijn erg leuk voor het geld. je hebtin principe een goede kope gibson die in wienig opzichten scheeld met een echte.

ze komen erg dicht bij de real thing. gewoon doen maar er zit ook veel exemplarisch verschil tussen.

Nocki

Azaruc
10 oktober 2006, 14:47
k, thanks, weet ik dat ik die kan gaan testen over een tijdje :)

renier
10 oktober 2006, 15:47
Hoi,

De gibson studio's zijn erg leuk voor het geld. je hebtin principe een goede kope gibson die in wienig opzichten scheeld met een echte.

ze komen erg dicht bij de real thing. gewoon doen maar er zit ook veel exemplarisch verschil tussen.

Nocki

het IS the real thing. als je niets geeft om bindingen, heb je gewoon een prima gibson. QC en materiaal verschil gaat pas spelen bij de reissues en custom shops

standards, studio's en customs gaan allemaal langs dezelfde QC afdeling, en er worden dezelfde materialen voor gebruikt.