PDA

View Full Version : Squier Strat tremolo arm vraag



KluuK
9 oktober 2006, 12:34
Hallo,

Ik ben beginnend gitarist, en heb afgelopen weekend mijn eerste elektrische gitaar gekocht. Een Squier Strat setje, in de kleur sunburst.

Nou heb ik er (nog) niet veel verstand van, en volgens mij is het wel een goede beginner gitaar.

Er zit ook een tremolo arm bij. Deze kan ik er in schroeven, tot hij niet verder wil... Tenminste, ik durf niet verder te schroeven :P Maar ik merk geen effect. Moet ik nog andere handelingen doen, om dit werkend te krijgen ?

Nickname
9 oktober 2006, 13:05
Hallo,

Ik ben beginnend gitarist, en heb afgelopen weekend mijn eerste elektrische gitaar gekocht. Een Squier Strat setje, in de kleur sunburst.

Nou heb ik er (nog) niet veel verstand van, en volgens mij is het wel een goede beginner gitaar.

Er zit ook een tremolo arm bij. Deze kan ik er in schroeven, tot hij niet verder wil... Tenminste, ik durf niet verder te schroeven :P Maar ik merk geen effect. Moet ik nog andere handelingen doen, om dit werkend te krijgen ?

Ten eerste welkom op het forum!

Ik zal deze vraag serieus proberen te antwoorden....

Probeer eens het ingeschroefde armpje te bewegen naar je gitaar toe, dus niet met de draairichting meer maar in de diepte. En dat terwijl je speelt. Succes! :)

KluuK
9 oktober 2006, 16:45
Verrek, het werkt ook nog :P

Ik dacht, dat ik hem anders moest bewegen, maar inderdaad, dit werkt ook. In ieder geval bedankt !

Aron Maiden
9 oktober 2006, 16:51
hahaha,


ik dekn alleen wel dat het echte tremello werk voor wat hoger niveua is

jerome
9 oktober 2006, 20:08
Ik heb eens een foto van een strat model in de Wehkamp zien staan....
Fotograaf wist ook niet waar het tremelo-pookje hoorde:
Had ie m in de input gestopt..... :seriousf:

FruscianteFan
9 oktober 2006, 20:10
Ik heb eens een foto van een strat model in de Wehkamp zien staan....
Fotograaf wist ook niet waar het tremelo-pookje hoorde:
Had ie m in de input gestopt..... :seriousf:input? :p

.......

Wolfje
9 oktober 2006, 20:35
Tja ik kan me voorstellen dat je niet precies weet hoe een tremolo werkt, maar in de input? :D:D:D:D

jerome
9 oktober 2006, 20:36
ok, output... 8)

FruscianteFan
9 oktober 2006, 22:37
It's an amazing discovery: de output van een strat fungeert ook als input voor de tremolo-arm ;)