PDA

View Full Version : Michael Kelly Phoenix JZ: Iemand ervaring ermee?



GunMetalBlue
9 oktober 2006, 09:04
Titel lijkt me duidelijk. Ik heb hier laatst voor de eerste keer 'iets' over de michael kelly vibe gehoord. Die was persoon was er redelijk tevreden over dacht ik, maar ik heb het dus over z'n blauwe broer.

Ik zou graag mijn sound uitbreiden met die van een semi-hollow. Ik vind de JZ echt übergeil maar de enige dealer die ik ken, is een kleine zelfstandige. En tegen dat hij'm besteld, moet je'm al kopen. Testen zit er dus niet bij :nervous:

Op de site staat "from jazz to rock and everything in between". Maar je kunt alleen naar de vibe luisteren. Weet iemand of die twee gitaren zowat hetzelfde klinken of niet? En wat is het verschil in klank met die JZ en een 'gewone' epi LP?

En nog'ns: had ik kunnen testen... had dit topic er niet gestaan :)


Alvast bedankt


GunMetalBlue




De Vibe (http://www.michaelkellyguitars.com/archtops/vibe/)
De PhoenixJZ (http://www.michaelkellyguitars.com/archtops/phoenixjz/)

ACSlater
9 oktober 2006, 13:59
Op Harmony Central stonden toch een aantal reviews maar die zijn spoorloos verdwenen. Ze hebben laatst groot onderhoud gedaan aan de reviewdatabase en misschien is dit merk vergeten over te zetten. De gitaren van Michael Kelly komen uit dezelfde fabriek als de duurdere Richwood archtops, Harley Benton en dergelijke. Ik geloof dat het best aardige gitaren zijn maar heb zelf nooit een vast gehad. De Vibe klinkt denk ik wel anders omdat die volledig hol is en de Phoenix semi (toch?)

GunMetalBlue
9 oktober 2006, 14:03
Op Harmony Central stonden toch een aantal reviews maar die zijn spoorloos verdwenen. Ze hebben laatst groot onderhoud gedaan aan de reviewdatabase en misschien is dit merk vergeten over te zetten. De gitaren van Michael Kelly komen uit dezelfde fabriek als de duurdere Richwood archtops, Harley Benton en dergelijke. Ik geloof dat het best aardige gitaren zijn maar heb zelf nooit een vast gehad. De Vibe klinkt denk ik wel anders omdat die volledig hol is en de Phoenix semi (toch?)

Zou goed kunnen, ga ff kijken. De prijs zit rond de 400, dus duurdere richwood-fabriek klinkt idd logisch. Thx!

edit: nope, beiden semi-hollow. Veel verschil zal het dus niet maken. Ik ben alleen bang dat het gouden snel van de hardware zal gaan...

ACSlater
9 oktober 2006, 15:39
Zou goed kunnen, ga ff kijken. De prijs zit rond de 400, dus duurdere richwood-fabriek klinkt idd logisch. Thx!

edit: nope, beiden semi-hollow. Veel verschil zal het dus niet maken. Ik ben alleen bang dat het gouden snel van de hardware zal gaan...

Ach dat valt wel mee. Een gitaar niet kopen omdat je bang bent dat omdat de hardware gaat "flaken" is geen goede reden imo. Zo heeft elke gitaar wel wat en aftakeling geeft een gitaar eerder meer uitstraling dan minder. (tot zekere hoogte natuurlijk)

Danny Drug
9 oktober 2006, 16:16
een semi met relic niet mooi?

denk dat het best rock en roll staat om die hardware zo te hebben...

GunMetalBlue
10 oktober 2006, 21:16
Ok... Michael Kelly lijkt mij nog wat marketing te doen te hebben in de lage landen...

Toch bedankt voor de replies.
Niemand nog?