PDA

View Full Version : sg/lp



davidof
9 oktober 2006, 08:51
simpel... sg of lespaul (gibson) ;-)

Kim Wilson
9 oktober 2006, 09:03
Les Paul gestemd. Vind ik de echte Gibson. Een echte dikke mannengitaar...

Danny Drug
9 oktober 2006, 09:03
SG omdat zo'n toestel erg mooi is.. en ik al een lp heb ;)

Orpheo
9 oktober 2006, 09:13
Les Paul gestemd. Vind ik de echte Gibson. Een echte dikke mannengitaar...

:seriousf: zegt de man met een stratocaster! :D ja ja ik weet waarom je een strat hebt, het was te leuk en makkelijk om 't er niet in te koppen!

ik ga ook voor les paul. veelzijdiger, klinkt lekkerder, meer power, ballen, oompf, laag.. gewoon mjammiee! les pauls for life!

davidof
9 oktober 2006, 09:17
pfu :p lp heeft iedereen :p GOGOGO SG !!!

bass blom
9 oktober 2006, 09:25
les paul natuurlijk, heb hem al 30 jaar.
mis wel een 3e keuze, heb er sinds kort een sg bij :D

E-J
9 oktober 2006, 09:35
Lijkt me normaal dat de Les Paul meer stemmetjes krijgt (aangezien de gitaar populairder is).

Ook krijg ik één dezer dagen een LP, toch maar op de SG gestemd 8-)

vulvasonic
9 oktober 2006, 09:53
Mijn eerste grote liefde op gitaargebied was de SG. Met de Les Paul heb ik nooit iets gehad. Het is zelfs de enige overbekende gitaar waar ik niet warm voor loop (uitzonderingen daargelaten). Mijn keuze gaat dus naar de SG.

hansoonk
9 oktober 2006, 10:11
Mijn eerste reactie was 'beide', tot ik realiseerde dat ik mijn LP Special DC toch de mooiste LP vind en deze gitaar evenveel weg heeft van een LP als van een SG (volgens mij is de LP special DC ook de directe voorloper van de SG). SG dus!

Squier4ever
9 oktober 2006, 10:17
LP LP LP LP LP LP LP


als ik al een SG wil dan een Classic, met p90's.
die zou er misschien toch wel eens kunnen komen shortly

drap
9 oktober 2006, 10:48
Een SG omdat ie:

1) Veller is.

2) Door de vorm van de body lekkerder speelt. Mutten en dergelijke gaat net ff makkelijker

3) Een ietswat meer gebalanceerd geluid heeft, omdat ie wat meer hoog heeft. Clean spelen op een Les Paul klinkt vaak toch wat doffer.

4) Duhu, ik heb zelf een SG, da ga ik natuurlijk niet op een Les Paul stemmen, chauvinist als ik ben :cheerup:

Overigens heb ik verder helemaal niets tegen een Les Paul ofzo, integendeel, als ik ooit tegen een redelijke prijs aan een zwarte Custom of Standard aanloop, dan koop ik 'm zeker.

Kim Wilson
9 oktober 2006, 10:50
Een SG omdat ie:

1) Veller is.
2) Door de vorm van de body lekkerder speelt. Mutten en dergelijke gaat net ff makkelijker
3) Een ietswat meer gebalanceerd geluid heeft, omdat ie wat meer hoog heeft. Clean spelen op een Les Paul klinkt vaak toch wat doffer.
4) Duhu, ik heb zelf een SG, da ga ik natuurlijk niet op een Les Paul stemmen, chauvinist als ik ben :cheerup:

Overigens heb ik helemaal niets tegen een Les Paul ofzo, integendeel, als ik ooit tegen een redelijke prijs aan een zwarte Custom of Standard aanloop, dan koop ik 'm zeker.
Daarom heb ik dus gekozen voor de Les Paul. Voor een feller geluid zou ik niet kiezen voor een Gibson, maar eerder voor een Tele. Het "doffe" vind ik juist het mooie van de Gibson Les Paul.

bass blom
9 oktober 2006, 11:03
LP LP LP LP LP LP LP


als ik al een SG wil dan een Classic, met p90's.
die zou er misschien toch wel eens kunnen komen shortly

precies, die heb ik dus, welkome aanvulling op LPC en strat mex

drap
9 oktober 2006, 11:04
Daarom heb ik dus gekozen voor de Les Paul. Voor een feller geluid zou ik niet kiezen voor een Gibson, maar eerder voor een Tele. Het "doffe" vind ik juist het mooie van de Gibson Les Paul.

Ja een tele die heeft unser drap natuurlijk ook. Maar met die tele valt natuurlijk net ff wat minder te scheuren dan met m'n SG, of in ieder geval anders.

Ik krijg plots een lumineus idee voor een topic...

Neals
9 oktober 2006, 18:39
Les Paul. Hele tijd op sg's gegast, een maand gehad, en nu een half jaar tot tevredenheid een LP.

Tupelo
9 oktober 2006, 18:47
LP, gitaren met 2 punten deugen niet. :D (m.u.v. enkelen)
Een gitaar hoort iets ronds te hebben.
SG's hoe comfortabel ik ze ook vind, zijn spuuglelijk IMO.

RadioWood
9 oktober 2006, 18:57
Firebird.

Oké, Les Paul dan :)

Noid
9 oktober 2006, 19:12
Mijn eerste reactie was 'beide', tot ik realiseerde dat ik mijn LP Special DC toch de mooiste LP vind en deze gitaar evenveel weg heeft van een LP als van een SG (volgens mij is de LP special DC ook de directe voorloper van de SG). SG dus!

Logisch redenering ... not :)

Enfin, ik stem voor LP. Zowel qua spelen, als geluid, als qua looks.

Tenzij de body van plexiglas is (maar dat zullen ze bij Gibson niet snel maken), dan zie ik liever een SG!

Joey Handsome
9 oktober 2006, 19:14
Doe mij maar een SG, LP's vind ik maar lelijk. Het doffe geluid vind ik ook maar niks.

Orpheo
9 oktober 2006, 19:16
Doe mij maar een SG, LP's vind ik maar lelijk. Het doffe geluid vind ik ook maar niks.

kom voor de grap even spelen op mijn custom :seriousf: dan piep je wel anders met dat 'dof' verhaal!

Joey Handsome
9 oktober 2006, 19:23
kom voor de grap even spelen op mijn custom :seriousf: dan piep je wel anders met dat 'dof' verhaal!

Vraag ik me toch af. Een vriend van me heeft ook een custom en ik kan daar clean gewoon niet mee uit de voeten. Heeft natuurlijk ook te maken met wat je gewend bent, ik speel zelf namelijk op een Jaguar.

iwamoto
9 oktober 2006, 19:29
ik ga toch voor de inbanez RG!

biels
9 oktober 2006, 20:42
SG! nog nooit wat met de les paul gehad...

Orpheo
9 oktober 2006, 21:59
Vraag ik me toch af. Een vriend van me heeft ook een custom en ik kan daar clean gewoon niet mee uit de voeten. Heeft natuurlijk ook te maken met wat je gewend bent, ik speel zelf namelijk op een Jaguar.

tip: pak de middenstand, en ik wil graag een warm clean, dus ik draai de brugpup bijna dicht, andersom kan ook. krijg je een helderder geluid. tone van de hals helemaal dicht, en je hebt een lekker warm clean.

of gewoon op de brugpup spelen, met volume bijna dicht, voor een wat sprankelender clean, of hals voor wat warmer clean.

maar ik heb een norlincustom; die heeft een maple hals, en een plaat maple op de top en tussen 2 lagen mahonie in gesandwicht. wellicht zit daar ook iets in....?

Droffie
9 oktober 2006, 22:14
:seriousf: zegt de man met een stratocaster! :D ja ja ik weet waarom je een strat hebt, het was te leuk en makkelijk om 't er niet in te koppen!

ik ga ook voor les paul. veelzijdiger, klinkt lekkerder, meer power, ballen, oompf, laag.. gewoon mjammiee! les pauls for life!

Hey Orph...weer terug...Waarom was je niet op de meeting?

Ibanez RuleZ
9 oktober 2006, 22:36
SG is niet mijn ding. LP ook niet helemaal, maar toch ietsje minder niet

Harrald

Orpheo
9 oktober 2006, 23:05
Hey Orph...weer terug...Waarom was je niet op de meeting?

ey, ik ben al een tijdje terug :)

Ik PM je daar wel even over.

Veekeren
9 oktober 2006, 23:29
Ondanks dat ik nog nooit een sg heb gehad vind ik ze geweldig en enorm mooi. Maar als ik het post je SG topic doorlees krijg ik een gevoel van "veel van hetzelfde", wat ik dan weer niet heb bij Les Pauls. Kan aan mij liggen.

Qua geluid vind ik ze allebei geweldig. Ben een Les Paul zelf meer gewend, maar ik denk dat ik in principe even goed uit de voeten kan met een SG.

Kortom een Les Paul stem van mijn kant.