PDA

View Full Version : Het opknappen van een Ibanez Blazer



Wouter J
9 oktober 2006, 01:56
Okee, een paar jaar gekeden heb ik in Maastricht bij Daan Smit een losse body van een Ibanez Blazer gekocht met de bedoeling om er weer een bruikbare gitaar van te maken, de desbetreffende body kwam van een BL350 in donkerbruin. De body was voor een Floyd Rose gemodificeerd maar de gaten van de oorspronkelijke Ibanez Powerrocker trem zaten er nog steeds in.

http://www.ibanezregister.com/images/images-blazer/bl350/bl350tv-81.jpg
Een Ibanez De Ibanez Blazer 350 zoals hij in de 1981' er catalogus van Ibanez stond, de mijne heeft er dus precies zo uitgezien.

Die body heb ik een hele tijd bewaard en kwam hem recentelijk weer eens tegen. De oorspronkelijke lak kwam er aan alle kanten van af en dus heb ik hem afgeschuurd en in twee toon sunburst gelakt. Omdat de Blazer een Vlakke telecaster achtige body heeft was dat gelukkig niet al te veel gedoe.

Ik heb net een nieuwe slagplaat gemaakt (want een standaard strat plaat past daar natuurlijk niet op.) van transparant plastic en die zal ik of wit of goud kleurig spuiten, Strat elementen zijn gelukkig gemakkelijk te krijgen en Waarschijnlijk dat ik het gat van de Floyd Rose dicht stop en er een normale strat tremolo brug in zet.

Plaatjes volgen later.

Noid
9 oktober 2006, 21:40
... Plaatjes volgen later.
O.k.. Heb je nou alleen de body, of ook de neck? Waren/zijn goede gitaren met vaak een lekkere neck. Als je er een trem op wil zetten en deze nog moet kopen zou ik je een hipshot of een wilkinson V100 aanraden ipv die Fenderachtige dingen.

Wouter J
9 oktober 2006, 23:39
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Blazer.jpg

Mijn Blazer zoals hij nu is, de foto laat niet zien hoe mooi de sunbust gelukt is, hij is veel veel rijker van kleur dan dat de foto doet geloven. Ik heb helaas niet de originele hals dus een oude Hondo hals (van een H76 strat Kopie) moet de honneurs waarnemen, maar hij past goed en die oude Hondo's kwamen uit dezelfde fabriek dus geen probleem.

Gerrit
10 oktober 2006, 00:13
Een herfretje kan hij ook wel gebruiken, misschien leuk om te doen:D

Noid
10 oktober 2006, 21:14
Een herfretje kan hij ook wel gebruiken, misschien leuk om te doen:D
Nou en of, een herfret zit er zo te zien wel in :)

Ff terug naar Wouter: je hebt die sunburst gemaakt, maar dat grote tremologat daarbij niet meegenomen? Mooie sunburst by the way, zeer geslaagd!