PDA

View Full Version : The Edge en Ibanez



Fvddungen
8 december 2002, 20:52
Volgens mij heeft The Edge intussen elk merk en elk type gitaar wel bespeeld, maar ik heb hem nog nooit een Ibanez zien spelen.

Vindt hij dit merk niks ofzo?

Moonchild
9 december 2002, 00:28
kan t me moeilijk voorstellen :wink:

michielv
9 december 2002, 08:03
Op een of andere manier kan ik me ook helemaal niet voorstellen dat Edge op een moderne ibi zou spelen. Een ouderwetse strat of explorer copy zie ik nog wel gebeuren maar Edge met een RG of JEM, nee.

Qua gitaargebruik zou ik ook niet snappen wat Edge met een ibi zou moeten. Plus dat een oude Gretsch of Gibson natuurlijk een leuke investering voor je pensioen is :wink:

Rutger
9 december 2002, 11:17
De ibanez sound past gewoon totaal niet bij zijn stijl, dus waaron een ibanez aanschaffen? Misschien heet ie er wel een op zolder staan, om z'n verzameling compleet te maken.

Harry
9 december 2002, 17:02
maar als je diverse Gibsons en Gretsches in je bezit heb, waarom zou je dan op een ibanez spelen? Okee, ik ga commentaar krijgen hier, maar het is toch zo?

Moonchild
9 december 2002, 19:05
Op 2002-12-09 00:28, schreef Moonchild:
kan t me moeilijk voorstellen :wink:


Ik bedoelde eigenlijk dat ik het me moeilijk kon voorstellen dat ie t merk niks vindt :grin:

Fvddungen
9 december 2002, 19:09
En ibanez gitaren zijn toch niet alleen voor hardrock & metal?

Edge speelt zelfs op een Gibson Explorer en SG Angus Young. Maar ik heb hem nog nooit op een Ibanez zien spelen.

Nocki
9 december 2002, 21:23
een ibanez heeft ook geen karakter zoals een sg, lp, explorer of een fender strat of tele heeft...

de ibanzeen klinken leuk maar op een vlak. de andere oudere gitaren hebben gewoon een mooi en andere karakter.

je hoort het gelijk. als je naar bands luistert die bv metak maken hoor je heel goed of je een gibson of een ibanez of een fender hoort...
ibanezzen hebben gewoon minder karakter
nocki

Ibanez RuleZ
11 december 2002, 20:59
eh, als ze anders klinken dan andere gitaren, dan hebben ze wel degelijk een karakter, maar misschien niet het karakter dat jij erg mooi vind. Je hoort gelijk of het een gibson of fender of ibanez is, tenminste dat zei je en dat ben ik met je eens. DUS HEBBEN ZE WEL EEN KARAKTER! :grin:

harrald

Fvddungen
12 december 2002, 10:11
Jongens,

Elke gitaar heeft zijn eigen karakter, maar wat ik niet snap is dat The Edge echt alle merken speelt, behalve Ibanez.

Wat heeft Ibanez niet wat alle andere merken wel hebben?

Harry
12 december 2002, 10:22
ibanezzen hebben geen stijl en uitstraling zoals bijv. Gibson en Gretsch dat wel hebben, tenminste dat is mijn mening, en wellicht die van the Edge

Ic3gl0vE
14 december 2002, 21:58
ik vind RG's en JEM's enzo ook geen uitstraling hebben

Luca P
14 december 2002, 22:41
Jem? Is toch met zo'n handvat?
Net Barbie gitaren!

MADdie86
16 december 2002, 17:40
Volgens mij heeft de Tha Edge wel eens een accoustische Ibanezz bespeeld.
Ten misnte dat heb ik een keer ergens gelezen. Ik kijk wel of ik het kan opsnorren en onder tussen The Edge (lid van dit forum) die weet bijna alles van hem ... vraag me af wanneer die hier commentaar geeft

The Edge
16 december 2002, 20:12
Jaja hier komt ie dan Edge heeft een "Ibanez M-4321 V" niet veel gebruikt alleen tijdens de laatste tour, heb er nog geen foto van alleen hij lijkt op die van mij

http://home.kabelfoon.nl/~rverwaal/CU2/Fender%20Tele%20&%20Ibanez.jpg

ik ben nog op zoek naar een andere foto van Edge met die Ibanez

(de reactie duurde iets langer, druk druk druk ...)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Edge op 2002-12-16 20:13 ]</font>

The Edge
16 december 2002, 20:24
heb er een fototje van gevonden alleen is ie niet helemaal van de voorkant..

http://home.kabelfoon.nl/~rverwaal/Arnhem%201%20033.jpg

,,,,,er is maar 1 echte &lt;&lt;&lt;Edge>>>