PDA

View Full Version : gibson les paul tom murphy



hendrix2
8 oktober 2006, 21:23
Ok, ik zag volgende advertentie op 2dehands.be.
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/16710038-gibson-les-paul-tom-murphy.html?per=100
Ik insinueer helemaal niet dat hier iets verkeerd mee is. (om alle misverstanden te vermijden!).
Ik vroeg me enkel af, wat is er zo speciaal aan deze gitaar. Wat maakt hem/haar zoveel waard.
Zouden jullie er zelf het geld voor over hebben (moest je het geld bezitten).
Ik persoonlijk zou nooit zoveel aan een gitaar willen uitgeven.

vulvasonic
8 oktober 2006, 21:27
Ik heb geen flauw idee. Ik weet niet eens wie de beste man is (waarschijnlijk moet ik me nu schamen?????).

Och, er zijn er maar een paar van gemaakt in de custom shop van Gibson, dus dat verklaart waarschijnlijk de prijs).

...rock...
8 oktober 2006, 21:33
Volgens mij i Murphy een beetje de lichte 'relic' master van gibson want 'zijn' gitaren zijn inderdaad zeer duurtjes (ofwel is hij 1 of andere vintage expert van Gib.)

fred dons
9 oktober 2006, 07:47
Tom Murphy was de eerste die Les Pauls ging relicen, omdat hij dat zo goed deed is hij door Gibson gevraagd dat ook voor hun te doen. Een "Tom Murphy" Les Paul is een gitaar waarbij Tom alle houtsoorten zelf heeft uitgezocht voordat de gitaar werd gebouwd om er voor te zorgen dat de gitaar zo "vintage coorrect" mogelijk is, daarna wordt hij door Tom gelakt en gereliced (en dat doet hij heel goed maar ik vind het ook een heleboel centjes :D )

Orpheo
9 oktober 2006, 09:08
de tom murphy les pauls zijn goed, maar niet perse de besten. ik vind het ook zonde van de lak. Ik wil OF een gitaar die van zichzelf al flink gesleten is door gebruik (en dus supergoed is; wie gaat er nu zoveel spelen op een slechte gitaar dat de lak op de hals weg is?) OF nieuw, zodat ik 'm zelf door veel spelen van 'relicen'.

heavy-metal-thunder
9 oktober 2006, 09:31
dat vind ik ook. Een gitaar probeer je zo lang mogelijk netjes te houden.

Orpheo
9 oktober 2006, 09:36
dat vind ik ook. Een gitaar probeer je zo lang mogelijk netjes te houden.

neuh niet perse. ik doe er geen moeite voor om 'm te relicen, maar ik ga ook niet uit mijn bol met een kras of een buts. kom op; het is een gebruiksvoorwerp, niet een Faberge Ei

Squier4ever
9 oktober 2006, 10:20
Edwards...... :sssh::sssh::sssh:

Orpheo
9 oktober 2006, 11:45
Edwards...... :sssh::sssh::sssh:

dat was niet relic. dat was moedwillig slopen ;)

Squier4ever
9 oktober 2006, 11:46
sorry kon het niet laten even te vermelden