PDA

View Full Version : Akoestisch & Nylon - 150 - 300 Euro.



Slevin
8 oktober 2006, 20:20
Hallo, ik kom even sneak peaken met een vraag van m'n pa. Heel simpel eigenlijk: Hij zoekt een akoestische gitaar met nylon snaren rond de prijsklasse van 150 tot 300 euro. Het liefst eentje waarbij de kwaliteit prima tot goed is en de prijs ook rond de ~200 euro hangt.

De reden is dat hij volgend jaar 4 maanden op uitzending gaat naar Afghanistan, je vingers zijn dan de hele dag zacht, warm, nat en zweterig en dat is echt geen doen met stalen snaren :)
Daarom kijkt hij nu naar een gitaar met nylon snaren, wat een stuk beter uit te houden is in de gierende hitte. Vandaar ook dat de kwaliteit niet geniaal hoeft te zijn, maar gewoon goed. Catch my drift ? ;)

Mijn pa had een Ibanez AE10 (als ik het goed heb) op het oog, alleen is deze wel 300 euro. Dus vandaar deze vraag, misschien dat iemand zo uit zijn hoofd (expert zat hier) een goedkopere weet die kwalitatief net zo goed, dan niet beter is :)

Alvast erg bedankt voor de reacties ! :)

Merc Wiersma
8 oktober 2006, 22:05
Volgens mij is die Ibaneze een elektro-akoestisch model. Als je pa niet in een band wil optreden is het verstandiger om een gewone spaanse gitaar aan te schaffen, zonder element. Je krijgt dan meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Een Juan Salvador, Almansa, Esteve, of Alhambra bijvoorbeeld.

Flipkoos
8 oktober 2006, 23:11
Mijn pa had een Ibanez AE10 (als ik het goed heb) op het oog, alleen is deze wel 300 euro.

Zoek een tweedehandse...in de gierende hitte is het toch zonde een nieuwe te kopen, ze zijn binnen een paar week 'gerelict' (en da's dan wel weer helemaal hip...:P )
Dan kun je gewoon een betere gitaar voor hetzelfde geld kopen.

Groet, Peter

LaurentB
9 oktober 2006, 09:38
Zoek een tweedehandse...in de gierende hitte is het toch zonde een nieuwe te kopen, ze zijn binnen een paar week 'gerelict' (en da's dan wel weer helemaal hip...:P )
Dan kun je gewoon een betere gitaar voor hetzelfde geld kopen.

Groet, Peter

Ik heb iets tegen 'relicen', maar ik moet zeggen dat ik het relicen van een gitaar door er als militair een paar maanden mee door Afghanistan te sjouwen dan wel weer een legitieme manier vind.

Flipkoos
9 oktober 2006, 15:00
Ik heb iets tegen 'relicen',

Haha, ja je moet kijken bij de electrische gitaar-topics wat ze er allemaal wel niet aan doen om je gitaar oud te laten lijken...triest!

kornelius
10 oktober 2006, 11:52
yamaha heeft hele nette gitaren in de onderkant van die prijsrange