PDA

View Full Version : benodigheden om te beginnen



metalhead666
8 oktober 2006, 20:04
hoi allemaal,

Ik zou mischien willen beginnen met electrisch gitaar.
Nu moet ik dus eerst weten waar ik les kan krijgen In (of rond) Denbosch. (niet al te lang fietsen vannuit Maaspoort als iemand weet waar dat is :D )
Ik ben wel geïntresseerd in Metal.
Ik weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb een AMV (algemene muzikale vorming) Diploma dat erkent wordt door de muzerije.

Ook zou ik graag willen weten welke gitaar en versterker en dat spul wat je nodig hebt ik het beste kan kopen. (moet redelijk zijn voor een niet al te hoge prijs)

Oh ja, A.U.B. niet met moeilijke termen lopen strooien (of geef uitleg ofzo) want ik ben nog volkomen noob.

Ik ben 12 (bijna 13)

PS. sorry dat deze tekst niet lekker leest, ik kan er ff niks aan doen :P

metalhead666
9 oktober 2006, 19:33
niemand? :(

Michael Amott
10 oktober 2006, 09:38
Ik heb nog wel een mooie amp en gitaar te koop pm als je intresse hebt.

metal spelen is leuk geloof me. ik heb veel zelf geleerd maar tis wel handig om scales te leren. dus zoek een gitaarschool waar je wat theorie kunt leren en ga op ontdekking :)

groeten,

Michael

metalhead666
10 oktober 2006, 15:21
wat zijn scales?

patricia
10 oktober 2006, 15:50
wat zijn scales?

toonladders

metalhead666
10 oktober 2006, 21:22
En weet iemand nog een Goeie gitaar + versterker die je kan gebruiken om lekker harde metal op te leren? :rockon: (liefst niet hoger dan 250 eurie)

Ps: ja ik weet dat er een thread is met gitaren onder 250 maar ik weet niet welke goed is voor metal enzo)

pol
26 oktober 2006, 00:03
alles met humbuckers in de brug.
qua goedkope gitaren zou ik een Cort Katana nemen, maar 250 euro voor gitaar + amp is wat aan de lage kant.

kiem
27 oktober 2006, 03:07
koop EEN gitaar, boeie welke, je begint net.

leer dat ding vasttehouden, leer powerchords, pak wat tabs, ga beetje tabs leren, zodra je beetje kan spelen, ga je les nemen, zodat je in iedergeval de techniek goed aanleert.

maar meteen met les beginnen is denkik vrij nuteloos, omdat je dat de eerste 10 lessen leert hoe je gitaar moet vasthouden ofzow, is zonde van je geld denkik. voor metal heb je ok niet egt les nodig vindik

kheb zelf gitaar leren spelen van tabs, na een jaar spelen heb ik paar lessen genomen om paar techniekjes beter te leren. t meeste heb ik mezelf aangeleerd (kwa theorie tabs etc, alleen paar techniekjes heb ik op les geleerd.

maar zo zal iedereen wel zn opvatting hebben over les nemen.

OJJVZ
9 november 2006, 13:38
koop EEN gitaar, boeie welke, je begint net.

leer dat ding vasttehouden, leer powerchords, pak wat tabs, ga beetje tabs leren, zodra je beetje kan spelen, ga je les nemen, zodat je in iedergeval de techniek goed aanleert.

maar meteen met les beginnen is denkik vrij nuteloos, omdat je dat de eerste 10 lessen leert hoe je gitaar moet vasthouden ofzow, is zonde van je geld denkik. voor metal heb je ok niet egt les nodig vindik

kheb zelf gitaar leren spelen van tabs, na een jaar spelen heb ik paar lessen genomen om paar techniekjes beter te leren. t meeste heb ik mezelf aangeleerd (kwa theorie tabs etc, alleen paar techniekjes heb ik op les geleerd.

maar zo zal iedereen wel zn opvatting hebben over les nemen.

helemaal mee eens, k speel nu n jaartje met tabs, werkt wel, k wil nog wel es leren improvisren ofzo, ga volgend jaar wel n X op les denk k :P als k zin heb. Ik ben trouwes begonnen met ibanez RG321, niet alleen voor beginners, 300 eu, en een marshall beginnersversterkertje, geen aanrader, heb nu n afgetuigdse 2ehands crate, HEERSCHT :P

mawashi
9 november 2006, 14:44
Ik ben zelf ook beginner en ik heb een cortG210D gekocht:

http://www.cort.co.kr/DataBank/product/model/G/list/G210D.jpg


Ik weet niet meer juist hoeveel ik ervoor betaalt heb, maar samen met mijn versterker (Marshall MG10CD, klein versterkertje) heb ik er iets over de 300 euro voor betaald. En persoonlijk ben ik er wel tevreden van. Misschien later als ik wat beter kan spelen niet meer, maar voorlopig zeker nog wel.

En wat die lessen betreft, velen zijn misschien tegen lessen, maar ik ben er dan weer wel voorstander van. Als je iets fout doet wordt het meteen gecorrigeerd, terwijl je thuis lang verkeerd kan voortsukkelen.