PDA

View Full Version : Amp flipt 'm



Koekjes zijn lekker
8 oktober 2006, 19:19
Mijn versterker heeft kuren (ENGL 850 rackhead). Het clean geluid overstuurd bijna op elk volume, volgens mij is het clean kanaal nu ook veel zachter dan t lead kanaal. Ook heb ik af en toe heel veel gekraak of valt mn signaal ineens weg. Kan dit door deffecte eindbuizen komen? De preampbuizen zijn een half jaar geleden vervangen, maar ik weet niet zeker of de eindbuizen toen ook zijn vervangen en ik neem aan dat preampbuizen het wel iets langer dan een half jaar volhouden. Ik moet wel zeggen dat ik hem zéér intensief gebruik.

Zijn het de buizen denken jullie?

Negative K3 fan
8 oktober 2006, 19:23
misschien is er 1 buisje rot? wie zal het zeggen...

vinni
8 oktober 2006, 19:54
Nou inderdaad....
Grote kans dat het de preampbuizen zijn.

Vorige week zijn er bij mij in 1 keer drie buizen gesneuveld.
Dat klonkt erg ehh....apart.....

Vinni

Koekjes zijn lekker
8 oktober 2006, 21:01
Ok bedankt voor de reacties, ik zal er nieuwe buizen in laten zetten.

AART
8 oktober 2006, 21:09
preampbuizen kan je zo zelf erin drukken(eerst oude eruithalen ofcourse ;) ).

Eindbuizen moet je biassen, preampbuizen niet.

Koekjes zijn lekker
9 oktober 2006, 16:31
Maar hoe weet ik zeker of het echt de buizen zijn? En hoe kan ik weten of het de preamp of eindversterkerbuizen zijn?

vester86
9 oktober 2006, 17:01
gewoon proberen, zo duur zijn die buisjes niet :)
als het probleem achteraf opgelost is weet je dat het de preamp buisjes waren, als het probleem er nog steeds is dan weet je dat het ergens anders aan ligt

ateng
9 oktober 2006, 17:19
Maar hoe weet ik zeker of het echt de buizen zijn? En hoe kan ik weten of het de preamp of eindversterkerbuizen zijn?

Eindbuizen zal het waarschijnlijk niet zijn want dan zou je totaal geluid niet goed zij en aangezien alleen je cleangeluid niet goed is.

Koekjes zijn lekker
9 oktober 2006, 19:56
Ik heb nog eens geprobeerd, maar mijn distortiongeluid klinkt ook helemaal waardeloos. Het is niet het strakke warme geluid dat het hoord te zijn. Dan lijkt het me dat het toch de eindbuizen zijn.

Ach ik laat hem gewoon ff nakijken hier in Drachten, kost toch helemaal niks en ik heb mn akoestische voorlopig nog. ;)

vester86
9 oktober 2006, 23:55
Ik heb nog eens geprobeerd, maar mijn distortiongeluid klinkt ook helemaal waardeloos. Het is niet het strakke warme geluid dat het hoord te zijn. Dan lijkt het me dat het toch de eindbuizen zijn.

Ach ik laat hem gewoon ff nakijken hier in Drachten, kost toch helemaal niks en ik heb mn akoestische voorlopig nog. ;)

zou heel goed een van de eerste buizen kunnen zijn, het distortiongeluid gaat vaak namelijk OOK door de eerste (en soms tweede) buis heen.
is je eerste buis kapot, dan zijn al je kanalen naar de ***. is de versterker qua algeheel volume nog goed? (vooral met lead dan) kun je um nog open gooien?