PDA

View Full Version : Oud liedje opnieuw opgenomen (deze keer geen meshuggah :p)!



Lacrimosa
8 oktober 2006, 18:40
Het orgineel kraakt ontiegelijk, dus maar ff opnieuw opgenomen:

http://members.home.nl/r.basic/html/Ismar%20-%20Aura.mp3

Het heet Aura, btje Doom metal achtig.

Opgenomen met podxt en boss gt-8, dfhs en reason.

Zeg me wat je ervan vindt!

edit: mp3 bewerkt.

Maiden Michiel
8 oktober 2006, 18:47
Klinkt goed! Productie had iets vetter gemogen van mij.
Maar je heb een lekkere toon en goede akkoordenkeuze!
Drums lijken mij ietsiepietsie zacht in de mix?
Goede compositie!

Lacrimosa
8 oktober 2006, 18:51
Klinkt goed! Productie had iets vetter gemogen van mij.
Maar je heb een lekkere toon en goede akkoordenkeuze!
Drums lijken mij ietsiepietsie zacht in de mix?
Goede compositie!

Vetter...bedoel je meer bas, minder mids ofzo? Of bedoelje gewoon "beter"?

Bedankt!

meul
8 oktober 2006, 21:54
ik vind het begin erg mooi, veel spanning. naarmate het voorderd behoud het goed zijn structuur maar word wat stereotyper. persoonlijk vind ik dat jammer. maar ik weet ook dat ik hier altijd een beetje alleen in sta :-)

J

Maiden Michiel
9 oktober 2006, 08:15
Vetter...bedoel je meer bas, minder mids ofzo? Of bedoelje gewoon "beter"?

Bedankt!

Nou, ik weet niet of het helemaal te vergelijken is maar ik had daarvoor mp3's van Amon Amarth aanstaan en het verschil in vettigheid was zeer aanzienlijk. Dus ik denk dat het over het algemeen wel een niveautje hoger kan ;)

Lacrimosa
9 oktober 2006, 15:45
haha hmmm beter dan dit kan ik denk niet hehe, ik heb hier krk monitoren en volgens mij klinkt het best goed!

Mrjah een studio is altijd beter dan digitaal recorden eh;)!!

glennshred
9 oktober 2006, 17:55
Hallo Ismar,

Ik kwam een tijdje geleden jou myspacesite tegen en wat ik
hoorde was prachtig gespeeld en in een proffesionele kwaliteit.
Aura en trust in panic zijn mijn 2 favorieten, de andere vallen ook mee
en dat voor 3 jaar gitaar te spelen, ik ben begonnen op men 12de
ben nu 41 en speel nog altijd niet op zo'n niveau, nou ja hou het maar
op luiheid (verschrikkelijke eigenschap) gitaristen als jou met zo'n
nummers geven mij een hoop inspiratie om men gitaarwerk te verbeteren.
Ciao..

http://www.myspace.com/mostviolent

Ome Roon
10 oktober 2006, 23:17
Is dit een standaard gitaarsoundje uit je PodXT? Ik heb er sinds kort ook een maar mij is het nog niet gelukt zo'n vette sound te krijgen. Neem je gewoon op via USB?

Btw. vergelijken met een gemasterde studio-CD lijkt me niet helemaal fair... vooral masteren kan een flink stuk schelen.

Ic3gl0vE
11 oktober 2006, 09:33
Hij klinkt stukken beter dan de vorige keer Ismar! Ik kan het op de speakers hier niet horen, maar heb je je bas nog veranderd?

Over een 'vettere' sound: als ik hier op de metertjes van winamp kijk, zie ik dat ze voornamelijk uitslaan in het middengebied. Als je een wat diepere sound wilt, kun je een multibandcompressor (zoals C4) op je master bus zetten en het laag wat meer boost geven zonder dat de boel gaat kraken. Onder de 80hz zou ik niet echt meer boosten: op de meeste speakers hoor je dat slecht en de woofers gaan er alleen maar van wapperen.

Ik kijk uit naar je volgende nummer kerel :)

p.s. we moeten eens samen een paar tracks schrijven! :blast:

Lacrimosa
11 oktober 2006, 14:19
hey mensen, bedankt voor de reacties.

Maarten: er stond al C4 op, ik heb de mp3 nu bewerkt met wat fijnere eq n shit.

Emocide
11 oktober 2006, 15:33
zoals gewoonlijk weer F*CKING VET :D!

Ome Roon
12 oktober 2006, 13:21
Maarreh....


Is dit een standaard gitaarsoundje uit je PodXT? Ik heb er sinds kort ook een maar mij is het nog niet gelukt zo'n vette sound te krijgen. Neem je gewoon op via USB?

Of is dit top secret? ;)

Lacrimosa
12 oktober 2006, 17:29
sorry haha was vergeten een antwoord te geven!

Neej het is DI recording, dus podxt --> soundcard!

Ome Roon
12 oktober 2006, 23:46
Ah, okay... thanx! En bedoel je dan met "DI recording": PodXT -> DI -> soundcard? Want dat moet ik dus even een DI scoren. ;)

Ik vind die PodXT op mijn Sessionette namelijk best lekker klinken maar als ik dat vervolgens via USB es opneem klinkt het als de bekende uitwerpselen... :D Als ik jouw opname zo hoor klinkt dat toch 1000x beter.

Lacrimosa
13 oktober 2006, 13:28
Ah, okay... thanx! En bedoel je dan met "DI recording": PodXT -> DI -> soundcard? Want dat moet ik dus even een DI scoren. ;)

Ik vind die PodXT op mijn Sessionette namelijk best lekker klinken maar als ik dat vervolgens via USB es opneem klinkt het als de bekende uitwerpselen... :D Als ik jouw opname zo hoor klinkt dat toch 1000x beter.

Wat ik bedoelde is dat ik de podxt rechtstreeks in de soundcard plug. Niet via usb ofzo.
En dan gewoon tweaken.
Op de line6 site staan heel wat goede bundles!

Ic3gl0vE
13 oktober 2006, 13:35
Je hebt wel de metalshop uitbreiding nodig voor dit soort geluiden. En je moet je podXT op 'studio' ofzo zetten he, misschien heb je dat niet als je 'm op je Sessionette hebt aangesloten. Maakt een hoop verschil

Ome Roon
13 oktober 2006, 16:15
Ik heb em nu via USB aangesloten en dat kan op zich ook wel (krijg geluid binnen) maar het klinkt vrij vies. Niet echt wat ik had gehoopt. Dat metalshop modelpack heb ik inderdaad nog niet, maar ik heb via Customtone.com wel al een paar lekkere sounds gevonden die me wel aanstaan.

Die PodXT zo rechtstreeks op een geluidskaartje kan gewoon? Ik heb het ook es gedaan (zonder PodXT) via de speaker out van mijn Sessionette maar dat hield in dat ik een week later een nieuwe geluidskaart moest halen. :D Of is dat het verschil ook in uitsturing wb. de studio stand en bv. de Combo Poweramp?

Bedankt voor de info!

Tho
13 oktober 2006, 17:41
hey goeie shit man! Je tone is echt héérlijk!