PDA

View Full Version : kleur gitaar en live ?



Emocide
8 oktober 2006, 18:15
ik zit nu al een klein tijdje naar een nieuwe gitaar te zoeken, maar ik heb gehoord als je een zwarte gitaar neemt het publiek niet eens de vorm van je gitaar ziet, is dit waar? en wat voor een kleur zou dan wel kunnen of zijn mooi ?

Tho
8 oktober 2006, 18:17
Als je vetrollen eroverheen hangen zien ze hem niet nee :D Ik heb nog nooit zo iets gehoord, en ik kan het me ook niet voorstellen

Random_hero
8 oktober 2006, 18:17
Is dat waaar?
Ja dat is waar. Het lijkt ook altijd op livedvds alsof artiesten luchtgitaar spelen.

Herman
8 oktober 2006, 18:18
Ik weet niet hoor..maar vind je het niet belangrijk dat JIJ de gitaar gewoon goed/fijn/mooi vind? Als je nu keuze had tussen kleuren van dezelfde gitaar, zou ik gewoon de mooiste nemen, en als dat zwart was...dan was dat niet anders...maar das slechts mijn mening :)

sjoerd5
8 oktober 2006, 18:19
ligt er toch aan waar je speelt??


het wel anders als je op een openlucht festival in de zon speelt
dan in een 1 of ander donker hok

STW
8 oktober 2006, 18:20
roze zou wel kunnen
of geel
of turqoise
of phtalo-blue



of toch gewoon zwart

iwamoto
8 oktober 2006, 18:20
http://www.metal-rules.com/concerts/images2004/bdm_guitar5.jpg

weet je wat ik dan zeg? BOEIEN, dat publiek kijkt maar beter uit zn doppen, zowiezo, voor wie sta je daar op het podium? voor jezelf toch, er komen vanzelf mensen die het leuk vinden, dus hey, schijt aan het publiek! of beter, aan je gitaar, dan zien ze m goed, en ruiken al helemaal :seriousf:

Emocide
8 oktober 2006, 18:23
Ik weet niet hoor..maar vind je het niet belangrijk dat JIJ de gitaar gewoon goed/fijn/mooi vind? Als je nu keuze had tussen kleuren van dezelfde gitaar, zou ik gewoon de mooiste nemen, en als dat zwart was...dan was dat niet anders...maar das slechts mijn mening :)

NATUURLIJK verkies ik dat erboven maar dat is een kwestie van uitkiezen nog ;) maar als dan bijna alle zwarte gitaren afvallen, moet ik gewoon kijken hoe en wat, en ik was overigens toch van plan hem dan custom bij patrick te laten maken, maar dan moet ik nog wel een kleur weten, en ben op het moment erg aan het zoeken wat voorn gitaar ik uberhaupt mooi vind, vind http://www.ibanez.co.jp/img/eg/l/MTM1_BR_1M_01.jpg die wel heel erg mooi bijvoorbeeld maar ik weet niet of ik een ibanez typetje ben (speel echt hele lompe goregrind enzo)

iwamoto
8 oktober 2006, 18:29
anders laat je er een van die mooie hamters op zetten uit die onzin posts. van scholieren.com ;) ken jou wel mannetje!

Emocide
8 oktober 2006, 18:33
anders laat je er een van die mooie hamters op zetten uit die onzin posts. van scholieren.com ;) ken jou wel mannetje!

EN WEER EEN BIJDRAGE VAN IWA WAAR NIEMAND WAT VAN SNAPT :cheerup: :cheerup: ben je je record vandaag aan het breken ofzo? :rockon:

Danny Drug
8 oktober 2006, 18:35
dit gaat wel erg ver met dit forum

moet ik jou nou zeggen welke kleur jij moet nemen? goddamn :)


ik heb alleen maar zwarte gitaren. maar ja.. das een keuze....

pfff denk na... neem een gitaar met een mooi kleurtje :angry:

iwamoto
8 oktober 2006, 18:39
EN WEER EEN BIJDRAGE VAN IWA WAAR NIEMAND WAT VAN SNAPT :cheerup: :cheerup: ben je je record vandaag aan het breken ofzo? :rockon:
ben jij dan niet ook de emocide van scholieren.com? ik dacht al van "he, is dat pestventje hier ook al!" maar god moge hem danken :)

enne, pak dus een mooie beige poep kleur, dat is wel uniek!

bert k
8 oktober 2006, 18:42
Probeer hier een beetje zinnig topic van te maken, anders gooi ik het dicht wegens onzinnigheid.

Emocide
8 oktober 2006, 18:44
ben jij dan niet ook de emocide van scholieren.com? ik dacht al van "he, is dat pestventje hier ook al!" maar god moge hem danken :)

enne, pak dus een mooie beige poep kleur, dat is wel uniek!

eeehmn nee dat be nik niet :P
waarscheinlijk gewoon een die-hard fan :rockon:

Slevin
8 oktober 2006, 18:46
Is dat waaar?
Ja dat is waar. Het lijkt ook altijd op livedvds alsof artiesten luchtgitaar spelen.

Ow, was bij 36 Crazyfists en de linker gitarist had een zwarte gitaar. Zag 'm perfect en ik stond op een aardige afstand :) Zal wel per podia en lichtgebruik verschillen uiteraard. :P

Agent_Smith
8 oktober 2006, 18:49
Is het ook nog belangrijk hoe de gitaar klinkt? Of speelt?

iwamoto
8 oktober 2006, 18:51
Is het ook nog belangrijk hoe de gitaar klinkt? Of speelt?
alleen de kleur blijkbaar, maar is dit niet een geval van je te erg aantrekken wat andere mensen vinden?

Agent_Smith
8 oktober 2006, 18:53
alleen de kleur blijkbaar, maar is dit niet een geval van je te erg aantrekken wat andere mensen vinden?

Lijkt mij wel idd.

Emocide
8 oktober 2006, 18:53
alleen de kleur blijkbaar, maar is dit niet een geval van je te erg aantrekken wat andere mensen vinden?
nee hoor dat zeker niet :O ik heb al 3 zwarte gitaren en wou denk ik toch zowiezo een andere kleur, en als dat dan meteen een kleur is die je live ook mooi ziet is dat mooi meegenomen :)

AART
8 oktober 2006, 18:56
Wit of rood is wel vet als je metal speelt.

Of een mooie airbrush(als je veel geduld hebt(half jaar wachttijd) moet je fred dons eens pm-en).

Ik houz elf ook veel van geel, heel erg lichtblauw of groen, maar dat is niet zo true als je goregrind maakt he 8-)

Emocide
8 oktober 2006, 18:58
Wit of rood is wel vet als je metal speelt.

Of een mooie airbrush(als je veel geduld hebt(half jaar wachttijd) moet je fred dons eens pm-en).

Ik houz elf ook veel van geel, heel erg lichtblauw of groen, maar dat is niet zo true als je goregrind maakt he 8-)
idd een mooie airbrush is wel een tof idee jah ! maar dat is voor mij niet zo'n probleem een kameraad van mijn ouders is professionele airbrusher die kan i kdat dan zo vragen:) maar dat is idd een gaaf idee !

vulvasonic
8 oktober 2006, 19:30
Ik heb een mooie 82'er strat in Sienna Sunburst. Schitterende gitaar om te zien. Maar op het podium, door de belichting en zo lijkt het ding gewoon egaal rood te zijn. Weg met die mooie tekening, weg met dat mooie kleurverloop, gewoon ROOD. En laat rood nou net de enige kleur zijn waar ik nog steeds niks mee heb....... :sneaky:


En trouwens, de topicstarter heeft gelijk. Tenzij de body is voorzien van een mooie binding, vallen de outlines van een zwarte gitaar vaak wat weg. Een witte plank blijft altijd herkenbaar. De vraag is uiteraard of je je daar druk om moet maken. Het blijkt dat het veel mensen hier worst zal wezen. Ik niet. Ik wil graag laten zien op wat voor een gitaar ik speel. Het is een onderdeel van mijn outfit, of uitstraling. Het is hetzelfde als het uitkiezen van je kleding. Je hoeft natuurlijk niet per se podiumkleding te dragen, maar je kleedt je altijd op een manier waar jij je het prettigst bij voelt, of wat je 'stoer' vindt.
Veel mensen kiezen voor een spijkerbroek, want dat is stoerder dan een joggingbroek (terwijl dat toch echt iets comfortabeler zit). Waarom mag een gitaar niet op dezelfde wijze beoordeelt of uitgezocht worden?

Looks zijn belangrijk. Kleur dus ook.
Al dat gelul van "het gaat er om hoe de gitaar speelt". Iedere gitaar is af te stellen zoals jij het wilt. Hou op!
Looks zijn BELANGRIJK!

Voor mij dan in ieder geval..... :D

Jeffrey
8 oktober 2006, 19:34
Mee eens. Ik hou ook wel van een opvallend kleurtje :hippie:

Danny Drug
8 oktober 2006, 19:38
en als je nou altijd zwart draagt ;)?

:cheerup:

maar als ik ooit nog een witte explorer tegen kom.... die is dan ZO van mij.. :rockon:

blademan
8 oktober 2006, 19:52
oh, of het publiek de vorm van een gitaar kan zien is dus blijkbaar een hot item......???? who cares, I'd say!

Noid
8 oktober 2006, 21:53
Kleuren die reflecteren zijn beter zichtbaar dan kleuren die licht absorberen.
Een witte, gele, roze etc valt beter op dan een donkere. Behalve als je een wit pakt aantrekt: pak dan een donkere gitaar. Daarbij zien de gitaren er door de belichting nooit uit zoals ze er bij gewoon daglicht uitzien.

Daarom heeft Steve Vai een witte Evo, geeft hij zelf aan. Naast de kwaliteit v/d muziek gaat het vooral om goede marketing. David Lee Roth sleepde daarom die slungel die bij Frank Zappa speelde mee naar de sportschool, iets waarvoor Vai hem nog steeds dankbaar is. 't is ook afhankelijk van het imago wat je wil hebben. De jongens van Slipknot vallen naast hun spel vooral op door die maskers. Het gros van het publiek zal niet snel haar hun gitaren kijken. Bij Vai draait het natuurlijk om de gitaar, en als je hem ziet zie je dus vooral die witte gitaar enorm op je netvlies.

Een witte binding kan echter weer veel goed doen voor een bruine, donkerblauwe, paarse, zwarte etc. En al die mooie dure topjes van exotisch hout zijn voor geilneven zoals mij, die op zo'n forum als hier komen, bij de belichting op het podium vallen ze vaak niet echt op.

Maar de lichte kleuren vallen beter op: Zack Wylde van die leuke witte ringetjes, Randy Rhoads Polka dots, Schenker zwart/wit, Hetfields witte Explorers, Malmsteens creme strats, de witte (en zwarte) stripes die EvH op zijn rode gitaren plakte.