PDA

View Full Version : Laney amps



NoLiMiT
8 oktober 2006, 17:15
Hey iedereen. Ik heb momenteel een roland cube(15w) , en ga een nieuwe versterker kopen.
Nu was ik eerst zeker dat ik een Marshall wilde omdat ik zo weg was van het geluid. Maar ik ben een grote Paul Gilbert fan en ik weet dat hij op laney amps speelt . Ik hou van het heavy metal soundje dat hij heeft en shredding licks klinken echt prachtig op zijn amps.
Dus ik zocht een beetje info over laney.
Nu vond ik een tweehandse laney amp van world series 120R.
Zou iemand hier een beetje info over die amp kunnen geven a.u.b.
want ik zou hem wel graag kopen.
groetjes , :hippie: :dance:

Wimvdb
9 oktober 2006, 12:56
Om eerlijk te zijn denk ik dat een world series ( oudere amp's dus ) niet echt zijn wat je zoekt. De moderne laney's darentegen zijn ongeloofelijke bakken en zijn heel geschikt voor metal ( opeth, black sabbath ) en shredding ( Wim roelants ) Als je het budget hebt moet je eens naar een vh100 kijken. anders heeft laney wel nog heel toffe hybride amps

AART
9 oktober 2006, 16:39
gh50l is wat gilbert gebruikt, die transistormeuk klinkt nergens naar.

Outrage
9 oktober 2006, 18:12
Je moet hem natuurlijk zelf eens gaan uittesten of je hem goed vindt klinken of niet. Ik speel op een gh50l en dat klinkt echt goed. Het is wel een buizenversterker (een éénkanaals versterker).
Andere aanrader: De VC50 is een buizen combo die niet meer geproduceerd wordt, maar in feite de comboversie is van de VH100r. Die versterker vind je al snel voor een mooie prijs (+- €600 ofzo).

kunk
12 oktober 2006, 15:18
Kan de mening van Outrage over de vc50 volledig onderschrijven. Met deze versterker heb je een veelzijdige versterker met veel power en zowel clean als overstuurd een goed geluid.

Kunk

Thom TK
4 mei 2008, 12:54
Zo.

Weet iemand waar ik een Laney VH100 (r) kan testen? Als in: welke winkel in NL heeft er eentje staan? Ben zeer van plan er eentje aan te schaffen.

Ben jtm
4 mei 2008, 16:28
Ik heb een Laney gh100l top te koop, mag je altijd komen testen.

grt Ben

Sarco
4 mei 2008, 17:58
De Laney LH50R is ook echt wel een aanrader! Mooie clean en een goede overdrive dat redelijk ver gaat qua gain. Een maat van me heeft deze head en ik was toch altijd onder de indruk van z'n klank.