PDA

View Full Version : M-Audio Delta 1010LT meer dan 1 gebruiken?



bass blom
8 oktober 2006, 16:23
195 euro in duitserland..

ze zeggen dat je er tot 4 in je pc kan prikken.
hmm, leer mij die verkopers kennen...
is er hier iemand die er 2 in zn pc aan de praat heeft?
of iever nog 3?

harrie-beton
8 oktober 2006, 16:52
Dat kan hoor, maximaal 32 sporen analoog heb je dan.

van de m audio website zelf:

The Delta 1010LT delivers much of the same universal connectivity, high fidelity and seamless performance as the popular Delta 1010 on a single PCI card—and at a fraction of the price. Multiple analog I/O, MIDI, S/PDIF and surround sound support are all here. Two inputs even have mic/line preamps on XLR connectors, saving the expense of outboard preamps. It’s all on a compact, half-size PCI card with two color-coded breakout cables. Combine up to four Deltas in your system for a maximum of 32 analog and four stereo S/PDIF inputs and outputs.

bass blom
8 oktober 2006, 17:29
ja, maar dat zal niet de eerste keer zijn dat er iets gezegd wordt op een website of in een folder en dat je er dan thuis achter komt dat het toch niet echt werkt :D

en dan beloven ze dat het met de update volgende kerst goed komt.. en dan..

ik zou het wel eens van iemand willen vernemen, die er echt 2 of 3 tegelijk aan de praat heeft..

harrie-beton
9 oktober 2006, 09:40
Gezonde twijfel is niet erg. Bovendien, áls iemand het heeft werken dan is er ook een kans dat op je eigen pc het niet werkt..

Ik zou het heel anders doen. We praten over een high tech studio applicatie. Ik zou het kopen in een winkel en in overleg met de winkel het erop laten zetten op je pc. Die pc heb je dan met een kale windows aangeleverd.
Als het niet werkt neem je de pc weer mee naar huis. Zo mag dat bij ons in Groningen.

Let wel, er zijn ook wel eisen aan de pc voor dergelijke high tech hardware. Ik zou dan een pc nemen met allemaal standaard hardware.

bass blom
9 oktober 2006, 11:09
ja zo kan het ook natuurlijk
vorige week bij het feest van tonika neem ik aan
dat ze daar niet blij mee zouden zijn geweest :D

ik heb een modern moederbord
dubbele desktop met een AGP en PCI-E videokaart erin
geen problemen nu.. XP pro
enige PCI wat er in zou blijven is een firewire kaartje

kan ook eerst 1 proberen.
zou dat samengaan met de huidige, lexicon omega? (usb)
of krijg ik dan timing ellende vanwege pci/usb?

harrie-beton
9 oktober 2006, 17:33
Ik heb 3 geluidskaarten plus 1 usb kaart en merk geen latecy.
Echter bij het starten in Adobe Audition is de USB kaart wel het langzaamste. Dat wil zeggen hij begint 20 mseconden later met opnemen. De tracks lopen wel synchroon.

Ik heb geen prof studio en heb aan deze 12 sporen audio nu genoeg.

bass blom
9 oktober 2006, 17:47
ah kijkaan, dasmooi, dus dan heb ik ook 12 sporen als ik 1 zo'n kaart laat komen.
en 20 als ik er een tweede bij neem.
wat een feest!
1 laten komen heeft niet zoveel zin, die zal werken, de reviews zijn overal jubelend.
dus twee tegelijk dan maar?

harrie-beton
10 oktober 2006, 10:35
Als ik het geld had deed ik het ook, ik moet eerst een andere auto.. :angry:
Ik heb in maart 2007 een opname en dan wil ik wel 2 keer 8 sporen audio kaarten erin.

Als jij inderdaad 2 neemt heb je 16 sporen audio in je pc. Daar kom je al een end mee plus als je nagaat dat je bijna oneindig overdub sporen bij kunt maken.. Genoeg voor veel studio producties.

Han S en ik verschillen van mening hierover maar ik vind ook het steeds moeilijker mixen als meer sporen hebt. Soms mix ik een middag aan 1 nummer van 4 minuten.

Ik zeg het erbij - neem een a-merk, robuuste kale pc zonder internet enzovoort waar je dit op doet. Of kies een dual boot - met audio wil je dat het altijd werkt. Ook koop een 2e pc erbij voor alleen internet en mail enzo. Dat is geen dure aanschaf.
Ik was in het verleden tegen dual boot maar nu ik een paar keer problemen heb gekregen mijn audio programma's met onschuldige codec voor filmpjes raad ik het aan. Dual profielen maken werkt niet in Windows - veel software graaft zich te diep in je Windows.

Laatste tip: USB apparaten voor prof audio werken bij mij niet goed als de kabel langer is dan 60 cm. Verlengstukken is helemaal een ramp.

bass blom
10 oktober 2006, 11:26
ja 16 is meestal genoeg en inderdaad bijdubben kan zat.

heb al een apart nootboekje voor internet gedoe
de audio machine gaat alleen heel soms ff aan het net als het moet.

ja, mixen duurt langer, is ook logisch, vroeger als je met 3 man stond te schuiven kwam je sneller tot een compromis..
en nu kun je tot op de milliseconde en de 100e dB gaan mierenneuken :D
ik ken het uit mijn 'vak' video montage, sinds dat nonlinear gaat wordt er niet sneller of korter gewerkt maar meer en leuker en mooier gedaan.

die omega werkt probleemloos hier met een anderhalve meter usb kabel.
maar is geen halszaak dat hij er bij blijft als die 2 m-audio's draaien.
zal de pantheon plugin alleen missen als de omega het niet bij kan benen :p

Han S
10 oktober 2006, 13:59
Het meningsverchhil met Harrie is klein hoor en ik besef ten volle dat opnemen per computer de toekomst is. Maar..........ik draaide gisteren een tape op 1/4 inch 4 sporen, welke ik begin jaren 80 met mijn bandje als demo opnam met een Teac/Tascam 3440. Twee sporen stereo drums, spoor drie en vier voor gitaar en bas. Dan een tussenmix (dus tweede generatie) naar twee sporen van een Tandberg TD20A met 2x2 sporen en 19cm/sec. Dan die tape weer op de 3440 en de twee overgebleven sporen gebruiken voor zang en solo. Dan een eindmix weer naar die Tandberg en dat klinkt super.

Ik had geen effectapparatuur of processoren, het enige effect wat ik had was een slapecho van een oude bandrecorder.

Gisteren heb ik dat in Adobe Audition gezet in 32 bit 96k en ik durf te beweren dat je met de gemiddelde computer zelfs de geluidskwaliteit van die opname niet zult halen, ondanks dat de Teac 3440 geen geweldige machine was.

Nog een aardigheidje, ik dacht, laat ik het opleuken met een klein beetje galm. Welnu, dat galmpje is wel aardig, maar ondanks de 32 bit floating, gaat de geluidskwaliteit van de opname dermate achteruit dat ik het liever laat zoals het is.

De meesten van jullie hebben nog nooit de geluidskwaliteit kunnen ervaren van een professionele twee inch recorder en een hi end analoge mengtafel en ik nodig jullie van harte uit om eens te komen luisteren. Ik kan je een geluiskwaliteit laten horen welke je met geen enkel digitaal systeem ooit zult halen, of dat nou ProTools is, Nuendo of Adobe Audition.

En dan laat ik je een opname horen welke komt van een DAT op 16/44.1, je zult verbaasd zijn. Maar die verbazing zal nog veel groter zijn als ik je dezelfde mix laat horen, op hetzelfde moment weggestuurd naar DAT en naar een Studer B67 professionele master tapemachine, dat geluid zal je van verbazing je kaak op de grond doen vallen.

Ik heb met Nuendo en ProTools HD96 gewerkt, ik weet waar ik het over heb. Analoog opnemen zal een noviteit worden en altijd zijn aanhangers hebben, het is hardstikke duur en zal steeds duurder worden. Ik zal het tot het bittere einde zo blijven doen want ik ben helemaal lyrisch van dat pompen, blazen en beuken, van dat zijdezachte en sprankelende hoog en die zee van ruimte in het geluid.

Ik was van de week bij een collega studiobaas en die liet me wat horen in Nuendo en weer klonk het in mijn oren plat en hard, ik kan het niet helpen, het is mijn mening.

[spam mode] Ik geef in november en december tot 30% korting, [/spam mode] Het is maar dat je het weet.

bass blom
10 oktober 2006, 14:25
[spam mode] Ik geef in november en december tot 30% korting, [/spam mode] Het is maar dat je het weet.

hahaa :D

ja han, ik heb ook een 3340 gehad en een 3300sx 2T
opnames daarmee gemaakt waar 'de mensen van de radio' van stonden te stuiteren.
later de 1 inch tascam 16 sporen gehad.

tuurlijk was dat allemaalo mooi, maar we gaan vooruit.
zeggen ze.. hmm, als ik het digitale tijdperk bij televisie zie zeg ik vooruit? echnie. ook weer wel, toen RTL4 begon werden de (betacam sp) dropouts intern, stationcalls genoemd. die zien we bijna niet meer, nu hebben we blokjes en hikjes af en toe :D

ik voorspel, han post volgend jaar om deze tijd:
[spam mode] Ik geef in november en december tot 50% korting, [/spam mode] Het is maar dat je het weet.

:D

Han S
10 oktober 2006, 14:51
50% is wat erg veel hoor, dan moet ik er geld op toeleggen en hoewel muziek mijn passie is, kan ik dat niet trekken. :D

bass blom
10 oktober 2006, 20:19
ja het is wat
een loodgieter verdient beter
zn baas dan :D

Martien
10 oktober 2006, 23:25
Laatste tip: USB apparaten voor prof audio werken bij mij niet goed als de kabel langer is dan 60 cm. Verlengstukken is helemaal een ramp.

mja je hebt er wel extenders voor, die het signaal versterken of die het omzetten naar een cat5 kabel, en later weer terug knallen,
dus ubs > cat5 > usb,

maar voor dat geld kun je net zo goed een een kaart met xlr oid halen

bass blom
13 oktober 2006, 15:52
net een grote muziekwinkel in het noorden gesproken.
daar kan ik ze kopen, voor de zelfde prijs als in duitskand..
en ik mag ze terugbrengen als het niet werkt.
geld terug, geen tegoedbon gedoe.
dat noem ik nog eens zaken doen :D

jelledevos
17 oktober 2006, 11:19
ik heb er 2 werkende gehad in men oude opname pc

werkt dus prima

bass blom
17 oktober 2006, 21:14
ah, kijk, mooi, bedankt

bass blom
3 november 2006, 11:23
omdat het zo stil is hier.. iedereen aan het opnemen? :D
deze maar ff naar boven.
heb ze besteld! feestdag.

bert k
3 november 2006, 12:55
Nuttige post... :confused:

harrie-beton
3 november 2006, 14:23
Dat ze besteld zijn is mooi!

Lijkt me goed om te posten als je de kaarten aan de praat hebt en 32 tracks tegelijk hebt opgenomen. Ben wel benieuwd of Audition dat wel aan kan zonder latency / hang ups.

bass blom
3 november 2006, 15:46
ehm.. heb er maar 2 besteld hoor :D
ben ook benieuwd of ze met mn lexicon omega samen kunnen.
dan heb ik 20 sporen, is wel genoeg.
16 kan ik anders ook mee leven voorlopig.

bass blom
22 november 2006, 19:11
ze zitten er in en ze doen het!

http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/5a.gif