PDA

View Full Version : Satisfaction - rolling stones



mawashi
8 oktober 2006, 15:26
Op mijn derde gitaarles hebben we dit nummer vorige week gezien, maar ik ben eigenlijk even beginnen twijfelen aan de strumming. Het gaat dus zo:

E A
I can't get no, satisfaction

Zo staat het ook op vele akkoordensites. Maar op gitaarles schrijven we dus de tekst er eigenlijk niet bij en krijgen we alleen de akkoorden en dan had de leraar dit opgeschreven E | E | A | A |

Elk akkoord twee keer dus. Nu is mijn vraag, hoe speel ik dat stukje nu. Is dat gewoon E en dan met de strumming 1 en 2 en 3 en 4 en en daarna de A ook 1 en 2 en 3 en 4 en. Of moet ik elk akkoord twee keer na mekaar doen? Dus twee keer 1 en 2 en 3 en 4 en voor de E?

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen wat ik bedoel.

King of Snake
8 oktober 2006, 16:50
de manier waarop dit is opgeschreven heeft niets met de strumming te maken, maar met de maten. Het stukje bestaat uit vier maten ("I can't get no" is twee maten en "satisfaction" is de volgende twee). De eerste twee maten speel je E, de volgende twee speel je A. Vandaar dat er dus twee E's en twee A's achter elkaar staan. Hoe je vervolgens de strumming doet, daarvoor moet je gewoon goed naar het nummer luisteren :)

btw. elke maat bestaat (in dit geval) uit 4 tellen. Dus je hebt 8 tellen E en dan 8 tellen A.