PDA

View Full Version : gladde hals



timbo
8 oktober 2006, 14:22
de hals van mijn epi les paul is stroef de vraag: hoe krijg ik deze glad?
ik wil liever niet schuren want ik denk dat de lak er dan af gaat.

ik zou zeggen brand los!

Squier4ever
8 oktober 2006, 14:33
toch is schuren wel een goede oplossing, je hoeft namelijk alleen maar de toplaag een beetje eraf te schuren met 600 grit, de lak blijft dan gewoon zitten maar wordt wel lekker glad

vester86
8 oktober 2006, 15:36
inderdaad.heb ik bij mn ibanezje gedaan en het speelt goddelijk

timbo
8 oktober 2006, 17:11
ok op hoop van zegen :)

Nickname
8 oktober 2006, 17:12
inderdaad.heb ik bij mn ibanezje gedaan en het speelt goddelijk

Inderdaad.. dat verschil merk je wel goed.. maar wat bedoel je met glad? Een gelakte hals kan heel erg glad zijn.. maar dus juist zo glad dat je handen eraan blijven plakken. Een geoliede hals is dan weer matter, maar dat glijdt weer beter. Heb je een foto?

Danny Drug
8 oktober 2006, 17:29
in zijn eerste post heft hij het over stroef ik denk dat de hals idd te glad gelakt is.. ik heb zelf ook ervaring met epi's en dit kan zeker het geval zijn. ook een reden waarom ik voor de Goth editie gin... matzwart en de hals was heerlijk

johanb
8 oktober 2006, 19:05
Turtle wax ? superglad na uitpoetsen.

hansoonk
9 oktober 2006, 10:39
ik zou ook licht opschuren met grit 400, 600 of 1200. Ik heb dit één gitaar gedaan met grit 400 en speelt echt lekker. Voor het oog is het echter nog wat te grof, dus ik wil het nog eens goed naschuren met grit 1200 (te koop bij de autolakkenzaak). resultaat is een lekkere gladde hals, die er iets matter uitziet dan normaal. Je schuurt niet de hele laag weg, maar maakt alleen de bovenste 10e millimeter ruw. Op zich doe je niets onherstelbaars, want als het niet prettig vindt en je gaat de hals vervolgens polijsten met polijstpasta, dan heb je je normale hals weer terug.