PDA

View Full Version : in goede staat of niet??



Tho
8 oktober 2006, 11:33
goeiezondag allemaal!
Gisteren was zat ik mijn aanstaande jackson sl2ht nog even uit te proberen en vielen mij de volgende dingen op:
1) op de 23ste en de 24ste fret zaten sporen van roest/vocht. De medewerker daar zij dat hij dat er zo af zou kunnen halen. Is dat zo en kan het kwaad?
2) in het neck-element zat tussen de 2 singles die samen de humbucker vormen, aan de zijkant een dikke lijmprop. Is dat een probleem?
3) De ebben toets was helemaal dof van uitdroging. De medewerker zij dat hij dat enkel even in moest vetten en dat het geen verdere gevolgen zou hebben en dat er nog geen schade verricht was. Is dat waar?

Al met al. Is er niets aan de hand, moet ik een ander exemplaar afwachten, of moet ik korting vragen?

mzls! Tho

Wimvdb
8 oktober 2006, 11:41
Aan de neck moet je er gewoon met een goede lemon oil over gaan ( dat bedoelt hij waarschijnlijk met invetten ) en de toets is weer schoon en soepel. Dat vocht/vuil dat jij zei heb ik al na 2 weken spelen en is dus ook normaal en ook te verhelpen met die lemonoil. Die lijmprop aan de neckhumbucker darentegen kan ik niet inschatten hoe groot hij is enzo maar dat is echter niet normaal en wijst op een iets mindere afwerking van deze gitaar. Korting vragen zou ik niet echt doen maar eerder vragen wat de beste prijs is :wink:

Welk model is het en hoeveel stond hij ?

Tho
8 oktober 2006, 11:44
het is een strings-thru Jackson USA (Solois2ht), transparant zwart, en hij staat er voor 2350,-
De lijmprop staat volgens mij niets in de weg, en hij zij dat je eigenlijk nooit goed naar de elementen moet kijken omdat je dan altijd wel wat ziet.. maar toch

Wimvdb
8 oktober 2006, 12:04
Hij zit dan toch een dikke 200 € boven zijn prijs

Tho
8 oktober 2006, 12:07
Tsja.. ik krijg er vast wel wat af, maar die dingen kunnen dus geen kwaad? Ik zou toch een perfecte afwerking verwachten van een Jackson USA!

Rick trodat
8 oktober 2006, 12:10
Ik zou het niet doen. Je gevoel zegt het zelf al. Daarnaast is hij ook te duur.

Tho
8 oktober 2006, 12:11
Ik zou het niet doen. Je gevoel zegt het zelf al. Daarnaast is hij ook te duur.

De prijs vind ik in vergelijking vrij redelijk, zeker omdat deze gitaar bijna nergens te krijgen is, zelfs in duitsland niet.
Maar waarom zou jij het niet doen dan? verder speelt hij geweldig en is de constructie goed

Tho
8 oktober 2006, 13:20
nog meer reacties mannen? Ook gaf hij als argument dat de USA gitaren door die lange reis vaak ietwat 'aangetast' aankomen. Iemand nog ervaringen met zo'n lijmprop? hij zit tussen de 2 singles van de humbucker tegen de pickupring. Tegen de zijkant zeg maar

jimihattricks
8 oktober 2006, 13:48
is die lijmprop niet gewoon potting wax..? tegen microphonie..?

Tho
8 oktober 2006, 13:54
dat weet ik niet, maar als dat keihard is, want dat was het, zou het kunnen..