PDA

View Full Version : Nieuwe snaar tijdelijk eraf halen.



Postov
8 oktober 2006, 10:38
Kan het kwaad voor een snaar om deze na een weekje erop te hebben gelegen, eraf te halen en dan wellicht een maand of 2 later er weer op te zetten? Kan me voorstellen dat het materiaal het niet zo heel leuk vindt om heel erg gespannen te zijn en vervolgens een lange tijd weer slap te hangen.

Hoge E was geknapt en ik had alleen nog een nieuw setje dure snaren liggen, dus gooide ik daarvan tijdelijk de hoge E erop. Alleen wil ik graag dat hele nieuwe setje tegelijk er op hebben en niet dat er dan een 2 maanden oude hoge E bij hangt.

De andere 5 snaren die er nu nog opzitten zijn verder niet aan vervanging toe.

hendrix2
8 oktober 2006, 10:40
tja, ik zie er het nut niet echt van in. maar het kan in ieder geval.
Maar je kan veel beter meteen alle snaren vervangen...

Anders Destium
8 oktober 2006, 10:41
Hoeft geen probleem te zijn, zorg er wel voor dat de snaar in een soort van verpakking zit.

gorgasm
8 oktober 2006, 10:42
op elke snaar zou 10kg spanning zitten, als je al je snaren afhaald kan je enorme miserie hebben om deze weer gestemd te krijgen.

+ ik zie ECHT de reden ni in van snaar eraf te halen, moesten t unieke snaren zijn, ok, ma kben zeker da ze die nog maken.. :)

Postov
8 oktober 2006, 10:46
Nou de reden is dat het setje waar die snaar vandaan komt een ander setje is dan de andere 5 die er nu opliggen. Wanneer ik dan de overige 5 van het nieuwe setje erop ga zetten, heb ik 5 prachtig klinkende snaren en 1 al wat dof klinkende, dat lijkt me jammer.

AART
8 oktober 2006, 11:05
hoeveel kost een setje nou, 5 euro?
:chicken:

Postov
8 oktober 2006, 11:07
21? :p Elixer Phospor Bronze

bert k
8 oktober 2006, 11:26
Gewoon alle zes vervangen of helemaal niet, idd vanwege klankverschil. Maar een snaar eraf halen en later weer opzetten is echt niet slim. De snaar buigt op allerlei plekken als je hem erop zet, bij de brug, de topkam en natuurlijk om het mechaniek. Als je hem later weer wilt opzetten komen die gebogen gedeeltes nooit op dezelfde plaats, dus worden ze min of meer teruggebogen. Dat is dan een zwakke plek, en vervolgens breekt hij.

gorgasm
8 oktober 2006, 11:38
Gewoon alle zes vervangen of helemaal niet, idd vanwege klankverschil. Maar een snaar eraf halen en later weer opzetten is echt niet slim. De snaar buigt op allerlei plekken als je hem erop zet, bij de brug, de topkam en natuurlijk om het mechaniek. Als je hem later weer wilt opzetten komen die gebogen gedeeltes nooit op dezelfde plaats, dus worden ze min of meer teruggebogen. Dat is dan een zwakke plek, en vervolgens breekt hij.
oooooooooooook
(10)

Postov
8 oktober 2006, 11:49
Gewoon alle zes vervangen of helemaal niet, idd vanwege klankverschil. Maar een snaar eraf halen en later weer opzetten is echt niet slim. De snaar buigt op allerlei plekken als je hem erop zet, bij de brug, de topkam en natuurlijk om het mechaniek. Als je hem later weer wilt opzetten komen die gebogen gedeeltes nooit op dezelfde plaats, dus worden ze min of meer teruggebogen. Dat is dan een zwakke plek, en vervolgens breekt hij.

Ok dan ga ik maar even aan het vervangen :) Bedankt voor de hulp

sinneD
8 oktober 2006, 12:46
Gewoon alle zes vervangen of helemaal niet, idd vanwege klankverschil. Maar een snaar eraf halen en later weer opzetten is echt niet slim. De snaar buigt op allerlei plekken als je hem erop zet, bij de brug, de topkam en natuurlijk om het mechaniek. Als je hem later weer wilt opzetten komen die gebogen gedeeltes nooit op dezelfde plaats, dus worden ze min of meer teruggebogen. Dat is dan een zwakke plek, en vervolgens breekt hij.

Ik heb dit 1x tje moeten doen omdat ik niet echt anders meer kon. (liet me gitaar spuiten en had helaas ff geen setjes meer op voorraad en het was weekend dus winkel was pas weer op dinsdag open...)

Die zelfde snaren zitten er nu al ruim 2 maanden op en daarvoor zaten ze er ongeveer een kleine maand op denk ik. (ik vervang pas als er 1 breekt en niet na 2 maanden omdat dan de toon er uit gaat wat veel mensen zeggen, vind ze nog lekker klinken)