PDA

View Full Version : Nieuwe Buizentop erbij!!



marc_o
7 oktober 2006, 22:35
Ja hoor, ik ben er weer eentje rijker, en heuse buizentop!
Was in St. Niklaas (Key) om te kijken naar wat er allemaal nieuw was en zag de Sovereign 2 keer 12 nog staan, maar daar is het niet meer van gekomen. Heb toen de nieuwe Fender Supersonic getest, die is het ook niet geworden, maar die komt er wel.

Ik ben naar huis gegaan met de Junior Valve Head van Epiphone, en ik vind 'm te gek!
5 watt, alleen een volumeknop en 3 speakeruitgangen.....meer heeft ie niet te bieden. Aangesloten op mijn Rivera 212 met V-30's is het echter een toffe verassing. Met de volumeknop tot de helft hou je het met een strat clean tot ronkend clean (SRV-randje) Daarboven gaat ie echt lekker zingen tot aan een goede rock-crunch, waarmee je een hoop mensen kunt verassen.....echt te gek.
Voor thuis is het dan wel net weer te hard...alhoewel, het is goed te doen. Je zult er niet mee over een flinke rockdrummer uitkomen, maar het is leuk speelgoed, en dat voor € 149,-
Eens kijken of ik er een cabinetje bij kan krijgen.

Met m'n TS 808 en/of de Hotcake heb je een te gek geluid.

boss
7 oktober 2006, 23:10
Ik zag in de gitarist van oktober een stukje staan over deze ampjes. Zag er goed uit.
Op gitaar.net had iemand een sampletje geplaatst:
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1192/valve%20junior.mp3
Gespeeld met een telecaster.
Klinkt echt wel lekker :)

Chris Winsemius
7 oktober 2006, 23:33
Heb er ook 1tje, zeer puik voor de peseta's :)
Nu druk aan het modden voor meer gain en 'n strakker laag met humbuckers...

Anders Destium
7 oktober 2006, 23:59
Gefeliciteerd ermee!

Mitch
8 oktober 2006, 11:04
Leuk dat de topjes, in tegenstelling tot eerdere berichten, toch ook naar de EU zijn gekomen. Gefeliciteerd ermee, Marc !





intermezzo:
Chris tijdens zijn eerste AA*)-meeting:
"Hai, ik ben Chris en ik ben Ampaholic. Erger nog: ik ben ook Modaholic"
:nervous:





*) = Ampaholics Anonymous

Negative K3 fan
8 oktober 2006, 12:09
Ik zag in de gitarist van oktober een stukje staan over deze ampjes. Zag er goed uit.
Op gitaar.net had iemand een sampletje geplaatst:
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,1192/valve%20junior.mp3
Gespeeld met een telecaster.
Klinkt echt wel lekker :)

klinkt besst mooi, echt een buizensound.

AART
8 oktober 2006, 12:19
eerlijk gezegd klinkt dat clipje nergens naar negk3.

Ik heb nog liever een roland cube 30 als ik dat hoor....

Negative K3 fan
8 oktober 2006, 12:22
de opname klinkt een beetje dun waarschijnlijk door `de crappy opname, maar ik hoor er zeker wat in wat me bevalt en ik denk dat ik die amp wel kan waarderen als ik hem zelf bespeel.

AART
8 oktober 2006, 12:57
ik dek dat het een beetje zo'n zvex nanohead achtig ding is qua sound.

Die was ver een 4x12 best grappig voor even, maar erg dun etc.

naja, ik wil die epi best eens irl horen over een 4x12, maar ik vraag me af of het wel vet word.

Chris Winsemius
8 oktober 2006, 14:20
intermezzo:
Chris tijdens zijn eerste AA*)-meeting:
"Hai, ik ben Chris en ik ben Ampaholic. Erger nog: ik ben ook Modaholic"
:nervous:
*) = Ampaholics Anonymous

Ha ha.
Houdt U er wel ernstig rekening mee dat dit soort opmerkingen van invloed zijn op de garantie-termijn van Uw TTC amp.















:D

boss
8 oktober 2006, 14:24
eerlijk gezegd klinkt dat clipje nergens naar negk3.

Ik heb nog liever een roland cube 30 als ik dat hoor....Misschien even de aanvullende info plaatsen van degene die het clipje gemaakt heeft....:

: "Voor al wie zich afvraagt hoe een Valve Junior klinkt...
Gitaar (telecaster) in amp, met mic (gewone zangmic) in de PC, wat reverb, c'est tout. Ik zal binnenkort wel wat uitgebreider opnemen en een kleine review plaatsen, als de honeymoon voorbij is.."

AART
8 oktober 2006, 14:41
als ik dat doe hoor ik toch wel redelijk hoe mijn amp klinkt, zelfs met zulke spullen vind ik em iel, maar dat ben ik.

ACSlater
8 oktober 2006, 14:47
Dit is een opname gemakt met een tweetal vintage Gretsch gitaren over een Epi Valve jr top op een Fender 1x12 en geen EQ.

http://grazer.free.fr/webstore/JD/jd_honkytonk.mp3»

Klinkt zeer goed. Ik denk dat ik ook zo'n Epi koop. Kan alleen niet beslissen wat voor cab er bij moet.

Tristan
8 oktober 2006, 14:47
Ja, het clipje klinkt inderdaad een beetje dun, maar dat ligt volgens mij ook aan de Telecaster, misschien is dat zo'n gewone American Series, die hebben niet zulke goede pickups en klinken behoorlijk dun, volgens mij is dit ook met het brugelement opgenomen...

Ik heb een tijdje geleden ook op zo'n Epiphone Valve Junior top gespeeld toen ik de Marshall 2061x bij Nederland Muziek aan het testen was, maar ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat de Marshall die Epiphone volkomen wegblies hoor, veel meer detail in het geluid en veel beter...
Het is een leuk ding voor het geld, maar daarmee is wat mij betreft alles wel gezegd...

AART
8 oktober 2006, 14:54
Dit is een opname gemakt met een tweetal vintage Gretsch gitaren over een Epi Valve jr top op een Fender 1x12 en geen EQ.

http://grazer.free.fr/webstore/JD/jd_honkytonk.mp3»

Klinkt zeer goed. Ik denk dat ik ook zo'n Epi koop. Kan alleen niet beslissen wat voor cab er bij moet.


Kijk, dat klintk nou weer ergens naar.

Het zal wel een de 7ender liggen....

brunodb
8 oktober 2006, 22:06
dat eerste fragment klinkt idd nergens naar. heb zelf zo een epi headje gekocht een tijdje geleden en dat klinkt bij mij toch stukken vetter. maar ja, ik speel er met een les paul op. dat klinkt al helemaal anders en met een fulltone OCD ervoor. zalige combinatie die hele leuke geluiden oplevert om met op te nemen op lagere volumes

brob
8 oktober 2006, 23:05
Elaba, mijn soundsamples pikken! (van gitaar.net)
De gitaar is bijlange geen Fender American Standard, maar gewoon een London City Comet. ;)

Trouwens, ik ben zelf ook niet zo tevreden over die opname, dat is maar zeer snel snel gebeurd: het is een zangmic vrijwel direct voor de speaker en blijkbaar geeft dat een erg schel resultaat met een irritant 'hoog topje'. Werkelijk klinkt de versterker wat voller en ronder daar waar het hier lastig schel klinkt, zonder modderig te worden. Met mijn strat klinkt het best lekker op de neckstand en met mijn SG natuurlijk heel vet, nog niet te spreken over de LP.

tillens
9 oktober 2006, 01:07
Ja, het clipje klinkt inderdaad een beetje dun, maar dat ligt volgens mij ook aan de Telecaster, misschien is dat zo'n gewone American Series, die hebben niet zulke goede pickups en klinken behoorlijk dun, volgens mij is dit ook met het brugelement opgenomen...

Ik heb een tijdje geleden ook op zo'n Epiphone Valve Junior top gespeeld toen ik de Marshall 2061x bij Nederland Muziek aan het testen was, maar ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat de Marshall die Epiphone volkomen wegblies hoor, veel meer detail in het geluid en veel beter...
Het is een leuk ding voor het geld, maar daarmee is wat mij betreft alles wel gezegd...

OW ja, het is ook nogal een vergelijk he, kijk alleen even naar de prijs.... zit denk ik zoon 1400 euro of meer verschil in?????? En ai, de LC maakt zich wel waar op dit gebied, oweeeeeeeee!

Tristan
9 oktober 2006, 01:25
OW ja, het is ook nogal een vergelijk he, kijk alleen even naar de prijs.... zit denk ik zoon 1400 euro of meer verschil in?????? En ai, de LC maakt zich wel waar op dit gebied, oweeeeeeeee!

Nee hoor, de London City maakt zich helemaal niet waar, een Fender American Series Telecaster is gewoon een kansloos slechte gitaar met waardeloze pickups als je het vergelijkt met een '52 Reissue Telecaster of een G&L ASAT...
Ik zou eerder een London City Comet kopen dan een Fender American Series Telecaster, niet omdat de eerste zo goed is, maar omdat de tweede zo slecht is i.m.o...

Het gaat ook niet om het prijsverschil, die Marshall 2061x vind ik bijvoorbeeld ook veel beter dan andere buizentops die 3000 euro kosten...
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik denk dat die Epiphone geen amp is voor mensen die al echt een goede amp hebben, het is geen ding voor erbij, want daar is hij gewoon niet goed genoeg voor i.m.o...
Leuk speelgoed, niet slecht, maar meer ook niet...
Die Zvex Nanohead heb ik bij Les Paul thuis gehoord en die vond ik daar toch wel helemaal te gek klinken hoor, op de Meeting vond ik het ook niet echt geweldig, maar bij hem thuis wel, dus ik weet nog niet wat ik daarvan moet denken, ik vind het wel een leuk en interessant ding...

gerrekat
9 oktober 2006, 08:35
Gefeliciteerd, klinkt leuk zo'n klein beestje

Kim Wilson
9 oktober 2006, 08:42
Ik krijg echt steeds meer trek in zo'n topje...

heavy-metal-thunder
9 oktober 2006, 13:49
klinkt besst mooi, echt een buizensound.

voor zijn geld zal het wel oké zijn, maar mij kan het niet bekoren. Luister eens op 0:07 en 0:15. Dat akkoord klinkt toch niet fijn hoor.

Negative K3 fan
9 oktober 2006, 18:18
je hebt helemaal gelijk over dat die akkoorden lelijk klinken, maar ik denk eigenlijk dat dat meer komt door de telecaster dan door de amp

marc_o
10 oktober 2006, 10:10
het zal allemaal wel mensen, ik vind 'm erg goed klinken voor een ding met alleen maar een volumeknop. Je doet opeens veel meer met je gitaar en met een leuke drive ervoor, in mijn geval een Hotcake en een TS 808, kom ik een heel eind in de buurt bij wat een hoop luitjes een SRV-sound zullen noemen.


En Tristan....komaan he, dat is geen vergelijk en hou eens op met alles af te zeiken wat niet single channel, one of a kind, vintage, gesoldeerd door blinde tibetaanse monniken, en boutique is.
Zo iemand hadden we hier vroeger al en raad eens wat die deed?

Juist, die ging orgel spelen!

Ik daag je uit een betere buizentop te vinden voor dat geld....

Kim Wilson
10 oktober 2006, 10:11
...

En Tristan....komaan he, dat is geen vergelijk en hou eens op met alles af te zeiken wat niet single channel, one of a kind, vintage, gesoldeerd door blinde tibetaanse monniken, en boutique is.
....
Plus heel veel...

Tristan
10 oktober 2006, 12:18
het zal allemaal wel mensen, ik vind 'm erg goed klinken voor een ding met alleen maar een volumeknop. Je doet opeens veel meer met je gitaar en met een leuke drive ervoor, in mijn geval een Hotcake en een TS 808, kom ik een heel eind in de buurt bij wat een hoop luitjes een SRV-sound zullen noemen.


En Tristan....komaan he, dat is geen vergelijk en hou eens op met alles af te zeiken wat niet single channel, one of a kind, vintage, gesoldeerd door blinde tibetaanse monniken, en boutique is.
Zo iemand hadden we hier vroeger al en raad eens wat die deed?

Juist, die ging orgel spelen!

Ik daag je uit een betere buizentop te vinden voor dat geld....

Jongens, zo bedoel ik het toch ook helemaal niet...

@Marc Odijk
Ik zei toch ook dat ik het een goede amp vond, zeker voor dat geld, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zoals jij die al een mooie ampcollectie heeft met o.a. een Vox AC15 wat heeft aan zo'n Epiphone Valve Junior head...
Die AC15 vind ik persoonlijk ook veel lekkerder klinken, en ja die is inderdaad duurder, maar die is ook niet one of a kind, vintage, boutique en point to point wired door blinde tibetaanse monniken... :D
Ik geloof juist helemaal niet in boutique, alleen in mijn eigen oren...
Veel plezier met je amp in ieder geval, ik ben zelf wel benieuwd naar de mods die Chris ervoor aan het ontwerpen is, misschien dat hij de amp nog lekkerder kan laten klinken...

Mitch
10 oktober 2006, 12:56
't Is een beetje de grap met die dingen dat omdatze zo goedkoop zijn, je al gauw denkt: goh, leuk voor erbij. Persoonlijk zou ik die 150E eerder in goede oordoppen steken bijvoorbeeld, zodat ik mijn goeie amp beter kan horen dan door de Alpines, die ik door de drummer wel verplicht ben om te dragen ;)
Anyway, 't is eigenlijk best een hoop geld, maar het is weinig geld voor een head.

Geld uitgeven = keuzes maken

Kim Wilson
10 oktober 2006, 13:00
Het zou voor mij denk ik wel ideaal zijn, zo'n topje. Mijn Hotrod staat netaan open, niet echt dynamische buizensound. Onze drummer slaat ook vrij zacht. En omdat we (bijna) altijd met PA spelen, zou zo'n klein ding echt een uitkomst zijn.

marc_o
10 oktober 2006, 13:29
Nou, ik ben het helemaal met mezelf eens. Ik vind 'm goed klinken, niet grappig, maar gewoon goed. En natuurlijk is het geen AC 15, dat snapt iedereen, maar het is absoluut bruikbaar en met de juiste gitaar erop en een goede 212 eronder zet je een crunch neer waar je doorgaans veel meer voor moet betalen. Maar zelfs met dit ampje is het zo: Kijk wat je ermee doet, gooi die knop niet helemaal open, maar leer met je gitaar te spelen en knal er een leuk pedaaltje voor.

Ik denk er zelfs over er nog eentje bij te kopen en dan te gaan A/B en....om op te treden? Denk ik niet, maar ik ben ook gewoon hebbenrig hoor. Als ik alleen de beste versterker en gitaar zou kopen, had ik dus maar 1 gitaar en 1 versterker....en dat is natuurlijk niet leuk.
Ik wil een berg versterkers, zo ook nog een Tiny Terror en wat Marshall spul...het moet wel een beetje betaalbaar blijven natuurlijk....en dat kan tegenwoordig, nu er een hoop in China wordt gemaakt.


Kim, ik denk dat het Epi-tje je wel kan bekoren.

Kim Wilson
10 oktober 2006, 13:32
...

Kim, ik denk dat het Epi-tje je wel kan bekoren.
Ja, daar was ik al wel bang voor. :D

marc_o
10 oktober 2006, 13:35
Denk wel dat het valt en staat met waarop je 'm aansluit. De combo heb ik nog niet gehoord, maar ik kan me voorstellen dat ie minder klinkt dan de top op mijn Rivera 212 met V-30's.

Ik heb ook nog een Crate 15 watt versterker en die klinkt ook erg leuk op die Rivera kast...

Kim Wilson
10 oktober 2006, 13:49
Ik heb die 2x12 cab, die wil ik open back maken en vullen met G12H30's. Ik denk dat dat wel aardig moet gaan...

BLOK182
10 oktober 2006, 14:31
Zolang je die top maar in de juiste context plaatst kan je er volgens mij best wat leuks mee:-) Denk dat je er thuis best mee uit de voeten kan, als je niet altijd je superrrig op je kamertje hebt staan, of als je af en toe eens met iemand gaat jammen of muzikaal mobiel moet zijn. Mijn Budda rig staat altijd in Venlo, al dan niet klaar voor transport, en in R'dam zoek ik nog wat leuks voor op de kamer, volgens mij kan die Valve JR best wel wat! Speel hier nu over 2 oude National's, een 2x8" quarterstack en een 2x8" combo, meer dan genoeg voor in de woonkamer.

Kim Wilson
10 oktober 2006, 14:32
Ik denk dat ik er live ook wel mee weg kom, aangezien ik mijn Hotrod (40W) vreselijk moet knijpen...

BLOK182
10 oktober 2006, 16:45
Ergens is dat wel luxe, als je op die manier over leuke laag-wattage amps kan spelen die je goed op hun donder kan geven!

brob
10 oktober 2006, 17:06
Jongens jongens, ga echt niet af op enkel dit geluidssampletje, zoals ik al aangeef in de oorspronkelijke gitaar.net post is dit maar snel snel opgenomen en slecht gemic'd met een zangmic, geen versterkermic. Verder nog over de slecht klinkende akkoorden, de gitaar stond een tikkeltje vals, ik vind het nogal straf dat jullie denken dat dat aan de amp ligt terwijl je toch duidelijk kunt horen dat de lage snaar vals staat, of zoeken jullie naar een amp waar een valse gitaar plots goed gaat door klinken? Lijkt nogal sterk op: 'Ik kan enkel spelen op een Gibson.' Hmmm...
En spijtig (maar dan ook weer niet): duurder is vaak beter. Zou wel mogen, anders zouden al die Bogner bezitters wel met wat wroeging zitten. Dit versterkertje is gewoonweg goed en een godsgeschenk als je het prijskaartje ernaast legt. Natuurlijk klinkt een Vox AC30 beter (hoewel, smaak...), maar daar betaal je dan ook voor. (nb: ik 'ken' iemand die veel studiowerk doet voor een resem Belgische artiesten (Millionaire, Axelle Red, Paul Michiels...) en hij is gek van deze versterker, is misschien geen referentiepunt maar toch)
Anyway, er zijn representatievere samples te vinden op het net, dit was echt maar een ideetje, later zal ik wel wat beters proberen te posten. Keep on rockin'!

Pilitev
10 oktober 2006, 17:29
Heb ook wel zin in zo'n versterkertje, alleen moet dan nog een cab bij. Deze Orange 1x12 cab lijkt me wel wat:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100033473/sid/!18121995/quelle/listen

Iemand enig idee of dit goed zou klinken? Zou wel mooi zijn aangezien ik later misschien ook nog een Tiny Terror wil kopen.

Kim Wilson
10 oktober 2006, 20:12
Ik ga er binnenkort toch maar eens één uitproberen. Wil dat ding tot een redelijk volume nog goed clean blijven trouwens? Of kun je er dan nog met een akoestische gitaar overheen komen?

Kim Wilson
10 oktober 2006, 20:33
Heeft er iemand trouwens enig idee waar ik deze amp zou kunnen testen? Liefst een beetje in de buurt van Zwolle...

marc_o
11 oktober 2006, 09:47
Je kunt 'm bij mij thuis testen, in Axel. Dat is als je Zwolle uitrijdt.....eh.....en dan links....en nog een km of 250 ofzo...



Je komt hier nooitmet je acoustische gitaar overheen Kim. Met een strat blijft ie tot halverwege lekker dik clean met compressie en een piepklein randje en als je 'm helemaal opendraait heb je een lekkere crunch-overdrive. Het wordt nooit distortion hoor, gewoon een leuke crunch.

Kim Wilson
11 oktober 2006, 10:16
Je kunt 'm bij mij thuis testen, in Axel. Dat is als je Zwolle uitrijdt.....eh.....en dan links....en nog een km of 250 ofzo...



Je komt hier nooitmet je acoustische gitaar overheen Kim. Met een strat blijft ie tot halverwege lekker dik clean met compressie en een piepklein randje en als je 'm helemaal opendraait heb je een lekkere crunch-overdrive. Het wordt nooit distortion hoor, gewoon een leuke crunch.
Haha! Lekker in de buurt idd! :D

Ik ga wel een keertje bij Wizz kijken in Almere, die zal er wel één hebben staan, hoop ik. Ik ben echt heel erg benieuwd geworden. Maar wel heel erg bedankt voor het aanbod. :cooler:

We hebben één nummer in de set waarbij ik eigenlijk echt clean moet blijven (Tigerman, staat ook wel op de site). Maar wat je zegt, met het spelen met het volume van de gitaar (wat ik toch al doe) moet er wel een goeie dynamiek uit te krijgen zijn.

Metoshade
11 oktober 2006, 10:48
De combo versie staat klaar om getest te worden bij Big One in Zwolle, de topjes komen eraan. Vrij binnenkort zal er ook een topje bij mij te vinden zijn, maar die gaat waarschijnlijk naar Groningen ;)

Kim Wilson
11 oktober 2006, 10:50
De combo versie staat klaar om getest te worden bij Big One in Zwolle, de topjes komen eraan. Vrij binnenkort zal er ook een topje bij mij te vinden zijn, maar die gaat waarschijnlijk naar Groningen ;)
Als ik de combo op mijn cab aansluit, heb ik dan hetzelfde effect? Want het gaat me eerst alleen om het testen...

Metoshade
11 oktober 2006, 11:02
De combo's hebben een eigen speaker die je kunt los koppelen, ik meen dat je dan een 4 ohm output overhoudt. Daar kun je dan een cab aanhangen (ook het allerliefst 4 ohm) en op die manier kun je dan testen. Het topje heeft outputs van 4, 8 en 16 ohm (gaat waarschijnlijk beter lukken met je cab)

Er gaan verhalen rond dat de eerste lijn combo's technisch verschillen van de topjes. Bij de nieuwere combo's is er het een en ander aangepast om wat problemen te verhelpen en de klank te verbeteren. Of de topjes en de versterkers in de combo's nu gelijk klinken, kan ik nog niet zeggen, ik heb het nieuwe spul nog niet zelf kunnen a/b-en.

Mitch
11 oktober 2006, 14:03
De brom schijnt grotendeels verholpen te zijn en inderdaad, de combo's hebben een 4 ohm load nodig.

tillens
11 oktober 2006, 21:26
Ik ga deze week ook eentje halen, en ik heb ook al wel mijn sound bij elkaar, toch wil ik er een.. . dit is puur voor de heb. overigens wil ik nog wat weten... kan ik een van mijn combo amps gebruiken als cab en zo ja dan hoe?

Overigens ben ik het met Marc eens, een hoop gasten zeuren over te duur etc, nu is er iets wat best goed klinkt en meteen worden er boutique amps bij gehaald, en dat is jammer.. het spijt me maar de bands die ik luister of ga bekijken die heb ik nog niet met boutique zien spelen...

Tristan
11 oktober 2006, 21:31
Je kan ook nog even mijn review checken van de Orange Tiny Terror...

Er werden door mij niet alleen boutique amps bijgehaald, want ik noemde ook de Vox AC15/AC30 en de Marshall 2061x is ook niet helemaal boutique te noemen aangezien dit toch amps zijn van grote fabrikanten...

De bands waar je naar luistert spelen waarschijnlijk op oude Fenders, Marshalls e.d.
In de professionele studio's is dat in ieder geval nog steeds de standaard heb ik de indruk...

Eerlijk gezegd blijft het niet duur voor een amp, 150 euro en het is zeker een okee ding, misschien wel heel erg okee als hij onder handen is genomen door een zekere ampmodder die hier op dit forum ronddoolt, daar ben ik nog wel benieuwd naar...

tillens
11 oktober 2006, 21:52
Kijk en dat bedoel ik, de review heb ik niet gelezen... de bands waar ik naar luister...tja dat is voornamelijk mesa, marshall, ampeg, bogner etc...het gaat niet om een merk of boutique het gaat erom wat werkt... kortom breed spectrum... ik weet niet waar de Replacements bijv op spelen maar ze hebben geluid... prof studio's? ach ligt eraan waar je heen gaat, ik weet wel ongeveer wat er staat, maar dat kun je ook wel aan dhr Odijk vragen die heeft ook wel wat ervaring opgedaan...




Je kan ook nog even mijn review checken van de Orange Tiny Terror...

Er werden door mij niet alleen boutique amps bijgehaald, want ik noemde ook de Vox AC15/AC30 en de Marshall 2061x is ook niet helemaal boutique te noemen aangezien dit toch amps zijn van grote fabrikanten...

De bands waar je naar luistert spelen waarschijnlijk op oude Fenders, Marshalls e.d.
In de professionele studio's is dat in ieder geval nog steeds de standaard heb ik de indruk...

Eerlijk gezegd blijft het niet duur voor een amp, 150 euro en het is zeker een okee ding, misschien wel heel erg okee als hij onder handen is genomen door een zekere ampmodder die hier op dit forum ronddoolt, daar ben ik nog wel benieuwd naar...

LostHighway
12 oktober 2006, 09:10
Eerlijk gezegd blijft het niet duur voor een amp, 150 euro en het is zeker een okee ding, misschien wel heel erg okee als hij onder handen is genomen door een zekere ampmodder die hier op dit forum ronddoolt, daar ben ik nog wel benieuwd naar...
Met alle respect, maar dan blijft het nog steeds een bakje van 150EUR waar door iemand wat mee geklooid is, zal hij beter klinken?
Waarschijnlijk wel.. Maar hoeveel beter en hoeveel heb je er dan voor betaald..
Als je er zelf aan kan werken is het uiteraard fun want zoveel kosten componenten nu niet, maar betaal eens een paar werkuren, kan je beter naar wat anders uitkijken imo..
Neemt niet weg dat ik hem best wel leuk vind :D
Een pedaaltje verkopen uit de collectie 'ligt hier maar te rotten' en er komt zo'n topje bij.

LostHighway
12 oktober 2006, 09:13
De bands waar je naar luistert spelen waarschijnlijk op oude Fenders, Marshalls e.d.
In de professionele studio's is dat in ieder geval nog steeds de standaard heb ik de indruk...
Vergis je trouwens maar niet in studio's, daar wordt zelfs veel met POD's etc gewerkt. Ook transistorshit etc passeren regelmatig de revue.

Tristan
12 oktober 2006, 11:41
Met alle respect, maar dan blijft het nog steeds een bakje van 150EUR waar door iemand wat mee geklooid is, zal hij beter klinken?
Waarschijnlijk wel.. Maar hoeveel beter en hoeveel heb je er dan voor betaald..
Als je er zelf aan kan werken is het uiteraard fun want zoveel kosten componenten nu niet, maar betaal eens een paar werkuren, kan je beter naar wat anders uitkijken imo..
Neemt niet weg dat ik hem best wel leuk vind :D
Een pedaaltje verkopen uit de collectie 'ligt hier maar te rotten' en er komt zo'n topje bij.

Ik geloof dat het Chris zijn idee was om te proberen de amp met modificaties voor rond de 200 a 250 euro aan te bieden, dus echt duur kan ik het niet noemen...
Er zijn ook al gasten die Mercury Magnetics trafo's en de hele reut in de Valve Junior head aan het zetten zijn geweest, maar dan praat je toch al gauw boven de 500 euro en dan zijn er mijns inziens wel betere amps te krijgen...
Ja, inderdaad, het gave eraan is dat je een of twee pedaaltjes verkoopt uit je collectie en dat je dan een amp erbij kan kopen, ongelofelijk dat ze het kunnen voor die prijs en het is zeker geen slechte amp...
Als ik een beginner was dan zou ik wel weten, voor dat geld is het absoluut het beste wat je kan kopen en er zijn veel duurdere amps die i.m.o. minder lekker klinken...

Tristan
12 oktober 2006, 11:44
Vergis je trouwens maar niet in studio's, daar wordt zelfs veel met POD's etc gewerkt. Ook transistorshit etc passeren regelmatig de revue.

Ja, dat klopt, naast de echte amps wordt er ook veel met POD's en dat soort dingen gewerkt, maar de grote bands (zeker de Rock bands) nemen allemaal ook op met oude amps hoor, dus wat wij als luisteraar horen is vaak toch een oude amp...

Kim Wilson
12 oktober 2006, 11:45
Haha, als ik twee pedaaltjes verkoop, heb ik niks meer over. :D

Maar als Chris ze idd voor zoveel gaat verkopen, is dat ook wel zeer interessant...

marc_o
12 oktober 2006, 11:48
Ja, dat klopt, naast de echte amps wordt er ook veel met POD's en dat soort dingen gewerkt, maar de grote bands (zeker de Rock bands) nemen allemaal ook op met oude amps hoor, dus wat wij als luisteraar horen is vaak toch een oude amp...


Ehm, dit is onzin. Ze nemen op met wat klinkt en wat ze nodig hebben....het is een palet wat je inkleurt, ongeacht met wat je gebruikt....als het op de CD maar werkt. Dus inderdaad oud, maar net zo vaak nieuw of digitaal of wat dan ook.

Tristan
12 oktober 2006, 12:00
Ehm, dit is onzin. Ze nemen op met wat klinkt en wat ze nodig hebben....het is een palet wat je inkleurt, ongeacht met wat je gebruikt....als het op de CD maar werkt. Dus inderdaad oud, maar net zo vaak nieuw of digitaal of wat dan ook.

Ter verduidelijking, ik heb het hier niet over de meeste Nederlandse bands, maar over de echt grote (gitaar) Rockbands...
Die spelen de basistracks wel in met echte amps, vaak zelfs met oude amps...
Als het een gevarieerdere produktie is dan willen ze voor sommige overdubjes nog wel een POD gebruiken en wat dingetjes met Ebow enzo, maar de basistracks zijn echte, vaak oude amps, dus dat is wat wij als luisteraar gewend zijn te horen...
Maar ja, het doet er niet toe, het was meer een reactie op de post van iemand anders...

LostHighway
12 oktober 2006, 13:02
Ik geloof dat het Chris zijn idee was om te proberen de amp met modificaties voor rond de 200 a 250 euro aan te bieden, dus echt duur kan ik het niet noemen...
Inderdaad niet 'duur', maar wat wordt er dan aan gedaan is wel de vraag..
Het is 'maar' een 100EUR duurder dan standaard, maar wat heb je voor 100EUR bij een pro tech, ik bedoel vooral, die ampjes klinken echt wel ok stock, tuurlijk, ze zijn wat stiller te krijgen (de oude versie zeker wel), en zeker valt er nog wat aan de ingewanden te prutsen, maar die 'slechts' 100EUR extra is toch wel mooi bijna een tweede topje bij manier van spreken, terwijl de vraag best blijft of je er uiteindelijk zo op vooruitgaat.
Ik wil niet Chris gaan afbreken ook, verre van, maar imo valt er aan zo'n concept maar weinig te verbeteren wat het verbeteren waard is, al helemaal als je het door een pro moet laten doen.
Erg leuk dat ze bij Epi een best buizenampje voor zo weinig bouwen, maar tenzij je inderdaad van die gekke mods als MM trafo's etc gaat doen blijft het toch maar wat spelen, leuk voor de hobbyist, maar om er nu geld voor op tafel te leggen..

LostHighway
12 oktober 2006, 13:06
Ter verduidelijking, ik heb het hier niet over de meeste Nederlandse bands, maar over de echt grote (gitaar) Rockbands...
Die spelen de basistracks wel in met echte amps, vaak zelfs met oude amps...
Als het een gevarieerdere produktie is dan willen ze voor sommige overdubjes nog wel een POD gebruiken en wat dingetjes met Ebow enzo, maar de basistracks zijn echte, vaak oude amps, dus dat is wat wij als luisteraar gewend zijn te horen...
Maar ja, het doet er niet toe, het was meer een reactie op de post van iemand anders...
En weer lekker offtopic, tuurlijk wordt het gros met van die mooie dure ouwe spullen opgenomen, want een gitarist is nu eenmaal van die soort, maar neem nu bv Keith Richards, die nam op met een ouwe casettespeler omdat ze zo lekker overstuurden!
Bij opnames wordt zoveel geëxperimenteerd, verschillende dingen gemixed, nog zoveel aangepast, soms zelfs voor de grap op van die kutdingen gespeeld, je kan het je niet voorstellen wat er allemaal gebeurt.
Brian May ook, speelde over een ampje dat hun bassist zelf in elkaar had geknutseld etc..

Chris Winsemius
12 oktober 2006, 13:26
Waarschijnlijk ergens 'n misverstand...

Dus even om misverstanden verder te voorkomen en absoluut niet als spam bedoeld;

Ik ben bezig om 'n mod te ontwikkelen voor (wat) meer gain en 'n beduidend strakker laag (anders dan de op internet staande mods). Voor het geld is het gewoon 'n zeer ok-je amp (!!!, echt!) maar volgens mij kan het voor bepaalde gitaristen nog net even wat lekkerder/beter.
Ben voorlopig niet van plan om zulke amps gemod te verkopen. Qua mod-prijs moet je +/- aan het laagst genoemde bedrag minus de amp denken.

Vorige week druk met Paul P. van MM "gepraat". In de states is hun (trafo)mod zeer populair maar ik betwijfel ernstig of zoiets in NL "te verkopen/gebruiken" valt aangezien zo'n mod qua prijs meer dan het dubbele van de nieuwe amp zelf zal zijn.
Kwalitatief zal de MM-mod-Jnr. zeker de Gibson GA5 overtreffen wetende dat Gibson MojoTone trafo's gebruikt en de kwaliteit van vele MM trafo's kennende.

Goeie "pro-mods" ontwikkelen kost véél tijd en hoewel er behoorlijk wat op internet te vinden is qua amp-mod-schema's zijn de betere absoluut niet online te vinden en/of ontbreekt er toch nog wat info/specs om het helemaal "top" te krijgen.

Tristan
12 oktober 2006, 13:46
Oh sorry dat ik dit misverstand heb veroorzaakt, de prijs van de mod zelf is dus ongeveer 200 euro, dus inclusief de amp is het dan 350 euro als ik het goed begrijp?
Hmm, dan lijkt een Orange Tiny Terror, een Vox AC15, of een van jouw Single Ended amps me voor iets meer geld toch een betere optie, eerlijk gezegd...
Als de amp dan met Mercury Magnetics trafo ongeveer 500 euro zou kosten en als hij dan beter is wat betreft sound dan een Gibson GA5 Junior dan lijkt dat me eerlijk gezegd ook interessanter...

Nog meer gain vind ik eigenlijk ook wel een beetje raar, aangezien die Valve Junior met de volume control hoger dan 3/4 toch ook te veel gaat rafelen en gruizig wordt mijns inziens, het lijkt me dat je dat probleem niet zo makkelijk op kan lossen zonder de trafo om te wisselen en/of er echt dure componenten in te stoppen...

Chris Winsemius
12 oktober 2006, 14:31
Hoi Tristan

No hard feelings!
Nope, was wat vaag; std.mod max. 60 piek.

Misschien de MM-mod-kit for DIY-ers aanbieden in de toekomst, wil daar nog 'n andere Epi voor gebruiken om het zelf te testen en om als demo-amp te hebben.

Tristan
12 oktober 2006, 15:14
Oh, dan was het dus toch een beetje zoals ik het eerder al zei...
Ik ben wel benieuwd in ieder geval...

Die Mercury Magnetics mod kan ook cool zijn voor mensen die overwegen een Gibson GA5 Junior of een Orange Tiny Terror aan te schaffen, ik acht de kans groot dat de gemodde Valve Junior deze twee amps zal gaan overtreffen...

Chris Winsemius
12 oktober 2006, 15:26
De nieuwe Gibson GA5 heeft MojoTone trafo's.
Andere types MM en MojoTone (wel) geprobeerd en MM was beduidend lekkerder imho.

Kim Wilson
25 oktober 2006, 08:37
Effe een onderwerp kicken...

Ik heb sinds gisteren dus ook de Epiphone Valve Jr. head. Ik heb hem even bij Wizz mogen uitproberen. Ik had alles bij me, gitaar, cab en pedalen. En ik werd ook aangenaam verrast door de brutale sound van dit opdondertje. Het gaat dus echt behoorlijk hard. Lang niet genoeg om een hardrock café mee vol te rocken, maar voor mij misschien nog wel te hard. We hebben altijd PA mee en dan gaat het spul dus niet zo hard (beter voor de balans op het podium en in de zaal), dus ik dénk dat ik hem niet aan het oversturen krijg... Maar desalniettemin een erg leuk versterkertje. Ook afschuwelijk stil. Ik kon iig geen ruis bekennen. Heerlijk.

Ik heb hem dus getest aan mijn cab, die ik de dag ervoor had voorzien van mijn nieuwe Greenback speaker. Het was ook een beetje een verrassing wat die zou doen. Ik merkte een piek rond de 1,6 kHz, die ik een beetje irritant vond. Die kon ik er met mijn GE7 wel uithalen, maar het is natuurlijk niet echt de manier. Ook dringt het niet echt door. Het gaat wel hard, maar het is niet dik. Erg strak in het laag, geknepen lijkt het. Het zal de GB zijn, wat dus niet echt mijn speaker is, blijkbaar. Hij is ook nog nieuw, dus ik moet het na een oefensessie en een paar optredens nog maar eens bekijken. En ik denk dat het met twee speakers ook alweer heel anders klinkt. Maar ik ga voorlopig niet op zoek naar een tweede GB.

Dan de gitaar. Omdat het regende, had ik mijn eigen gitaar in de auto gelaten. Daar waren tenslotte gitaren zat. Ik kreeg een Mexicaanse strat om te testen. Inderdaad, tot halverwege bleef ie mooi helder clean, om voorbij 12 uur lekker op te breken. Maar op e.o.a. manier miste ik iets in de klank. Het was niet dik, niet romig, niet des strats wat ik gewend was. Dus toch mijn eigen maar opgehaald. En daar kreeg ik in één keer wat ik miste. Dikke vette output! Nu begon hij vanaf 10 uur al lekker te zingen, en ook was het laag veel dikker. Wat een verschil! Ik heb met mijn MIJ zelfs meer output dan een Epi Goldtop met P90's, zo leek het. Echt, wat een prachtgitaar. Wat een enorme hoeveelheid geluk heb ik daarmee destijds gehad. Ook bij een American Tele miste ik iets wat ik bij mijn eigen strat wel heb.

Al met al ben ik weer een heel stuk wijzer geworden. Het was voor mij de eerste keer dat ik op deze manier ben wezen testen. Ik heb nu ook dingen met elkaar kunnen vergelijken. Ik heb met de Gretsch 5120 nog even gespeeld, en ook met een Epi jazzbak met P90's, en die Goldtop. Ook nog even dus een tele gepakt. Niet zomaar één, maar een 60'th anniversary USA met rosewood toets. Maar allemaal hadden ze niet wat mijn strat heeft. Ik kan er niet zo direct de vinger opleggen, ik kan het allemaal nog niet zo goed plaatsen zoals Tristan bijvoorbeeld, maar ik weet wel dat ik blij was dat ik met mijn eigen gitaar weer wegging. En met een Epiphone Valve Jr natuurlijk. :)

Mitch
25 oktober 2006, 10:22
Mooi verhaal ! Je bent in één winkelbezoek duidelijk een hoo ervaring rijker. En nog een amp ook !

Dude
25 oktober 2006, 10:31
Hans....


dit topic zuigt zonder foto's he !!

dus... hophophop plak die foto hier !

Kim Wilson
25 oktober 2006, 10:32
Hans....


dit topic zuigt zonder foto's he !!

dus... hophophop plak die foto hier !
Ik ga binnenkort wel even fotootjes maken van de hele familie. Geduld, en mooie plaatjes zullen u ten deel vallen. :)

BLOK182
25 oktober 2006, 10:43
Damn, echt iedereen heeft er eentje tegenwoordig:-) Kan ik trouwens zien op het ding of ik met een versie I of II te maken heb?

Dude
25 oktober 2006, 10:45
Geduld, en mooie plaatjes zullen u ten deel vallen. :)


je hebt nog tot 12.30 uur voor ik naar mn werk moet ! ;)

Kim Wilson
25 oktober 2006, 10:49
je hebt nog tot 12.30 uur voor ik naar mn werk moet ! ;)
Ik zit op mijn werk, dus dat gaat niet lukken. ;)

Mitch
25 oktober 2006, 11:25
Damn, echt iedereen heeft er eentje tegenwoordig:-) Kan ik trouwens zien op het ding of ik met een versie I of II te maken heb?
Dat probleem heb je niet bij de top ;)

BLOK182
25 oktober 2006, 11:32
Top is dus meteen standaard versie II? Of is die ondertussen ook al een keer geupdate?

Kim Wilson
25 oktober 2006, 11:37
Nee, de top is er maar in één versie, dus geen II. Zonder I is er namelijk geen II. Een top is gewoon altijd goed! :rockon:

marc_o
25 oktober 2006, 12:33
Zo Hans, welkom bij de club der Valve-Junior-bezitters.

Leuk he?

Tristan
25 oktober 2006, 13:01
Hee Hans,

Dat verhaal over de Greenbacks is precies wat ik ook merkte...
Ze lijken lekker warm te klinken, maar het laag wordt ontzettend afgeknepen t.o.v. andere speakers en er lijkt een soort irritante hiss of tophoog in te zitten die compleet losstaat van het geluid dat de speaker maakt...
Ik neem tenminste aan dat je het over de gewone G12M Greenback hebt...

De Heritage G12M Greenback heeft hier echter helemaal geen last van, klinkt opener dan de gewone G12M Greenback, heeft een lekker smooth en smeuig laag en niet die irritante losstaande tophoog hiss...
Het blijft echter wel zo dat een G12M gewoon een stuk minder laag heeft t.o.v. een G12H...

Welke speakers heb je nu allemaal i.c.m. je Hot Rod gehad?

marc_o
25 oktober 2006, 13:12
Mijn Junior Valve knalt over 2 V-30's en ik ervaar niet wat Hans schrijft, dus kan goed aan de Greenback liggen inderdaad. Daarbij ook onthouden dat een gloednieuwe speaker wel even moet worden ingespeeld....

Mitch
25 oktober 2006, 13:14
Ja, 't is een nagelnieuwe en een gewone MIC, die aanbieding uit Deutschland toch ?

Tristan
25 oktober 2006, 13:28
Inspelen heeft geen zin bij die Chinese Celestion speakers, die irritante losstaande tophoog hiss hebben zowel de G12M's als de G12H's en ik heb heel wat cabs met deze speakers erin getest, ook meer ingespeelde cabs...

Kim Wilson
25 oktober 2006, 15:28
Nee, het is geen hiss. Het is echt een piekje in het middengebied. De GB is idd die uit Köln, een gewone Chinese G12M, en heeft bij elkaar nog geen half uur bewogen. Dus ik wijt het geknepen laag aan de nieuwigheid. Ik laat het voorlopig mooi zo zitten. Ik kan met mijn GE7 die piek er wel uitfilteren en wat bas er bij in drukken, dan is het nog best aardig. En na een paar uur flink mishandelen kan ik er beter over oordelen.

Die Hotrod heb ik nog niet echt over de GB gehoord. Ik heb enkel even getest of de soldeerverbindingen goed waren. Dat was dinsdagavond om 21:00 uur, dus je kunt je voorstellen dat dat niet echt hard is gegaan.
Ik heb nu een Jensen C12N in de Hotrod. Verder heb ik er nog geen speakers aan gehad, behalve dan natuurlijk de originele. Ik heb wel elke keer een beetje beter geluid, dus ik kom steeds meer in de buurt van wat ik wil.

Is de V30 niet meer een rockspeaker? Ik zoek denk ik wel iets in de trant van de G12H. Ik hoor namelijk van verschillende kanten dat ik die mooi ga vinden. :D Het enige wat ik niet mooi vind, is de prijs. Maar goed, als ik nog een gek weet te vinden die die GB voor een dikke prijs overneemt, is dat probleem alweer een stuk minder groot.

Eerst maar een keer oefenen met mijn nieuwe setje, dan kan ik er écht iets zinnigs over zeggen. Ik neem de Hotrod wel mee, voor de zekerheid, maar ik denk niet dat het nodig is. Het ding gaat hard zat. Misschien dat ik die jensen nog bij in de cab zet, voor iets meer druk...

Kim Wilson
30 oktober 2006, 21:41
Hans....


dit topic zuigt zonder foto's he !!

dus... hophophop plak die foto hier !
Bij deze...
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/PA280133.jpg

interessander
30 oktober 2006, 21:44
Erg schattig ding, toch maar eens proberen, klinkt met een goede speaker vast beter dan mn h&k attax 80 voor thuis...
Iemand toevallig soundclips van de valve junior i.c.m. een pedaal a la crunchbox voor high gain?

Kim Wilson
13 november 2006, 09:03
Weer even een topic kicken.

We hebben gisteren geoefend, en dus ook voor het eerst de Valve Jr echt aan het werk gehad. En ik ben echt onder de indruk. Ik heb nu 2 x G12H 55 Hz in mijn cab zitten, en dat klinkt errug goed. Ik heb wel mijn EQ-pedaaltje gebruikt, waar ik het tweede en de laatste twee schuifjes wat omhoog heb gezet. Ik miste wat laag, niet het hele lage, maar wel die druk. Ook miste ik wat hoog, om goed door de mix te prikken. Met de GE7 was dit allemaal prima op te lossen. Ik heb de meeste tijd wel op het middenelement gespeeld, omdat het nekelement, waar ik normaal op speel, te dof was en niet door de mix prikte.

Maar het is echt een pracht amp. Ook op oefenruimte-niveau kan ie prima meekomen. Ik zet de versterker zo hard dat ik met de gitaar op 7 nét de amp een randje geef. Met de Bluesdriver ervoor krijg ik echt een heerlijk smooth overdrive geluid. Als ik dan de gitaar vol open daai, gaat ie echt heerlijk zingen. Hij prikt echt fantastisch door de mix. Ik ben erg goed te horen, zonder dat ik de anderen in de weg zit. Heel transparant. Komt ook denk ik omdat er geen reverb op zit, waardoor het geluid niet uitgesmeerd wordt.

De Valve Jr is heel eerlijk. Hij laat precies horen wat je aan het doen bent. Je kunt dus d.m.v. het spelen met volume en tone van je gitaar een scala aan geluiden voortbrengen. Ik had nooit verwacht dat een eenkanaals amp met zo weinig mogelijkheden (enkel een volumeknop) zo veelzijdig kon zijn. Ook zijn vermogen is erg misleidend. Je verwacht gewoon niet dat er zoveel druk uit 5 watt kan komen. Het ding heeft echt meer kloten dan mijn Hotrod. Maar goed, die staat ook altijd geknepen. De Valve Jr draait altijd op volle kracht, zoals het hoort.

Ik vind het (tot nu toe) de beste investering die ik gedaan heb. Ik zit er nu ook sterk aan te denken om de Hotrod te gaan verkopen. Echter, als het iets harder moet, zit ik met die Valve Jr wel direct met een probleem...

heavy-metal-thunder
13 november 2006, 09:19
2 valve jr's!

pauld
13 november 2006, 11:17
Hoe zat het nu eigenlijk ? Van 5 naar 50 Watt is twee keer zo hard

En twee keer 5 watt (Valve junior) ook ?

heavy-metal-thunder
13 november 2006, 11:38
ff in mijn achterhoofd graven...

Als je bij een geluidsbron (puntbron) een 2de, even luide geluidsbron bij plaats, is er een stijging van 3 dB(A). (6 dB(A) voor lijnbronnen).

Een geluidsstijging van 3 dB(A) geeft de subjectieve menselijke gewaarwording als eens zo luid.

Een verdubbeling van het geluidsdrukniveau is inderdaad van 5 => 50W, komt door het logaritmische karakter van de decibelschaal.

Dit alles onder voorbehoud, want ik ben al meer dan 10 jaar niet meer bezig met geluidsmetingen....

Negative K3 fan
13 november 2006, 12:00
3dB is twee keer zoveel vermogen (power, watts)
10dB is twee keer zo hard en tien keer zoveel vermogen

heavy-metal-thunder
13 november 2006, 12:29
3dB is twee keer zoveel vermogen (power, watts)



10dB is twee keer zo hard en tien keer zoveel vermogen


1. ja dat ben ik met je eens. Maar dit geldt enkel voor puntbronnen. Schreef ik ook, hé.

2. nu moet ik ff diep nadenken.... damn... ik weet het echt niet meer. jaja, je zal wel gelijk hebben.

Goed dat je waakt over de posts.

Mitch
13 november 2006, 13:21
Hmmm, een top die met een goeie 2x12 eronder een strat op zijn hals element te dof laat klinken....alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar je beschrijving


Hij prikt echt fantastisch door de mix. Ik ben erg goed te horen, zonder dat ik de anderen in de weg zit. Heel transparant

kan ik dan niet onderschrijven. Als je er een EQ voor nodig hebt én min of meer vastzit aan één elementstand is de amp duidleijk een beperkende factor.
Ik zou persoonlijkz eggen: ideaal als backup en leuk om te repeteren, maar het klinkt niet echt als een 'main amp'.

Reverb is een duidelijke zaak. Ik weet niet of die stand die je in Amsterdam had je vaste positie was, maar dat was erg dik.

marc_o
13 november 2006, 16:27
Dat viel me inderdaad op, je gebruikt erg veel reverb, waardoor je een berg attack kwijtraakt. Zet je reverb uit en met dezelfde instellingen ben je beter hoorbaar.

Dat doffe komt omdat je op een Jap speelt. (hehehe, daar gaan we weer)

Kim Wilson
14 november 2006, 08:25
Hmmm, een top die met een goeie 2x12 eronder een strat op zijn hals element te dof laat klinken....alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar je beschrijving



kan ik dan niet onderschrijven. Als je er een EQ voor nodig hebt én min of meer vastzit aan één elementstand is de amp duidleijk een beperkende factor.
Ik zou persoonlijkz eggen: ideaal als backup en leuk om te repeteren, maar het klinkt niet echt als een 'main amp'.

Reverb is een duidelijke zaak. Ik weet niet of die stand die je in Amsterdam had je vaste positie was, maar dat was erg dik.
Nou ja, te dof... Weinig mid om in onze band goed mee te kunnen. We spelen met twee gitaren en een piano, dan is het lastig om er met een dik en vet geluid doorheen te prikken. Op zichzelf klinkt ie echt super, maar in de totaalmix wordt het wat minder. Ik speel wel op het halselement, maar dan alleen als ik de slagpartij speel. Met solowerk of duidelijke loopjes prefereer ik toch het middenelement.

Boven alles klinkt ie toch stukken beter dan de Hotrod. Die staat erg geknepen, dus dan mis je het dynamische wat ik wel uit de Valve Jr haal.

Die reverb stond idd veel te hoog in A'dam. Maar dat is ook een moeilijk punt bij die Hotrod, het staat gauw te hoog.

En ja, ook die Jap is mede schuldig. :)

heavy-metal-thunder
14 november 2006, 08:32
eigenlijk is dat toch nog zo gek niet, 2 Valve jr's?

Als je impedantieschakelaar hebt, kan je er 2 aan één 2*12 kast hangen. Of je zou natuurlijk met twee 2*12' s kunnen spelen (heb er nog eentje met G12H30's in)

marc_o
14 november 2006, 08:56
Hoe blij ik er ook mee ben, ik krijg 'm in ieder geval met geen mogenlijkheid over onze drummer heen, met z'n zwaar klinkende DW.

Moest ik inderdaad in een rustig bluesbandje spelen, wellicht, maar tegen de tijd dat ik dat ga doen heb ik een zwaardere versterker nodig, want dan ben ik toch al bijna doof....ehh....wat zeg je?

2 is wel een optie, heb er ook al aan gedacht....a is het maar voor de gein en dan een A/B/Y boxje ertussen.....moet leuk zijn.

Kim Wilson
14 november 2006, 09:02
Wij hebben een drummer die met 7A stokken speelt. Dat zijn bijna jazz-stokjes. Daar slaat hij ook nog vrij zacht mee. Die van mij kan dus ook op oefenhok-niveau prima meekomen. Daar was ik eerst nog wat bang voor.

Maar alle EQ-problemen zouden denk ik prima op te lossen zijn door een aantal modificaties. Als ik Chris bijvoorbeeld aan zou geven wat ik nog in de amp mis, kan hij er denk ik wel een draai aan geven. Qua hoeveelheid gain is ie iig perfect.

Kim Wilson
27 november 2006, 11:45
Even weer terugkomen op een oud(er) topic:

Gisteren is de amp in een live situatie getest, met de 2x12 G12H cab. En op het podium komt ie toch echt veel tekort. Hoe mooi het is in de oefenruimte, zo rommelig klinkt ie op het podium. Krasserig, iel, "als een elektrische grasmaaier". Wat een verschil. Ik baalde er gisteren van dat ie zo erg tekort kwam.

Wat ik ook erg vreemd vond, is dat ie op het podium vrij goed klonk, maar op de mengtafel iel en krakerig was. Veel hoog, volgens de mannen van het geluid. Dat idee had ik niet op het podium. Maar goed, als het ding constant vet staat te oversturen, klinkt het al gauw schreeuwerig.

Jammer, toch maar weer op zoek naar een iets dikkere amp. Of toch mijn Hotrod laten tunen of zo...

Harry
27 november 2006, 11:58
stond er wel een goede microfoon voor je cabinet? Als het op het poium goed is zou het ook goed uitversterkt moeten kunnen worden, zou je zeggen...

Kim Wilson
27 november 2006, 12:33
Ja, daar ligt het niet aan. Het is dezelfde mic die ook voor de Bassman van de andere gitarist stond, en dat klonk waanzinnig. En een overstuurde amp klinkt op de koptelefoon ook anders dan in de zaal. Maar ik heb echt te weinig headroom. Ik kan hem op normaal volume niet clean houden, en iets harder gaat ie knijpen en schreeuwen.

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een Bandmaster of zoiets...

marc_o
27 november 2006, 12:39
Ik zou eerst eens kijken naar andere "mannen van het geluid" wat ik die lui al heb horen verknallen over de jaren.....
Als ie goed klinkt, klinkt ie goed, klaar, het is aan de "mannen van het geluid" om dat ding voor het publiek ook te laten klinken, en dat kan aan alles liggen, hoe de microfoon staat t.o.v. je speaker, welke microfoon er wordt gebruikt, wat ze zelf mooi vinden en draaien, enzovoorts....

Heb wel gemerkt dat ie op m'n Rivera 212 met V-30's véél harder klinkt dan op een marshall 1960 4 keer 12" . Hij begint me meer en meer te bevallen. Samen met een strat en een Jeckyll & Hyde kan ik alle kanten op, van clean tot metal...perfect topje voor z'n geld. Maar het podium ga ik er niet mee op waarschijnlijk.




Even weer terugkomen op een oud(er) topic:

Gisteren is de amp in een live situatie getest, met de 2x12 G12H cab. En op het podium komt ie toch echt veel tekort. Hoe mooi het is in de oefenruimte, zo rommelig klinkt ie op het podium. Krasserig, iel, "als een elektrische grasmaaier". Wat een verschil. Ik baalde er gisteren van dat ie zo erg tekort kwam.

Wat ik ook erg vreemd vond, is dat ie op het podium vrij goed klonk, maar op de mengtafel iel en krakerig was. Veel hoog, volgens de mannen van het geluid. Dat idee had ik niet op het podium. Maar goed, als het ding constant vet staat te oversturen, klinkt het al gauw schreeuwerig.

Jammer, toch maar weer op zoek naar een iets dikkere amp. Of toch mijn Hotrod laten tunen of zo...

Kim Wilson
27 november 2006, 12:47
Het zijn onze "eigen" geluidsmannen, die jongens weten wel wat ze doen. Ik kan natuurlijk niet horen hoe het in de zaal/mix klinkt. Als hij idd klinkt als een lintzaag op dat volume, is dat niet echt mooi natuurlijk. Maar erg goed kon ik dat niet beoordelen, omdat het ding niet genoeg power had om mee te komen met het podiumgeluid. Oftewel, ik heb mezelf niet bijster goed gehoord gisteren. En om nu te zeggen dat het een goed gedefinieerd geluid was...
Dus komt ie gewoon een beetje te kort. Nu is de gain intern wel aan te passen, dat ie langer clean blijft, maar het blijven maar 5 wattjes. En die komen live niet over het podiumgeluid heen.

marc_o
27 november 2006, 13:01
Nou, dat verklaart dus direct dat je mannen van het geluid het niet snappen. Monitors zijn er voor jou en voor de zaal is de P.A. Je kunt ook perfect optreden met bijvoorbeeld de Koch Pedaltone, alleen de voorversterker en dus géén speakers, Blof doet niet anders meer en ja, dan val of sta je met de geluidsman. Inruilen dus...

Kim Wilson
27 november 2006, 13:17
Nee, ik hoor mezelf liever direct uit mijn amp. Dat is mijn eigen probleem. Ik had idd aan moeten geven dat ik meer op de monitor wilde, maar ik was denk ik nog teveel overtuigd van de kracht van de Epi. De jongens van het geluid valt niks te verwijten, echt niet. Die hebben er toch een heel goeie zaalmix van gemaakt. Ze vonden alleen dat het geluid van mijn versterker niet geweldig was. En dat klopt ook wel, als zo'n ding constant op zijn tenen loopt, klinkt ie erg rommelig en wordt ie erg platgedrukt door het gebrek aan vermogen. Dan worden de slagpartijen gewoon erg ongedefinieerd.

Tristan
27 november 2006, 13:23
Het zijn onze "eigen" geluidsmannen, die jongens weten wel wat ze doen. Ik kan natuurlijk niet horen hoe het in de zaal/mix klinkt. Als hij idd klinkt als een lintzaag op dat volume, is dat niet echt mooi natuurlijk. Maar erg goed kon ik dat niet beoordelen, omdat het ding niet genoeg power had om mee te komen met het podiumgeluid. Oftewel, ik heb mezelf niet bijster goed gehoord gisteren. En om nu te zeggen dat het een goed gedefinieerd geluid was...
Dus komt ie gewoon een beetje te kort. Nu is de gain intern wel aan te passen, dat ie langer clean blijft, maar het blijven maar 5 wattjes. En die komen live niet over het podiumgeluid heen.

Je zou het inderdaad kunnen proberen zoals Marc zegt, dus je volume halen uit de monitors, maar dat is wel een beetje riskant...
Vrijwel geen enkele geluidsman (zeker niet die van de podia zelf) kan namelijk een goede monitormix maken, om nog maar te zwijgen over het aantal kanalen van de mengtafel waarop ze een monitormix kunnen maken...
Kortom, je staat vaak samen met de drums of de bas of de gitaar of whatever en die willen meestal helemaal niet zoveel gitaar op de monitor, ik vind het altijd een heel gedoe...

Ik neem aan dat je de Valve Junior op het podium harder moest zetten, dus meer gain erin moest draaien, op welk standje had je de volumeknop nu dan?
Ik vond de amp boven het midden te ongedefinieerd worden, dus als je de amp zo ver open hebt moeten draaien dan kan ik me het commentaar van de geluidsmensen ook wel weer enigszins voorstellen...

Het is zowiezo wat mij betreft geen slecht idee om eens naar een oude Fender te kijken als je Blues speelt, dat zijn toch echt de amps voor die stijl...

Mitch
27 november 2006, 13:28
And another hype bites to dust :nervous:

Nee, flauw, het zal een flinke baal-gig zijn geweest als je jezelf zo slecht gehoord hebt. Aan die speakers zal het zeker niet gelegen hebben !
Je zal mij niet horen zeggen dat je minimaal 50W nodig hebt op het podium, maar low budget én single ended....nèh. Misschien dat een wat hogere kwaliteit single ended als de Univalve het redt op het podium, maar daar heb ik geen ervaring mee. Toch maar sparen voor een CMW'tje ? ;)

Kim Wilson
27 november 2006, 13:31
...
Ik neem aan dat je de Valve Junior op het podium harder moest zetten, dus meer gain erin moest draaien, op welk standje had je de volumeknop nu dan?
Ik vond de amp boven het midden te ongedefinieerd worden, dus als je de amp zo ver open hebt moeten draaien dan kan ik me het commentaar van de geluidsmensen ook wel weer enigszins voorstellen...

Het is zowiezo wat mij betreft geen slecht idee om eens naar een oude Fender te kijken als je Blues speelt, dat zijn toch echt de amps voor die stijl...
Mijn amp stond op ruim eenderde. Maar mijn gitaar heeft een dusdanige output dat dit ongeveer gelijk staat aan ruim de helft met een standaard mex strat of USA tele (getest bij Wizz). Ik denk dat er geen standaard Japanse pickups in zitten. Dus idd, in het ongedefinieerde gebied. Daarbij had ik ook nog wat laag er bij in gedrukt met mijn eq, dus het was niet zó vreemd dat het ding ongeveer op de cab stond te roken.
De volgende keer zou ik wel wat dingen kunnen aanpassen, maar ik blijf tekort houden. Of het wordt een dun iel geluid. Voor oefenen is ie prachtig, maar live lukt het hoogstwaarschijnlijk niet.

En ik wil uiteindelijk ook wel een ouwe Fender hebben. Wat weet ik nog niet, maar aangezien ik al een mooie cab heb, lijkt me een Bandmaster Reverb een erg mooie keus. Of een Deluxe Reverb, of een Vibrolux, maar dan als top. Maar ik dacht niet dat die er zijn. Of gewoon eentje laten bouwen bij Chris. :D

johantipker
27 november 2006, 14:09
Marc / Kim:

Het volgende wilde idee schoot ff door m'n hoofd nav jullie live bevindingen.....

jullie komen soms vermogen / power / lawaai te kort... kunnen jullie geen line out op je epiphone valve headjes laten maken, achter de uitgangstrafo, met bijv een weerstands netwerkje en het headje dan zo aansluiten op een andere grotere amp. Wat je dan nog tekort komt uit de cab onder de valve junior kun je dan bijdraaien mbv de "slave" en je houdt nog steeds je epi sound, kick en sag...

beetje het idee van de THD Univalve die je ook kunt doorlussen naar andere amps... the poor man's univalve? :noob:

Tristan
27 november 2006, 14:25
Mijn amp stond op ruim eenderde. Maar mijn gitaar heeft een dusdanige output dat dit ongeveer gelijk staat aan ruim de helft met een standaard mex strat of USA tele (getest bij Wizz). Ik denk dat er geen standaard Japanse pickups in zitten. Dus idd, in het ongedefinieerde gebied. Daarbij had ik ook nog wat laag er bij in gedrukt met mijn eq, dus het was niet zó vreemd dat het ding ongeveer op de cab stond te roken.
De volgende keer zou ik wel wat dingen kunnen aanpassen, maar ik blijf tekort houden. Of het wordt een dun iel geluid. Voor oefenen is ie prachtig, maar live lukt het hoogstwaarschijnlijk niet.

En ik wil uiteindelijk ook wel een ouwe Fender hebben. Wat weet ik nog niet, maar aangezien ik al een mooie cab heb, lijkt me een Bandmaster Reverb een erg mooie keus. Of een Deluxe Reverb, of een Vibrolux, maar dan als top. Maar ik dacht niet dat die er zijn. Of gewoon eentje laten bouwen bij Chris. :D

Hmm, ja ik snap het, dus toch in het ongedefinieerde gebied helaas...
Tsja, wat dat betreft kan er volgens mij wel een hele hoop gedaan worden door Chris hoor, de gain een beetje terugdringen, wat meer punch erin etc.
De cab met G12H's moet als het goed is ook wel een duit in het zakje doen wat betreft hoorbaarheid, dat zijn naar mijn idee de meest direct klinkende speakers met de meeste ballen die ik tot nu toe gehoord heb...

Een Deluxe Reverb kan je niet als top kopen, maar de Vibrolux Reverb is in topvorm gewoon de Tremolux, deze is echter niet als Silverface verkrijgbaar, wel als Blackface (wat duurder) en ze heeft geen Reverb...
Verder heb je de Showman (volgens mij ook een Blackface), dus niet de Dual Showman, want dat is een Twin achtige en die is op podiumvolume vrijwel alleen clean...
Als laatste heb je dan nog de Bandmaster (Pro Reverb in een topje) en de Bassman, dat zijn ook topjes...

Kijk anders eens op: www.ampwares.com/ffg

Laten bouwen door Chris kan ook nog inderdaad, al is het niet goedkoop, die Deluxe Reverb replica vond ik wel heel mooi klinken...

marc_o
28 november 2006, 09:48
Marc / Kim:

Het volgende wilde idee schoot ff door m'n hoofd nav jullie live bevindingen.....

jullie komen soms vermogen / power / lawaai te kort... kunnen jullie geen line out op je epiphone valve headjes laten maken, achter de uitgangstrafo, met bijv een weerstands netwerkje en het headje dan zo aansluiten op een andere grotere amp. Wat je dan nog tekort komt uit de cab onder de valve junior kun je dan bijdraaien mbv de "slave" en je houdt nog steeds je epi sound, kick en sag...

beetje het idee van de THD Univalve die je ook kunt doorlussen naar andere amps... the poor man's univalve? :noob:

Nou, ik heb er niet live mee gespeeld en ben het ook niet van plan, tenzij de drummer met brushes gaat spelen, maar dat is net zo waarschijnlijk als wereldvrede, dus die kan ik vergeten.
Nee, voor livewerk kan ik vertrouwen op 2 Rivera's en een Vox welke alle over eender welke drummer dan ook heen en weer walsen.......heerlijk.

De Epi is lekker voor thuis en de studio, doet het goed met pedaaltjes.

Ik bedacht me wanneer Epiphone hetzelfde topje zou maken in 10 of 15 Watt met een toonknop erbij, voor rond of onder de € 300,- (moet kunnen), heb je een absolute verkoophit.

Kim Wilson
28 november 2006, 09:53
Ja, dat denk ik ook. Een 18 watt (ongeveer) variant met bas, mid en treble regeling, dat zou echt super zijn, denk ik.

johantipker
28 november 2006, 14:59
Nou, ik heb er niet live mee gespeeld en ben het ook niet van plan, tenzij de drummer met brushes gaat spelen, maar dat is net zo waarschijnlijk als wereldvrede, dus die kan ik vergeten.
Nee, voor livewerk kan ik vertrouwen op 2 Rivera's en een Vox welke alle over eender welke drummer dan ook heen en weer walsen.......heerlijk.

De Epi is lekker voor thuis en de studio, doet het goed met pedaaltjes.

Ik bedacht me wanneer Epiphone hetzelfde topje zou maken in 10 of 15 Watt met een toonknop erbij, voor rond of onder de € 300,- (moet kunnen), heb je een absolute verkoophit.


dan heb je zowiezo nix te klagen met 2 rivera's en een vox (de drummer wel waarschijnlijk :D )..wel fijn zo klein ampje voor thuisgebruik...

die 15 watter voor onder de 300 euri?

Go for it Epiphone!!!!! :strat: :punk: :noob:

marc_o
28 november 2006, 15:41
Heb weinig te klagen hoor, klopt. Heb het ook gekocht als speelgoed, maar was oprecht blij met het resultaat en het plezier wat ik ermee heb. Tegen de rest van m'n versterkers kan ie inderdaad niet op, was het maar waar, dan werd m'n hobby prima betaalbaar...