PDA

View Full Version : losse fx, gt-6/8 of gt-pro?



Mr. Urai
7 oktober 2006, 20:44
Heeft iemand een ideetje over wat de beste oplossing is? Ik zit een beetje in de knoop met mijn schakelingen... Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een Peavey 5150 II waar ik het distortionkanaal voor gebruik (dat is tenslotte beter dan welk distortionpedaaltje dan ook...) en gebruik momenteel een aantal losse effecten van Boss (tremolo, chorus en digi rev/delay) die ik heb aangesloten via mijn effects loop. Daarnaast heb ik tussen m'n gitaar en amp een EQ, tuner en noise suppressor zitten.

Eigenlijk wil ik weer overstappen naar een GT-6 of 8 omdat ik ook wel eens meerdere effecten tegelijk gebruik en niet zo dol ben op tapdansen ;).
Nu is het probleem dat als ik een GT-6/8 aan zou sluiten op mijn effects loop, ik de helft van de mogelijkheden niet meer kan gebruiken (o.a. de wah-functie). Dat vind ik zonde van het geld én het apparaat.
Nu is bij de aanschaf van een GT-Pro een footboard nodig. Zijn die verkrijgbaar zonder bijv. wah en heeft de Pro meer voordelen dan de GT-8?
Het enige wat ik wil vervangen zijn de effecten die ik momenteel via de effects loop heb aangesloten, maar is een GT dan niet teveel van het goede?

Ik weet het, het is een hele lap tekst, maar kan iemand me helpen?

boss
7 oktober 2006, 22:12
Nu is het probleem dat als ik een GT-6/8 aan zou sluiten op mijn effects loop, ik de helft van de mogelijkheden niet meer kan gebruiken (o.a. de wah-functie). Dat vind ik zonde van het geld én het apparaat.En waarom zou je de rest niet kunnen gebruiken??
Zoek eens op de "4 kabel methode" dan kan je alle snufjes van de GT6/8 gebruiken zoals jij wilt.

Mr. Urai
12 oktober 2006, 21:52
Oke, thanx! Dat moet wel lukken.
Alleen rest dan nu nog de vraag: wat is het verschil tussen de GT-6 en GT-8? Zijn er aanmerkelijk betere functies op de GT-8 en zijn deze het prijsverschil waard?
En wat ik heb begrepen is dat de GT-Pro de 19"-versie is van de GT-8? Maar wordt die dan standaard geleverd met footboard (en zo niet wat kost die)? Want dat kan ik nergens vinden...

rjong999
12 oktober 2006, 22:12
de GT8 heeft wat minder aansluitmogelijkheden dan de GTPro (die ook nog eens een nette PC editor heeft). Er zit bij de GTPro geen standaard floorboard. De GT8 is eigenlijk een dubbele GT6, dus met twee processoren ipv een. En dat geeft veel extra mogelijkheden. Overigens is de GT6 ook een prima machine.
Een floorboard voor de GT8 is bijv. de FC200 (rond de 200 euro) of een FCB1010 (rond de 100)

Erikt
12 oktober 2006, 22:36
Een floorboard voor de GTPRO is bijv. de FC200 (rond de 200 euro) of een FCB1010 (rond de 100)


;)


...........

rjong999
12 oktober 2006, 22:55
umfp...

uh...

tjah...

...ik heb mijn 1010 wel eens aan mijn gt8...

...niet, he ?

Erikt
12 oktober 2006, 23:24
umfp...

uh...

tjah...

...ik heb mijn 1010 wel eens aan mijn gt8...

...niet, he ?

kan misschien wel.. heb je 3 meter trappedalen :confused:

rjong999
13 oktober 2006, 00:17
Ja, je lacht er om! Maar...

http://img261.imageshack.us/img261/870/img0020bp3.jpg (http://imageshack.us)

...dus...

Kaïn
13 oktober 2006, 20:38
My god... dat zijn een hoop knopjes! Gebruik je ze allemaal?

outside
13 oktober 2006, 23:24
De GT8 is eigenlijk een dubbele GT6, dus met twee processoren ipv een. En dat geeft veel extra mogelijkheden.

Dit geeft veel extra mogelijkheden voor als je de gt-8 als preamp gebruikt, niet zoveel als je deze als multifx gebruikt. Die dubbele preamp is wel leuk als je stereo werkt (zoals ik). Dan kan je bv een cleane amp in de ene speaker laten klinken en een distortion in de andere wat soms zeer originele, mooie resulataten kan opleveren (je kan deze functie ook mono gebruiken maar dat klinkt iets minder)!

Mr. Urai
14 oktober 2006, 00:39
Thanx voor de handige info! Nu weet ik tenminste dat een GT-6 in principe genoeg is voor mij. Het gaat mij namelijk alleen maar om de multifx.
Had ik hem nou maar nooit verkocht... *zucht*

Thanx for the info y'all!

sander78
19 oktober 2006, 22:42
Nou....ik heb intussen alles geprobeerd met een gt3 om mn mesa geluid te behouden maar het geluid is toch merkbaar minder als ik de gt3 gebruik, zelfs bij de 4 cable methode. (zie mn topic "mesa .50 caliber en gt3 aansluitingen en instellingen".) Ik vraag me intussen af of meer mensen hier ervaring mee hebben. Als je met en zonder gt probeert vlak na elkaar dan valt het behoorlijk op.
beetje zelfde probleem als jou dus, ik wil graag de mogelijkheden van de gt EN het geluid van de versterker. Maar misschien is de bypass van de latere gt's beter? iemand?

cardinal
3 november 2006, 15:53
ik zweer voorlopig bij de gt pro, maar de gt 8 lijkt mij handiger voor live gebruik. De gt pro is trouwens ook meteen een geluidskaart voor je computer, beetje apart maar werkt prima en sound is goed.