PDA

View Full Version : Linelevel attenuator



vinni
7 oktober 2006, 20:38
Dag vriendjes!


Probleempje....de Main out van mijn Brunetti Vector is +20Db.
Dit is teveel voor in de input van de daar achterhangende TC SCF.
Dat moet ik compenseren....

Dus een soort DIY-attenuator.....

Maar hoe?

Mag natuurlijk mijn geluid niet negatief beinvloeden?

Alvast mijn verpletterende dank!

Vinni

Vonk
8 oktober 2006, 10:54
http://amps.zugster.net/projects/micro-champ

Beneden staat een attenuator, hoewel het bij lage volumes je heilige tone aantast.

vinni
8 oktober 2006, 11:00
Hee Vonk.....

Dat is tussen speakerout en speaker.....daar gaat het mij niet om.

Linelevel is + 20Db (geen poweramp dus).....signaal gaat in een TC Electronic SCF Chorus....Daar zet ik echt geen speakersignaal op hoor!...hahahaha

Moet toch een redelijk simpele oplossing voor zijn?

Vinni

bert k
8 oktober 2006, 11:27
Weerstandje ertussen? Potmeter?

Vonk
8 oktober 2006, 12:28
Oh verkeerd begrepen dan...

Nu ik het nog eens lees begrijp ik het nog niet echt, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij ;)
Misschien wil je een line-out hebben om iets door te lussen, zoals je buizenamp naar de computer of naar een volgende amp. Dan kun je de Firezog bouwen.

vinni
8 oktober 2006, 18:16
Weerstandje ertussen? Potmeter?

Hmm...tja......zou het echt zo simpel zijn?

Heb wel eens meer een topic gestart met daarin de vraag of de in- en outlevels van effecten en amps niet op elkaar afgestemd moeten worden.
Natuurlijk om het geluid te verbeteren.

Als je kijkt naar bouwers zoals een Skridstrup en Pete Cornisch die passen in de rigs van hun klanten elk lullig effectje aan.

Vinni

piezo
8 oktober 2006, 23:48
Er zijn apparaatjes om een line level signaal om te zetten in een "gitaar"signaal. Worden meen ik gebruikt om via DI opgenomen gitaargeluid achteraf nog door gitaarversterkers e.d. te kunnen sturen en dan pas het optimale geluid te kunnen kiezen. Han S weet waarschijnlijk wel hoe zoiets heet.