PDA

View Full Version : Oproepje: oude nylon snaren gezocht!



Pais
7 oktober 2006, 19:38
Als afstudeeropdracht lijkt het me leuk om de polymeren van nylon snaren te gaan onderzoeken. Een paar dingen die ik me af vraag zijn: Wat is de trekkracht van snaren van verschillende merken, van welke polymeren zijn de snaren gemaakt, hoe ligt de verhouding tussen spanning bij je juiste stemming tov de dikte van de snaar. Ik hoop hiermee een profiel op te kunnen maken wat er naar mijn inziens zou kunnen verbeterd worden om snaren zo duurzaam en goedkoop mogelijk te maken zonder dat de klank verloren gaat.

Hierbij heb ik snaren nodig...Voor sommige tests zullen ze ongebruikt moeten zijn, maar ik heb ook gebruikte snaren nodig.

Ikzelf verbruik niet zoveel. In ieder geval niet genoeg om richting februari/maart voldoende te hebben. Ik ben daarom op zoek naar mensen die mij hun oude nylon snaren willen opsturen tegen een kleine vergoeding. Hierbij heb ik de gegevens nodig: Van welk merk zijn de snaren, welke tensie, hoelang de snaren zijn gebruikt (een grove schatting is voldoende) en wat de reden is dat je ze hebt vervangen.

Ik heb het spul pas in februari/maart nodig maar ik begin alvast met sparen.
Als je mee wilt werken aan mn onderzoek, dan hoor ik dat graag!

Pais
9 oktober 2006, 12:51
Wil niemand zn oude snaren voor me bewaren? :nervous:

imm
9 oktober 2006, 13:04
je hebt geluk ik ben van plan binnekort mijn snare op mijn spaanse gitaar te vervangen je mag ze dan wel hebben. je kwam toch ook naar de meeting? is dat vroeg genoeg.. ander stuur ik ze wel op ofsow
liefs imke

hoofd
9 oktober 2006, 15:06
Ik heb ook nog wel een oud setje snaren voor je, maar ik kan je alleen niet aan de gegevens helpen. Heb je er dan nog wat aan of niet?

Don Capo
9 oktober 2006, 15:11
Ik heb trouwens hetzelfde verzoek maar dan voor gitaren. Heb je mooie nieuwe snaeren en wil je je gitaar vervangen dan neem ik graag je gitaar over.

Geldt dus ook voor jouw Esteve Hoofd.

LaurentB
9 oktober 2006, 17:01
Ik heb wel wat oude setjes liggen...

Het probleem is alleen ook dat ik ze weliswaar altijd in oude verpakkingnen bewaarde, maar dat niet zeker is dat die snaren ook van het merk van de verpakking zijn.

hoofd
9 oktober 2006, 21:11
Geldt dus ook voor jouw Esteve Hoofd.

:D


Ik zal 'm meenemen naar de meeting!

Picker
9 oktober 2006, 23:29
Als afstudeeropdracht [...]...hoe ligt de verhouding tussen spanning bij je juiste stemming tov de dikte van de snaar. Kijk eens even op mijn website, sectie Tech Talk, bovenste twee artikeltjes. Daar vind je volgens mij genoeg informatie voor het hele theoretische gedeelte van je afstudeerverslag. Nou ja, wat de fysica betreft dan. Als je er vragen over hebt stuur je maar een berichtje.

Picker.

kornelius
10 oktober 2006, 13:37
sja ik wil wel wat opsturen maar weet ook niet meer zeker wat voor snaren ik er op heb deze keer en hoe lang. Ik ben niet zo snaarvast namelijk.

Maar als ik ze binnenkort (voor de meeting haha) eens vervang dan kan ik even onthouden wat/hoe en ze dan tegen februari weer wisselen.

Pais
12 oktober 2006, 09:14
Bedankt voor jullie aanbod maar ik heb echt de merken en de gebruiksgeschiedenis nodig. Ik heb een dealtje weten te sluiten met een gitaarwinkel die me gaat voorzien. Ik heb dus mn vraag om snaren iets te vroeg gepost... Maar evengoed bedankt!


@Picker Leuk artikel! :D Bedankt voor de link, daar kan ik zeker wat mee.

imm
12 oktober 2006, 12:10
ik heb het merk enzo wel wil je ze wel of niet? anders neem ik ze wel mee naar de meeting

liefs imke

Pais
17 oktober 2006, 11:16
Ik kom niet tijdens de meeting - had al afgezegd. En je hoeft het ook niet op te sturen joh, ik heb een grootgebruiker gecharterd :satisfie:

imm
17 oktober 2006, 12:12
ok.. dan doe ik ze gewoon weg dan wens ik je succes!
liefs imke