PDA

View Full Version : Epiphone G400 uit Korea en China



Franc
7 oktober 2006, 18:53
Hoi,

Ben net ff naar Feedback geweest om een G400 uit te proberen. Ik wil er uiteindelijk eentje 2ehands op de kop tikken, maar dacht hem in ieder geval even uit te proberen om te zien of het wat (voor me) is.

Nu stond op de Epi daar "Handcrafted in China", maar ik zie dus ook veel made in Korea voorbijkomen.
Het verschil op het eerste gezicht lijkt block inlays en dots, maar ook bij de neckjoint is het anders. De made in Korea loopt netjes door van de cutaways naar de hals (net als de Gibsons) alsof het een geheel is, terwijl bij de made in China er een duidelijke overgang zit.

Zie ik dit goed? Zijn er meer (belangrijke) verschillen??

Reb
8 oktober 2006, 11:46
Een SG400 met dot inlays? Is dat niet misschien een SG310. Ik heb 2 weken geleden een SG400 gekocht (china). Voor zover ik weet zijn er tussen de verschillende SG400's geen verschillen. ;)

davidof
8 oktober 2006, 12:25
Een SG400 met dot inlays? Is dat niet misschien een SG310. Ik heb 2 weken geleden een SG400 gekocht (china). Voor zover ik weet zijn er tussen de verschillende SG400's geen verschillen. ;)
idd^^ g310 heeft dots www.epiphone.com ;-)

Franc
8 oktober 2006, 12:26
Net het was echt een G400,, de G310 heeft een geschroefde hals.

Het is sowieso nogal een allegaartje geloof ik, die hele SG serie.

Op de site nu staan ze met Kluson tuners, bij Feedback had ie gewoon chromen tuners (van whatever merk).

episua
8 oktober 2006, 12:35
Volgens mij is die g400 met dot inlays een veel oudere g400. Die kan je ook herkennen aan de open coil humbuckers en chromen tuners die NIET van grover zijn. Voorheen hadden de koreaanse g400 ook de 'minder mooie' body/hals verbinding.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Franc
8 oktober 2006, 12:40
Bevestigt eigenlijk mijn vermoeden dat de G400 vroeger dus uit Korea kwam en de mooiere verbinding had.

Zag ik tot mijn verbazing gisteren ook ergens een plaatje van een block inlay met de mooie verbinding....kruisbestuiving?

Reb
8 oktober 2006, 13:01
Tuners van de SG400 zijn van het merk Grover. Die van mij is van december 05. Over de afwerking ben ik overgens niet echt te spreken. Het lijkt wel of al die SG's afgeraffeld worden :stop:

DaveItUp
8 oktober 2006, 13:26
Zit ook een mooi topje hout onder en boven op de body om de gitaar er duurder uit te laten zien heb ik me laten vertellen. Heb r ook 1, altijd wel tevreden mee geweest opzich. Pickup verwisselen is wel een must. Zelfs een GFS is een 100% verbetering.