PDA

View Full Version : Eindelijk gevonden!



Spitfire
7 oktober 2006, 15:04
Ik was dus op Lowlands 2006, allemaal toffe optredens gezien en ik heb me staan vergapen aan alle vette gitaren die de artiesten gebruikten. Het allerlaatste concert (en de reden waarom ik een Lowlands kaartje had gekocht :dance: ) was van Muse. Wat me daar opviel was dat Matthew Bellamy een wel hele vette gitaar had. Er zat namelijk achter de brug een soort touchscreen waarmee hij allerlei vette effecten tussen zijn gitaarspel kon gooien. Ik thuis dus opzoeken welke gitaar dat was, maar ik kon hem nergens vinden. Nu zat ik net toevallig op video.google.nl te zoeken, kom ik ineens dit tegen:

http://video.google.nl/videoplay?docid=6155495805590520265&q=guitar

Kijk en geniet

Madcow
8 oktober 2006, 22:43
Wow, Een heel erg vet ding zon koass korg pad :rockon:
Maar hoeduur zal zoiets kosten omdat in je gitaar te laten bouwen?

Vonk
8 oktober 2006, 23:03
Zeker gaaf speelgoed!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=70149
Dit is laatst nog besproken, dus hier wat extra info.

Pais
9 oktober 2006, 13:23
Gsus dit is toch geen gitaar meer? Waren zetten ze niet een pc op de planken met een computernerd erachter?
Wat is er mis met de tambourijn en de blokfluit, huh? :nervous:

SBloke
18 oktober 2006, 00:02
deze is hier al eens voorbij gekomen met ik zeggen.... Leuk speelgoed, maar niet iets voor de puristen uiteraard.... wordt eerst maar eens die 6 snaren meester.

Hector_Tsolodimos
18 oktober 2006, 11:01
vet ding joh!

Citter
11 november 2006, 17:47
Ik vind dat je de gitaar moet horen en niet de effecten

Tho
11 november 2006, 18:24
Ik vind dat je de gitaar moet horen en niet de effecten

Zie het als een nieuwe generatie gitaren. Het effect vind ik wel leuk, ookal hou ik er niet van.

Spitfire
11 november 2006, 20:13
dit ding is ook bedoelt om muziek mee te maken, niet om gitaar mee te spelen.bij wijze van spreken

dat is dan ook de reden waarom Matthew Bellamy zo'n ding heeft, in sommige nummers van Muse staat geen gitaar maar gewoon geluid op de voorgrond

Bram+
11 november 2006, 20:24
deze is hier al eens voorbij gekomen met ik zeggen.... Leuk speelgoed, maar niet iets voor de puristen uiteraard.... wordt eerst maar eens die 6 snaren meester.
Er zijn natuurlijk verschillende visies op wat een goede gitarist is, maar volgens mij speelt matthew bellamy nou niet echt superberoerd gitaar, dus wat dat betreft zit het wel goed. Voor de rest ben ik het ook wel lichtelijk met je eens.

En inderdaad, wat al een beetje gezegd is, zo'n ding gebruik niet om gitaar te spelen, maar om muziek/geluid te maken.