PDA

View Full Version : Tips bij uitzoeken gitaar



Spitfire
7 oktober 2006, 14:41
Misschien herinneren jullie nog het topic dat ik aanmaakte, omdat ik een nieuwe gitaar wilde. Inmiddels zijn een paar weken verstreken, heb ik nog eens goed zitten nadenken en ben ik naar de muziekzaak toe geweest om een aantal gitaren te bespelen.
Wat ik vooral wil spelen zijn de 'gewone' pop en rock songs (bijv. Red Hot Chili Peppers, AC/DC, Arctic Monkeys en misschien wat hardere songs van bands als Rage Against the Machine en AFI). Nou heb ik in de winkel een aantal Strats bespeelt (Fender en Blade) een aantal Telecasters (Fender en Squier) en een Les Paul (Epiphone). Die Les Paul vond is sowieso niet lekker spelen (ik had het gevoel dat ik over de body heen hing, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik aan een Strat model gewend ben en de klank stond me niet echt aan voor wat ik wil spelen), dus die valt af. De Telecaster blijft een kandidaat, maar ik heb dus het beste gevoel bij een Stratocaster. Nou zit binnen mijn budget een Fender Strat uit de American Series (net afgeprijsd, staat nu op 800 euro, 860 voor de sunburst) een Fender Deluxe Player Strat (800 euro, en klopt het dat dit een Mexicaan is?) en een aantal Blades (tussen de 650 en 800 euro). Wat denken jullie dat de beste keuze is en hebben jullie nog tips voor bij het kopen? En als jullie nog andere keuzes kunnen bedenken sta ik daar ook voor open. Mijn budget is tussen de 600-800 euro, is meer of minder is niet erg.


PS. Ik ben niet zo ervaren, dus ik kon nog niet echt zeggen welke ik nou het beste vond spelen. Wel merkte ik dat er verschillen zaten in de bespeelbaarheid. Ze speelden iig veel lekkerder dan de gitaar die ik hier nu heb staan.

blademan
7 oktober 2006, 16:56
neem een Blade en you cán't go wrong, veel waar voor je geld! Maar ja, dat vind ik.

olaf reijnders
7 oktober 2006, 17:18
Koop een Blade. Veel veelzijdiger qua geluid en constanter qua kwaliteit dan 7ender.

sonic_sam
7 oktober 2006, 17:38
fender classic series (50,60 of 70)
niet zo duur als een amerikaan en speelt naar mijn mening veel lekkerder (vooral de 50's dan)

RS-Rik
7 oktober 2006, 17:59
Blade67890

Spitfire
7 oktober 2006, 22:14
het verbaast me behoorlijk dat jullie mij de Blade aanraden en niet de Fender. die Fenders is wel echt de échte uit de American Series (van 1350 euro voor 860 euro)

Edit: en als ik voor een blade zou gaan, zou ik dan een Rh2-Classic nemen of een Texas Vintage (met respectievelijk een SSH en een SSS layout)

Spitfire
9 oktober 2006, 16:52
er is toch wel iemand?

Badman
9 oktober 2006, 18:05
De beste Strat uit de 600 euro prijs klasse vind ik nog steeds de Fender Lite Ash Stratocaster...

Ik ben totaal verkocht aan RHCP/funk/rock en af en toe wat stevige metal, en alles klinkt zalig met zo'n ding...

Als je budget natuurlijk wat hoger is... :) Waarom niet die Lite Ash vergelijken met een (afgeprijste) 'All American'?

Noid
9 oktober 2006, 19:28
er is toch wel iemand?
Veel Blades vind ik beter dan Fenders. Maar ja, je bent nu zelf in de positie om te kiezen welke het beste speelt en het beste klinkt. Dus vergelijk de Fender nog eens met de Blade, nu je zoveel positieve adviezen m.b.t. de Blade hebt gehad.

Als ze je evengoed bevallen zou ik trouwens de Fender nemen. Omdat de originele nieuwprijs hoger is zal de restwaarde waarschijnlijk ook hoger blijven: mocht je dan later alsnog een Blade willen, dan hoef je niet zoveel bij te leggen :)