PDA

View Full Version : kan iemand me helpen?! :)



LOLLIEROT
8 december 2002, 16:44
allo,

IK WIL EEN GITAAR HEBBEN!!! alleen ik kan niet spelen, dus dat moet ik nog gaan leren. ut liefst wil ik meteen elektrisch, maar me ma zegt, dat ut misschien handiger is om eerst akoestisch te spelen en zo...

kan iemand mij advies geven? (ik heb er weinig verstand van...)


thnx :wink: !

xx Marieke

Fvddungen
8 december 2002, 17:01
Nou, ik kan het mis hebben, maar volgens mij is electrisch net zo makkelijk of wellicht wel makkelijker dan akoustisch. En qua prijs maakt het ook geen donder uit, want je hebt dure akoustische en goedkope electrische. Kijk eens voor een tweedehandsje zou ik zeggen, want dan ben je echt snel klaar.

De enige reden die ik kan bedenken waarom je mam liever wilt dat je akoustisch moet, is om de herrie, maar daar heb je koptelefoons voor. Ik zelf gebruik ook een koptelefoon, maar dat is meer omdat ik niet wil dat de buren horen wat voor een beginner ik nog ben.

LOLLIEROT
8 december 2002, 17:05
ok thnx, ik zal ut voorleggen...
die herrie nemen ze wel voorlief denk ik, want dat doen ze ook met muh piano, maar ik zal wel een koptelefoon aanschaffen

Fvddungen
8 december 2002, 17:25
Een koptelefoon rechtstreeks in je gitaar prikken gaat niet werken, hoor. Je zult er een versterker tussen moeten zetten. Maar zelfs de kleinste gitaarversterkertjes zijn wel voorzien van een koptelefoonuitgang.

Als je genoeg geld hebt: koop dan een v-amp er bij. Dan heb je naast de gewone gitaar nog een apparaat met barstensvol geluiden en effecten. Dat maakt het spelen op een electrische gitaar vele malen leuker. Zelfs voor een beginner. En er zit ook een koptelefoonuitgang op.

Nog een tip: Als je echt serieus bent, neem les. Ik heb het eerst ook geprobeerd met zelf aanklooien, maar dat schiet voor geen meter op. Nu heb ik les en ik ga met sprongen vooruit.

savecracker85
8 december 2002, 17:27
over het algemeen is een acoustische toch wel wat goedkoper hoor...
maar toch, als je electrisch gitaar wil spelen dan zou ik gewoon een electrische kopen...heb ik ook gedaan 2 jaar geleden..en het bevalt me prima :grin:

LOLLIEROT
9 december 2002, 15:47
ik heb al les in iets anders dus ik weet niet of ik er nog gitaarles bij kan/mag hebben (ook ivm school en zo)... majah xie wel! ik willut wel heel graag, dus who knows..!!