PDA

View Full Version : Kapotte input



Jeffrey
7 oktober 2006, 12:38
Hey

Mijn input op m'n gitaar is denk ik niet goed meer. De gitaar doet het nog wel, maar als ik de kabel aanraak begint de gitaar met ruisen, of het geluid valt weg, totdat ik een beetje heen en weer beweeg met de input jack.

Nou heb ik even gekeken in de gitaar en ik zag geen losse draadjes. Ik heb de input er ook een stukje uit gehaalt om te kijken of hij wel goed contact maakte met de input jack. Ik heb het ijzeren 'staafje' van de input (waar de jack tegenaankomt om contact te maken) een beetje verbogen, zodat hij beter contact maakt. Dit hielp wel wat, maar hij ruist soms alsnog en het geluid valt soms ook weg.

Wat kan ik hier heb beste aan doen? Een nieuwe input kopen? Het ligt niet aan de kabels. Ik heb het met meerdere kabels geprobeerd (die het op andere gitaren wel goed doen).

Alvast bedankt.

turboblues
7 oktober 2006, 19:22
Een OUTput jack!! Het signaal komt uit je gitaar , naar je versterker..

Noid
7 oktober 2006, 20:19
Wat kan ik hier heb beste aan doen? Een nieuwe input kopen? Het ligt niet aan de kabels. Ik heb het met meerdere kabels geprobeerd (die het op andere gitaren wel goed doen).Alvast bedankt.

De aansluitingen binnenin even opnieuw vastsolderen.

Gearjunkie
7 oktober 2006, 22:46
Al een andere kabel geprobeerd?

drap
7 oktober 2006, 23:09
Al een andere kabel geprobeerd?

Nee geen andere, wel meerdere :seriousf: Wellicht ff bij www.hansanders.nl kijken, staan hele mooie leesbrillen bij 8-)

Voor de topicstarter, een beetje contactspray wil soms wel es wonderen doen. Is dat het niet, dan zit er toch met zekerheid wat los en kun je hem denk ik het beste ff bij een reparateur langs brengen.

Gearjunkie
7 oktober 2006, 23:30
Nee geen andere, wel meerdere :seriousf: Wellicht ff bij www.hansanders.nl kijken, staan hele mooie leesbrillen bij 8-)

Voor de topicstarter, een beetje contactspray wil soms wel es wonderen doen. Is dat het niet, dan zit er toch met zekerheid wat los en kun je hem denk ik het beste ff bij een reparateur langs brengen.


Meerdere kabels tegelijk... da's natuurlijk vragen om ruis :)

Jeffrey
8 oktober 2006, 11:23
Bedankt. Ik ga de aansluitingen dan even opnieuw solderen. Hopelijk lost dat het probleem wel op.

Ik heb trouwens gehoord dat je met contactspray op de langere termijn veel problemen krijgt. Hebben jullie daar geen last van?

Noid
9 oktober 2006, 22:25
Bedankt. Ik ga de aansluitingen dan even opnieuw solderen. Hopelijk lost dat het probleem wel op.

Ik heb trouwens gehoord dat je met contactspray op de langere termijn veel problemen krijgt. Hebben jullie daar geen last van?
Tsja ... contactspray haalt het vuil weg, maar tast het materiaal ook weer aan, waardoor dat eerder verweert, dus slechter contact gaat maken en sneller vuil oppakt etc. Dus beter niet (teveel) gebruiken.