PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst



cosmos
7 oktober 2006, 12:37
Bij deze een nieuwe aanwinst, built by ons aller mod: Dirk_Hendrik.

Toen ik mijn Bogner Shiva kocht was ik er meteen al van overtuigd: ik wilde een andere oplossing voor de footswitch. Een footswitch met een switch die een reverb aan/uit moet zetten, terwijl ik niet eens een reverb heb, vind ik behoorlijk nutteloos. En nog afgezien van dat: het is wel zo praktisch om het op je pedalboard te houden, iets waar ik ook wel fan van ben.

Ik kwam toen op het idee om de effects loop daar ook meteen in te integreren, om geen aparte kabel met speciale weerstand te hoeven kopen. En terwijl ik toch bezig was, heb ik daar meteen een in- en output bij bedacht. Kortom: een patch unit met footswitch en FX loop. Na het ontwerp gemaakt te hebben, nadat Dirk_Hendrik de Bogner footswitch doorgemeten had en met behulp van Bogner USA, is het uiteindelijk gelukt. Ook het ground loop probleem heeft een avondje of 2 gekost, alles op 1 ground werkte natuurlijk niet, maar na -tig keer proberen is dat nu ook opgelost. Met als resultaat een nóg te gekkere sound uit mijn Shiva (DL-4, RetroSonic Chorus, BYOC Tremolo en T-Rex RoomMate in de fx loop), én nog gemakkelijker op- en afbouwen bij optredens:

http://www.ticoverde.nl/images/switch.jpg

Met dank aan Dirk_Hendrik!

ReinoutV
7 oktober 2006, 12:47
Wauw, ingewikkelde unit! Hoe heb je de FX-loop aangesloten? Lopen er nu kabels vanuit de shiva naar de switcher, en dan vanaf de switcher naar je pedalen, of zie ik dat verkeerd? Wel handig om je aansluitpunten op een plek te hebben, dat wil ik ook nog een keer voor elkaar krijgen. Eerst maar eens leren spelen...

cosmos
7 oktober 2006, 13:05
Wauw, ingewikkelde unit! Hoe heb je de FX-loop aangesloten? Lopen er nu kabels vanuit de shiva naar de switcher, en dan vanaf de switcher naar je pedalen, of zie ik dat verkeerd? Wel handig om je aansluitpunten op een plek te hebben, dat wil ik ook nog een keer voor elkaar krijgen. Eerst maar eens leren spelen...

Er lopen vanaf de switcher kabels naar de input van de amp, de FX Send en Return, en de Footswitch input. Vanaf de switcher inderdaad naar de pedalen die in de loop moeten, de "out" rechts en "in" links betreft de pedalen die tussen gitaar en amp komen, zoals mijn tuner en een wah.