PDA

View Full Version : Line 6 of Roland ?



Duyster
7 oktober 2006, 11:38
Ik ben vorig weekend naar m'n gitaarshop geweest om daar wat basversterkers uit te proberen, nu ik speel al een eindje gitaar en wou nu ook met bas beginnen, maar op mijn vox gaat m'n bassgitaar niet zo goed dus ik dacht om te beginnen een klein maar degelijk bakske te kopen.

Ze hebben me echter gezegd dat ik beter direct nen groten bak koop omdat ik anders toch over een jaar een nieuwe zal moeten kopen.

De versterkers (onder 500 euro) waartussen ik twijfel zijn de Line 6 LowDown 175 en de Roland Cube 100 Bass
Ik heb er alletwee op gespeeld en vind de 'synth' klank van de line6 maar niets, en de roland heeft flink minder watt.... Wat moet ik doen? Of zijn er andere alternatieven?

Danku

sinneD
7 oktober 2006, 11:44
De Roland natuurlijk,

Rolands gaan harder dan je verwacht namelijk, ik redde het met mijn 30watter zelfs in niet al te kleine zaal.

En daarnaast kan je de roland ook naar het mixerpaneel sturen om over de PA te gaan.

Bassbitch
7 oktober 2006, 12:35
Onderwerp verplaatst naar Moderne Versterkers.

Duyster
7 oktober 2006, 20:41
Ja, maar ik heb gelezen op het net dat de Roland kraakt als je hem te luid zet ...

sinneD
7 oktober 2006, 21:05
ik merk niks met mijn roland, kan een bouwfoutje zijn geweest??
klaagt iedereen er over dat zijn roland kraakt als je hem open draaid of zijn er maar 2 mensen die er over klagen...

schwalbe
7 oktober 2006, 21:17
Van die 2 versterker zou ik de Roland kiezen. Bij mijn lokale muziekwinkel is de Ashdown Mag C410t trouwens net zo duur als die Line6 (549 euro); ik zou die denk ik kopen, heeft 300 watt en 4x10 inch speakers.... en ashdown klinkt over het algemeen prima.
http://www.ashdownmusic.com/bass/detail.asp?ID=79

Duyster
7 oktober 2006, 21:26
Op die ashdown kun je dan toch geen verschillende stijlen spelen, ofwel? Bij de Line 6 en de Roland zijn er 'effectjes' ... Ik speel in een groep waar we vooral pop/rock liedjes coveren

schwalbe
7 oktober 2006, 21:34
Effecten... ik speel ook covers en ik heb ze nog nooit nodig gehad.
Liever een geluid zonder effecten dat hoorbaar is dan een geluid met effecten dat niet hard genoeg kan. De EQ-mogelijkheden van de Ashdown zijn voldoende om het een allround versterker te noemen. De meeste tone en 'geluid' zit nog altijd in je vingers.

Davidian
8 oktober 2006, 12:08
Neem de roland.


Ik hou zielsdiep van mijn cube. Alleen een engl zou beter klinken haha maar dat is al meteen wat eurotjes meer.

Duyster
8 oktober 2006, 12:23
Ok bedankt :)

schwalbe
8 oktober 2006, 16:28
Maakt Engl ook al basversterkers?

GunMetalBlue
9 oktober 2006, 09:47
Ik kan niet opmaken of je ook optredens wilt spelen, maar ik heb laatst een optreden moeten doen met m'n SpiderII (ik ben geen bassist) en het is gewoon schaamtelijk om een oefengeluid daar een zaal te sturen.


De roland! De roland!

Duyster
10 oktober 2006, 20:11
Lap, weer twijfels ...

Wat is belangrijker, of beter eigenlijk:
een niet zo'n bijster goede bassgitaar en die Roland cube 100
of een betere bassgitaar met dan een kleinere bassversterker?

Die man van de gitaarshop heeft me gezegd dat de versterker belangrijker is maar ....

oja, de niet bijster goede hebk al : Phoenix HB-33 , was een koopje

dus moet ik een mindere basversterker kopen als ik een betere wil , of klinkt een slechte gitaar ook wel goed op een stevige versterker zoals de Roland?