PDA

View Full Version : Zoom GFX-1/GFX-3/G2.1u



marter544
7 oktober 2006, 11:11
Heeft iemand ervaring met deze multi-effect pedalen? Ik wil namelijk zoiets om op te nemen, en voor op mijn slaapkamer, dat ik niet telkens met een versterker hoef te slepen.
Ik ben nieuw in de wereld van effecten, en wil dus ook gewoon wat gaan prutsen met effecten wat je der allemaal mee kan, en heb niet het geld voor losse pedalen (max. 150 euro). Andere opties zijn ook welkom, maar ik heb deze uitgezocht vanwege het topic van Scali over de G9.2tt.

marter544
8 oktober 2006, 12:37
Niemand weet iets over de kwaliteit van deze FX-pedalen? De GFX-1 valt al af, die heeft geen expressie-pedaal. Maar wat is dan het verschil tussen de GFX-3 en de G2.1u, ze zijn ongeveer even duur, beide zoom, beide expressiepedaal (behalve dan dat de G2.1u verschikkelijk lelijk is en er goedkoop uitziet).

Lkan
8 oktober 2006, 14:05
Volgens mij gebruikt de g2 een wat nieuwere technologie, en hij heeft denk ik ook andere effecten. Ik weet echter niet qua kwaliteit welke beter is.
Maar eigenlijk moet je niet naar mij luisteren want ik heb nog nooit op zo'n GFX ding gespeeld.. :sssh:

any
9 oktober 2006, 11:02
De G 2.1u is qua technologie identiek aan de G7/G9 modellen.
Dat betekend dat de geluidskwaliteit vele malen beter is dan de GFX serie.
(betere modelling, betere dynamiek, betere geluidskwaliteit)
Verder heeft de G 2.1 een USB audio interface met een versie van Cubase LE
waardoor je direct naar je PC kan opnemen.
Je kunt overigens ook gewoon kijken op www.zoom.co.jp

Blauw
9 oktober 2006, 21:06
Dan maar ff een ervaring van een gebruiker.

Ik ben zelf in bezit van de G2.1u, omdat die een expressiepedaal heeft (met, overigens) een prima instelbare wah etc.) maar had bij de Feedback alleen de beschikking over de G2, die hetzelfde is, behalve dat genoemde pedaal en de USB aansluiting. Volgens de man van de Feedback (voor wat het waard is) moest je NOOIT een GFX kopen omdat het een oud model is en omdat de effecten lang niet zo goed zijn als de G2(.1u)

Ok, t pedaal zelf. Dat is stevig en er is lekker veel in te stellen. 40 standaard effecten en je kan ook zelf effecten maken en in bankjes opslaan. Dit gaat allemaal makkelijk met draaiknopjes en is minder 'digitaal' dan bijvoorbeeld de Digitech RP80 of RP200a. De twee knopjes waarmee je van effecten kan wisselen zijn stevig en niet in 2 klappen kapot te krijgen, de USB werkt goed en kan makkelijk geinstalleerd worden, de effecten varriėren van Metallica tot een leuke bluessound of een mooie crunch. Wat ik in de effecten tot nu toe nog niet heb gevonden is een sustain. Maar: you cant have them all. De effecten die je zelf kan maken zijn eindeloos te tweaken en klinken zonder uitzondering (je kan t zo gek maken als je zelf wilt) prima. Wat wil je nog meer weten? Prima pedaal voor (relatief) weinig geld, lekker veel in te stellen met een 'analoge' feel. Prima om uren mee te klooien en utieindelijk via Cubase lekkere dingen op te nemen, zoals je al zei

rjong999
10 oktober 2006, 17:34
Ik heb een GFX-1 gehad, niet veel soeps. Voor onderweg (ben veel in het buitenland) had ik een 505 gekocht, maar na een paar dagen begon het enorm mechanische geluid me toch te irriteren. Nu een G2.1u. Die klinkt een stuk beter dan de GFX en de 505 (zelfde technologie, geloof ik). Wat Blauw zegt kan ik alleen maar beamen. Als je trouwens de "sustain" zoekt - ik neem aan dat je dan de compressor bedoelt - dat is het eerste standje na "play".

Hij is wel wat dominant: mijn prs klinkt niet wezenlijk anders door de G2 dan mijn Ovation (acoustische gitaar met piezo), hij laat van het oorspronkelijke gitaargeluid niet veel heel. Maar wat er daarna uit komt is behoorlijk acceptabel. En de USB-aansluiting is een geweldige uitkomst: je prikt 'm zo in je laptopje en er zit een Cubase Lite licentie bij, dus je kunt direct aan de slag. Ik heb hier http://www.kramer-music.nl/hello%20world%202.mp3 en hier http://www.kramer-music.nl/prsfun.mp3 een voorbeeldje, opgenomen met resp. de Ovation en een PRS SE Standard.