PDA

View Full Version : Zoom GFX-1/GFX-3/G2.1u



marter544
7 oktober 2006, 11:11
Heeft iemand ervaring met deze multi-effect pedalen? Ik wil namelijk zoiets om op te nemen, en voor op mijn slaapkamer, dat ik niet telkens met een versterker hoef te slepen.
Ik ben nieuw in de wereld van effecten, en wil dus ook gewoon wat gaan prutsen met effecten wat je der allemaal mee kan, en heb niet het geld voor losse pedalen (max. 150 euro). Andere opties zijn ook welkom, maar ik heb deze uitgezocht vanwege het topic van Scali over de G9.2tt.

marter544
8 oktober 2006, 12:37
Niemand weet iets over de kwaliteit van deze FX-pedalen? De GFX-1 valt al af, die heeft geen expressie-pedaal. Maar wat is dan het verschil tussen de GFX-3 en de G2.1u, ze zijn ongeveer even duur, beide zoom, beide expressiepedaal (behalve dan dat de G2.1u verschikkelijk lelijk is en er goedkoop uitziet).

Lkan
8 oktober 2006, 14:05
Volgens mij gebruikt de g2 een wat nieuwere technologie, en hij heeft denk ik ook andere effecten. Ik weet echter niet qua kwaliteit welke beter is.
Maar eigenlijk moet je niet naar mij luisteren want ik heb nog nooit op zo'n GFX ding gespeeld.. :sssh:

any
9 oktober 2006, 11:02
De G 2.1u is qua technologie identiek aan de G7/G9 modellen.
Dat betekend dat de geluidskwaliteit vele malen beter is dan de GFX serie.
(betere modelling, betere dynamiek, betere geluidskwaliteit)
Verder heeft de G 2.1 een USB audio interface met een versie van Cubase LE
waardoor je direct naar je PC kan opnemen.
Je kunt overigens ook gewoon kijken op www.zoom.co.jp

Blauw
9 oktober 2006, 21:06
Dan maar ff een ervaring van een gebruiker.