PDA

View Full Version : Ai caramba, Diezel VH4



LordRiffenstein
8 december 2002, 16:35
Ok, ik wil NIEMAND horen zeggen "ik heb het je nog zo gezegd"!!!

Een maand geleden kocht ik een Brunetti 059. Zeer goede versterker met allerhande mogelijkheden. Na ongeveer een maand spelen en ergeren en lampen swappen moet ik toegeven dat de Brunetti toch niet was wat ik zocht. De Brunetti klinkt goed maar is niet mijn stijl. DUS terug naar het testhok bij de amp-boer.

Er waren nog 3 amps die ik wou proberen. De H&K Triamp viel me zwaar tegen, overdrive en heavy klonken zijn veel te scherp naar mijn mening. Je kan het er wel wat uitdraaien maar het blijft toch nog scherp. De Engl Powerball klinkt HEEL goed. Lekker clean en lekkere crunch. De gain is ongelooflijk, heel vette klank en de 2 mid-controls werken perfect. Enig nadeel voor mij was dat ie te veel gain heeft. Klinkt onmiddellijk metal maar de klank is super.

Tenslotte is er de Diezel VH4. Na ongeveer 5 minuten wist ik het al, dit is SUPER. In´t verleden heb ik altijd gezegd dat ik de Diezel niet zo goed vond maar met mijn gitaar op mijn cabinet klinkt ie werkelijk prachtig. Van ultra-clean tot over the top gain en alles ertussen in. Het knapste is hoe ie reageert op je spel en hoe je met de volumeknop van vette gain nr bijna clean kan gaan. Na enige discussie ivm de overname van de Brunetti ben ik nu de gelukkige eigenaar van een Diezel VH4!!

http://users.pandora.be/twentyfour7/Fransens/images/diezel.jpg

Cya,

Yoeri

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LordRiffenstein op 2002-12-08 16:36 ]</font>

Moonchild
8 december 2002, 16:40
Nou gefeliciteerd dan maar!

Ik vind t overigens wel stijl van die muziekwinkel om hem alsnog terug in te ruilen. Welke winkel was het?

PeArLjAm
8 december 2002, 16:58
Mooie amp!! Maare mocht je hem zomaar nog inruilen voor die diezel? Sommige winkels zijn daar echt klootzakken in en geven iets meer dan de helft.. Ja flikker dan maar op. Maarja gelukkig zijn er ook nog coole verkopers.. Veel plezier ermee hoor!

LordRiffenstein
8 december 2002, 17:00
Ik had de Brunetti gekocht bij Jukebox maar ik wist dat de Diezel bij Beyer´s Music in bochum goedkoper was. Ik heb dus een deal kunnen sluiten met de verkoper van Beyer´s (zij hebben ook Brunetti) en ik heb hun showroom-model gekocht. Uiteindelijk heeft de Diezel me geen Euro meer gekost dan als ik hem nieuw in België of Nederland zou gekocht hebben.

Cya,

Yoeri

Candyman
8 december 2002, 17:27
Gefeliciteerd!!!

Weer iemand die bezweken is voor Diezel. Als je de versterker hoort, ben je verkocht (en ik kan het weten).

Loopt jouw Diezel op EL34 of 6l6 buizen?

rePUNKtative
8 december 2002, 17:31
mooie versterker, nog nooit gehoord alleen...

Vai speelt toch op die dingen??

LordRiffenstein
8 december 2002, 17:35
Op 2002-12-08 17:27, schreef Candyman:
Gefeliciteerd!!!
Loopt jouw Diezel op EL34 of 6l6 buizen?


EL34, ik dacht dat ik 6L6 beter zou vinden maar EL34 is gewoon super goed, heel vette klanken, zelfs met mijn tele.

Cya,

Yoeri

BLOK182
8 december 2002, 17:37
Gefeliciteerd man! Gaaf dingetje! Zet je binnenkort ook eens een paar geluidssampeltjes op je site? Ben wel benieuwd moet ik zeggen, een tele over een diezel.

nocaster
8 december 2002, 17:49
Top zeg,
Even een vraagje:
Als je de Diezel naast je Engl savage se
zet, waar zitten de verschillen ?
Goeie zaak die Beyers music shop, vooral als je door Chris geholpen wordt, weet werkelijk alles.

BLOK182
8 december 2002, 18:35
Misschien domme vraag, maarre, praten ze daar Nederlands, net als bij MP? Of moet je daar gewoon in hakkelig hollands-duits duidelijk maken wass ich gern mochte?

nocaster
8 december 2002, 19:04
Volgens mij is daar niemand die Nederlands spreekt.

LordRiffenstein
8 december 2002, 19:07
Op 2002-12-08 17:49, schreef nocaster:
Top zeg,
Even een vraagje:
Als je de Diezel naast je Engl savage se
zet, waar zitten de verschillen ?
Goeie zaak die Beyers music shop, vooral als je door Chris geholpen wordt, weet werkelijk alles.

Ja je moet gewoon naar Chris vragen, toffe kerel enne gewoon ff je beste Engels boven halen dan kom je er ook wel. Chris gunt je ook lekker de tijd om alles te testen en als je ff een amp op een andere cab wil horen, no problemo!

Cya,

Yoeri

BLOK182
8 december 2002, 19:09
Ah ze spreken Engels, das geen probleem!!

maestro_nl
8 december 2002, 21:50
OK, ik zal het niet zeggen, je weet waarschijnlijk genoeg.
Nu ronde #2:
Ik ben benieuwd wat je na verloop van tijd van channel 3 en 4 gaat vinden.

Maar channel 1 klinkt waanzinnig!

LordRiffenstein
8 december 2002, 21:56
Op 2002-12-08 21:50, schreef maestro_nl:
OK, ik zal het niet zeggen, je weet waarschijnlijk genoeg.
Nu ronde #2:
Ik ben benieuwd wat je na verloop van tijd van channel 3 en 4 gaat vinden.

Maar channel 1 klinkt waanzinnig!


Ah ja Channel 3 en 4, met wat meer presence en/of hoog klinken ze al een stuk minder compressed. Bij de Diezel hangt alles echt af van de instellingen, de minste aanpassing geeft duidelijk resultaat!!

Ik zal een lange review posten na een maand of zo!!

Greetzz,

Yoeri

Monty
9 december 2002, 16:51
Gefeliciteerd!!! Inderdaad een supertop!

Qua bekende gitaristen weet ik alleen dat Adam Jones van TOOL deze top ook gebruikt.

Nocki
9 december 2002, 17:36
wauw...

Diezel is echt super...
ik heb respect voor je.

nocki

Moonchild
9 december 2002, 19:01
Op 2002-12-08 17:31, schreef rePUNKtative:
mooie versterker, nog nooit gehoord alleen...

Vai speelt toch op die dingen??


Hij speelt toch echt op Carvin Legacy amps (zn eigen Sig. amps)
Daarvoor speelde ie volgens mij op Marshall stacks en soms misschien op 19" (daar zaten idd misschien wel Diezel power amps in)

Candyman
9 december 2002, 21:07
Vai gebruikt nu Carvin Legacy's, voorheen Bogner Ecstacy's, begin/half jaren '90 rackversterking (waaronder Custom Audio 3+ preamp) en in de jaren '80 oude Marshalls met effectenracks zo groot als koelkasten.

Alle bovengenoemde versterkers zijn niet dezelfde als die in de winkel verkrijgbaar zijn (zijn versterking is volledig naar wens gemodificeerd).

Moonchild
9 december 2002, 22:09
Bogner, dat was het, dus geen Diezel :grin:

Rectifier
9 december 2002, 22:11
Vai speelde ook nog een tijdje op Egnater. Een TOL100 head, was ook tijdens z'n Bogner tijd. Kijk maar op z'n site, staan wel ergens foto's van al z'n tour-amps.

nocaster
19 december 2002, 22:33
Lord Riff er is reeds een opvolger van de vh4
heb hem gisteren gehoord. (slikk).Je had misschien even moeten wachten.
Deze nieuwe Diezel komt medio januari op de markt.

Rectifier
19 december 2002, 22:54
De Herbert, en is geen opvolger van de VH4 maar een broertje. En met name een specialst op de high-gain (Moderne NU-metal). Tegenhanger van de Dual Recto/VHT Pitbull/Bogner Uberschall

LordRiffenstein
19 december 2002, 22:56
Op 2002-12-19 22:33, schreef nocaster:
Lord Riff er is reeds een opvolger van de vh4
heb hem gisteren gehoord. (slikk).Je had misschien even moeten wachten.
Deze nieuwe Diezel komt medio januari op de markt.
De Herbert? Waar heb je die kunnen proberen? Heeft waarschijnlijk veel te veel gain voor mij!

Cya,

Yoeri

nocaster
19 december 2002, 23:06
kijk even in je Email Riff

Lucky
22 december 2002, 19:11
Op 2002-12-19 22:33, schreef nocaster:
Lord Riff er is reeds een opvolger van de vh4
heb hem gisteren gehoord. (slikk).Je had misschien even moeten wachten.
Deze nieuwe Diezel komt medio januari op de markt.


Ja ik heb hem afgelopen vrijdag geprobeerd, die Herbert ...
Fantastische amp....een prachtig transparant geluid en een zeer smeuig crunch kanaal...
vreselijk mooi clean en zeer vette lead...
Maar het karakter vanje gitaar blijft altijd mooi hoorbaar.
Ik ben in ieder geval verkocht. MijnKoch Multitone ...has to go !

180 watt geloof ik...speciaal voor die zevensnaren boys ...

Rectifier
23 december 2002, 01:58
Waar heb je die geprobeerd???
Hij's nog niet eens op de markt en is alleen nog in het prototype stadium voor zover ik weet.
Er zijn al wel wat prototypes, maar hij komt pas begin volgend jaar officieel op de markt.

Lucky
23 december 2002, 09:30
Op 2002-12-23 01:58, schreef Rectifier:
Waar heb je die geprobeerd???
Hij's nog niet eens op de markt en is alleen nog in het prototype stadium voor zover ik weet.
Er zijn al wel wat prototypes, maar hij komt pas begin volgend jaar officieel op de markt.


ja, een prototype natuurlijk.....daar was ik even niet duidelijk in geloof ik.

eind Januari is mij verteld.

timmmmm
23 december 2002, 13:09
ziet er echt geweldig uit die diezel, maar hoeveel kost die amp zowat?
ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe amp,daarmede...
trouwens, welk cabinet klinkt er het beste onder?

LordRiffenstein
23 december 2002, 16:48
Op 2002-12-23 13:09, schreef timmmmm:
ziet er echt geweldig uit die diezel, maar hoeveel kost die amp zowat?
ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe amp,daarmede...
trouwens, welk cabinet klinkt er het beste onder?

De VH4 kost 2750 euro in Nederland. Er is geen beste cabinet, gewoon proberen tot je weet welke cab jij het beste vindt!!!

Greetzzz,

Yoeri