PDA

View Full Version : Polyester finish hoe te verwijderen?



Ootsfield
6 oktober 2006, 21:38
Ik ben in het bezit gekomen van een Fender classic '60, made in mexico strat.
De kleur isw blauw en daar ben ik niet zo tevreden over.
Ik wil hem dus zelf een nieuw kleurtje gaan geven en nu mijn vraag;
De gitaar heeft een zogeheten polyester finish, is het nu een kwestie van gewoon schuren om hem "kaal"te krijgen?

Alle tips zijn welkom!

Thanx, Brian

jan jansen
6 oktober 2006, 21:40
gebruik de zoekfunctie van dit forum en er komen vast antwoorden,

JJ

jimihattricks
7 oktober 2006, 13:30
lake placid blue neem ik aan..? das idd een shijtkleur ja.. sonic of daphne blue daarentegen zijn dan wel weer geil... welke kleur gaatie krijgen dan..?

wietse
7 oktober 2006, 15:41
waarom verwijderen?
als de finish verder onbeschadigd is schuren en spuiten, heb je in ieder geval een perfect vlakke ondergrond.

LostHighway
7 oktober 2006, 16:30
waarom verwijderen?
als de finish verder onbeschadigd is schuren en spuiten, heb je in ieder geval een perfect vlakke ondergrond.
Yep, had iemand mij indertijd die tip maar gegeven, gewoon opschuren en spuiten, bespaart je heel wat miserie en krijg je waarschijnlijk een beter resultaat..

Ootsfield
7 oktober 2006, 16:35
Is gewoon schuren genoeg dan? Hij is lake placis blue, wat ik echt niet mooi vind en wil hem dus olympic white gaan spuiten!
Moet je dan niet de complete kleurlaag eraf halen?

wietse
7 oktober 2006, 19:08
schuren en een grondlaag, wit bij voorkeur ,grondverfen dekken altijd veel beter dan wat je als lak gebruikt, en dan wit spuiten, doe je er geen grondlaag onder dan kan het erg veel lagen duren voordat je het wit dekkend over het blauw heen hebt.

niekb
8 oktober 2006, 11:36
poly kan je erg strak schuren. Ik zou m niet strippen! Opschuren en spuiten dus!