PDA

View Full Version : Vox AC15CC



teejoo
6 oktober 2006, 21:18
Hallo,
Ik ben van plan om een AC15 aan te schaffen. Een klein vraagje nog:
Iedereen zegt dat hij heel luid gaat, maar wij treden geregeld op in cafés en jeugdhuizen waar er geen PA is en onze drummer is zéér luid (denk Dave Grohl achtige overgave :rockon: ). Is hij daadwerkelijk zo luid om dan zonder PA op te treden?

biels
6 oktober 2006, 21:56
onderschat 15 watt niet! is echt behoorlijk hard. Ga de versterker anders testen, weet je meteen of ie hard genoeg gaat (wat me wel het geval lijkt)

STW
6 oktober 2006, 21:59
ik overweeg er ook een aan te schaffen :)
(lees: ik wil ik wil ik wil maar mn bankrekening nog niet)

Magic Bean
6 oktober 2006, 23:32
Ik heb een Laney 15 watt topje bij de repetitie gebruikt op mijn 1922 2x12 en dat blaast als de ziekte. Je levert wat in met het laag, maar krijgt er wel een vol geluid voor terug. Zorg wel dat je n goede speaker in die Vox kiest (ik weet niet of de wharfdale beter is dan de celestion, maar k zou de celestion kiezen).

datsun
7 oktober 2006, 09:46
oh, ik heb ook nog een vraag:

ik ga op termijn wat meer effectjes gaan gebruiken, nu is mijn vraag: reageert deze amp (ac30 dan) goed op effecten? Of schaf ik me dan beter een fender bassman of super reverb aan? Ik zou mn amp tweedehands kopen dus veel vergelijken kan ik niet doen...

:zz:

marc_o
7 oktober 2006, 22:25
Gaat prima met effecten, maar voor de zoveelste keer, een AC-15 is geen halve AC-30!!! Ze lijken niet op elkaar qua geluid.

CatchDude
9 oktober 2006, 09:37
oh, ik heb ook nog een vraag:

ik ga op termijn wat meer effectjes gaan gebruiken, nu is mijn vraag: reageert deze amp (ac30 dan) goed op effecten? Of schaf ik me dan beter een fender bassman of super reverb aan? Ik zou mn amp tweedehands kopen dus veel vergelijken kan ik niet doen...

:zz:
AC30 is idd. geen AC15. De vraag is, gaan je zo'n multi effect pedaal aanschaffen of ga je op zoek naar losse pedalen? Ik heb een boss me-5 multi-effect pedaal over mijn ac30 gehoord en dat was leuk, maar niet fantastisch. Maar m'n tubescreamer en bluesbreaker brengen wel wat meer leven in de brouwerij, vooral die TS doet precies wat ik wil! Verdere effecten moeten ook bij mij nog aangekocht worden... ;)

Orpheo
9 oktober 2006, 09:39
ik moet echt eens een vox erbij nemen.....gas hoopt op! En een tiny Terror (van orange, mits ie klinkt zoals ik hoop). Wat een klotehobby is dit ook.