PDA

View Full Version : mijn gitaren



nielsman
6 oktober 2006, 15:24
ik heb een dimavery stratocaster voor E97,00 op de kop getikt. Nou heeft onze gitarist een echte fender stratocaster (kweet niet hoe duur) maar vergeleken met mijn goedkope ding zit er kutgeluid in.

Hoe kan dat hetzelfde effect met de Les Paul (gibson) Studio van rob hij is veel minder warm dan mijn richwood les paul Heeft er iemand een verklaring?

p.s. ze hebben allebei in de zelfde versterker gezeten

nielsman
6 oktober 2006, 15:27
oja en ook met een ibanez tubescreamer ertussen

Veekeren
6 oktober 2006, 15:32
* Erg veel pech met de dure gitaren.
* Erg veel geluk met de goedkope gitaren.
* Slecht gehoor.

Iig iets van die 3 denk ik.

almarvk
6 oktober 2006, 15:32
Over wat voor versterker heb je gespeeld?

Kim Wilson
6 oktober 2006, 15:33
Of een andere definitie van warm geluid...




PS, je kunt je link in je handtekening ook gewoon intikken, niet in code. Dan wordt het ook een directe link.

koennie
6 oktober 2006, 15:40
of die echte strat is slecht afgesteld, of je mening over geluid en 'kutgeluid' ligt misschien anders, of jou elcheapo strat heeft stiekem goed hout en goede elementen...

dat soort oorzaken..

Antoon
6 oktober 2006, 18:16
ik heb een dimavery stratocaster voor E97,00 op de kop getikt. Nou heeft onze gitarist een echte fender stratocaster (kweet niet hoe duur) maar vergeleken met mijn goedkope ding zit er kutgeluid in.

Hoe kan dat hetzelfde effect met de Les Paul (gibson) Studio van rob hij is veel minder warm dan mijn richwood les paul Heeft er iemand een verklaring?

p.s. ze hebben allebei in de zelfde versterker gezeten

Ik kan aan jou bericht eigenlijk geen touw vastknopen maar waarschijnlijk heb jij in de high gain en je maatje in de low gain ingang van je versterker gezeten