PDA

View Full Version : Ibanez DML20 gescoord



BeeJee
6 oktober 2006, 14:41
Vandaag binnen gekomen. Een Ibanez dml20 modulation delayIII. Iemand ervaring met dit pedaal? Ik heb hem eigenlijk blind gekocht, omdat het een erg zacht prijsje was, voor een veelzijdig pedaal. Ik ben benieuwd naar ervaringen en reacties van andere gebruikers en kenners. Volgens mij is het ook een redelijk zeldzaam pedaal?

Fuhgawz
6 oktober 2006, 15:37
Ik heb er ook en doe hem nooit meer weg! Ik gebruik hem vooral voor freaky geluiden, maar de 'gewone' delay sound is ook dik in orde hoor. Als je de chorus of flanger los gebruikt klinken ze naar mijn mening wat kil. Denk aan die typische 80s chorus/flange sound. Als je de effecten combineert krijg je de freaky geluiden waar ik het over had.
Mitch van dit forum heeft ooit een geluidsbestand opgenomen van volgens mij de eerste variant van de DML. Gebruik de zoekfunctie eens, dan vind je hem vast wel.

BeeJee
6 oktober 2006, 16:10
ok, thx! ik zal eens kijken via de zoekfunctie. zit er veel verschil tussen de 1e versie en de dml20?

Fuhgawz
6 oktober 2006, 16:28
Ja de eerste versie heeft minder delay tijd. Ook zou deze iets warmer klinken. De tweede versie zou hier dan weer tussenin zitten.

Mitch
6 oktober 2006, 19:51
Correct, maar dit is de derde versie :D

DML
DML10
DML20

De DML en DML10 hebben geen noemenswaardig kankverschil hoor, de 20 weet ik niet. Ik heb wel uit dezelfde serie ook eens de DDL20 gehoord en die was ook niet echt sterieler of zo. Ze zijn allemaal best helder qua sound.
Ik gebruik de mijne standaard met modulatie diepte en -snelheid beide op 1 (lichte warble dus) en dan delaytijd zo rond de 400ms, delays op 7 en feedback op 4 vóór de pre amp) of op 6 (in een FX loop). Lovely, lovely, lovely.

Wat is een zacht prijsje trouwens ?

BeeJee
6 oktober 2006, 21:48
Ik heb ook al een te gekke Edge-achtige delaysound met modulatie te pakken. Lekker pedaal! :seriousf: En sjezusss, wat kun je er freaky geluiden uithalen als je wilt! MAYHEMMM:rockon:

ranvan2000
7 oktober 2006, 11:01
Ik ben ook blije bezitter van de DML20. Ik gebruik de modulatie ook op een subtiele wijze, anders vind ik hem vrij onvoorspelbaar worden en alleen nog maar geschikt voor freaky sounds.

Daarnaast draai ik ook vaak de modulatie geheel eruit en gebruik hem als een gewone delay naast mijn Memory Man.

Ik heb hem trouwens een jaar geleden voor 40 euro op de duitse ebay gekocht.

Fuhgawz
7 oktober 2006, 19:18
Freaky sounds is eigenlijk de voornaamste reden dat ik deze delay gebruik. Lekker laten feedbacken en aan de middelste twee knoppen draaien voor space mayhem! Vanmiddag is bij mij een Ibanez PM-7 binnengekomen en die maakt zijn freaky sound reputatie ook dubbel en dwars waar! :D

BeeJee
7 oktober 2006, 19:33
het gave aan dit pedaal is de veelzijdigheid en de klankwaliteit. echt veel 'bang for buck' helemaal als je de 2e-hands prijzen van bijv. de dd-serie van boss hiermee vergelijkt is dit een aanrader. daar ben ik na een dag al achter.

Mitch
8 oktober 2006, 11:07
Freaky sounds is eigenlijk de voornaamste reden dat ik deze delay gebruik. Lekker laten feedbacken en aan de middelste twee knoppen draaien voor space mayhem! Vanmiddag is bij mij een Ibanez PM-7 binnengekomen en die maakt zijn freaky sound reputatie ook dubbel en dwars waar! :D

Vriend ! :D Je hebt zojuist de Gouden Ibanez Modulation Madness cominatie gevonden ! Je mag door naar de Chocoladefabriek !