PDA

View Full Version : Audio-cassette > PC > CD ???



nopster
6 oktober 2006, 10:57
Ik heb onlangs bij mijn vader een oude audio-cassette gevonden met opnames ve repetitie.
Nu vraag ik me af of er een manier bestaat om de muziek van die cassette op mijn pc te zetten en daarna op een cd te branden.
Ik zou graag de nrs in apparte liedjes splitsen ook. Heeft er iemand een idee of dat mogelijk is? En zoja, hoe?

Mithrandir
6 oktober 2006, 11:04
Cassetespeler met een een line-out vinden en aansluiten op de line-in van je geluidskaart. Vervolgens opnemen in je favoriete wave-editor (Wavelab, Audition, Audacity) en dan gaan editten om de tracks op te splitsen.

Han S
6 oktober 2006, 11:07
Opnemen in Adobe Audition, begin en eind van nummers mooi schoonmaken met eventuele snelle fade in en fade out, geluid opknappen met plugins, op CD branden, klaar.

nopster
6 oktober 2006, 11:10
Oke bedankt allebei! Het zal even zoeken worden want ik ben nogal een leek op dit gebied, maar ik kom er wel.

harrie-beton
6 oktober 2006, 11:24
Cassettebandjes blijven ongeveer 20 jaar goed. Het beste is even 1 keer heen en weer spoelen voordat je het op je pc op gaat nemen.

nopster
6 oktober 2006, 12:03
Bedankt voor de tip! De cassette is al bijna 30 jaar oud. Er is veel ruis te horen en het is nogal dof opgenomen. Maar gelukkig is het blues, het maakt het alleen maar authentieker. ;)

piezo
6 oktober 2006, 13:29
Cassettebandjes blijven ongeveer 20 jaar goed. Het beste is even 1 keer heen en weer spoelen voordat je het op je pc op gaat nemen.Ho! Na het snel heen en weer spoelen wel eerst een keer netjes als <play> opwikkelen voordat je hem afspeelt naar de PC.

Als dat dof zijn van het geluid je niet kan schelen. maakt het niet uit maar als dat bandje echt waarde voor je heeft zou ik aan de volgende zaken even aandacht besteden:
- leeftijd: lang niet alle soorten bandjes blijken 20 jaar goed te blijven. Pech dan.