PDA

View Full Version : Rosewood Telecaster



guiman
6 oktober 2006, 09:17
Op gitaarmarkt wordt opnieuw een rosewood Telecaster aangeboden, een verschrikkelijk mooie plank. Volgens de aanbieder het type waarop George Harrison furore maakte. Nou valt dat wel mee dacht ik, want hij speelde er maar relatief kort op. Maar hoe klinkt zo'n palissander Telecaster? Is er iemand die er een heeft? Is hij alleen maar heel mooi, of komt er een fijn geluid uit? En is de gevraagde 1500 euro redelijk?

vulvasonic
6 oktober 2006, 12:43
Voor alle duidelijkheid. Het is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid NIET een exacte kopie van het model waar Harrison op speelde. De Rosewood tele is pas later in productie genomen en Fender heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd in het model, ondermeer omdat die krengen loodzwaar zijn.

Waarschijnlijk gaat het om een Jap. Het mag dan wel een speciaal model zijn, maar 1500 euro vind ik persoonlijk buitenproportioneel veel geld.

Het is wel een mooie gitaar trouwens. :)

guiman
6 oktober 2006, 15:00
Heb je ook enig idee hoe hij klinkt, vergeleken met zeg mijn eenvoudige tele van basswood? Hebben ze deze gitaar nou alleen maar gemaakt omdat Harrison er mee liep, of heeft de palissander een bijzonder geluid? Hij ziet er trouwens, kijk maar even op gitaarmarkt, supergeil uit. Maar misschien is het meer zo'n gitaar voor de looks, voor aan de muur ofzo.

Fox
6 oktober 2006, 15:14
Zou ook wel willen weten wat de kwaliteit is van deze gitaar. Ik vind het persoonlijk ook een van de mooiste telecasters die ik ooit gezien heb! Gewoonweg prachtig! 8-)

Fox

Antoon
6 oktober 2006, 19:47
Luister maar eens naar de Let It Be sessies. Harrisons rosewood tele klinkt daar super dun en heel schel (ligt ook aan de elementen van die tijd)

duckman
6 oktober 2006, 22:02
het is mijn favo tele, maar ik vind het bedrag te hoog.
rond de 900 euro is een reele prijs voor dit model.

Ik heb ooit op een amerikaanse rosewood gespeeld (erg dure plank overigens ) en die klonk erg warm en vol.
Ik ben er nog steeds verliefd op ;)