PDA

View Full Version : Waar kan ik een buizentester krijgen?



Don Olivier
6 oktober 2006, 01:57
Iemand een idee?

Wil mijn EL34's eens even aan een testje onderwerpen.

Dirk_Hendrik
6 oktober 2006, 08:39
Marktplaats?

Kim Wilson
6 oktober 2006, 08:41
Een maat van me (Tonefactory) heeft zo'n oud legergroen apparaat, echt een gigantisch ding, waar hij buizen mee test en matcht en zo. Wat ik begrepen heb, zijn dat soort apparaten niet echt overal te krijgen, én ze zijn nogal prijzig.

B_2_the_a
6 oktober 2006, 11:41
naast dat is het erg tricky spul

m'n buurman heeft een oude waar hij vrijwel alle type buizen in kan zetten (en anders nog wel met verloopstuk)

het is echt moeilijk, per pin heb je een aantal parameters in te stellen... staat ene van deze niet goed, is het dag buis

Don Olivier
6 oktober 2006, 13:30
Tsja, dat wordt dus een lastiger verhaal ;)

Ik heb het idee dat ik mijn buizen dus in record tempo heb leeggespeeld.
Gebruik ze in een 67 Plexi Superbass met een 16 Ohm Loadbox naar een 16 Ohm cabinet, alles op 10, kanalen ge-bridged, 2/3 X per week spelen.

Is het dus normaal dat als je buizen hard achteruit gaan, het volume steeds hoorbaar zachter wordt over een periode van pakweg een optreden van 2 uur? Of kan het ook nog te maken hebben met een slechte voedingstrafo?

Verder klinkt de versterker top, dus ja, mijn gevoel zegt, hupakee nieuwe rits buizen erin en dan weer open zetten.

Nu dan de afsluitende vraag: voor wat voor buizen zal ik de Philips EL 34 gaan vervangen? Electro Harmonix ? JJ's ? Ruby's ?

Don Olivier
6 oktober 2006, 14:13
Ok, dank voor de informatie. Ik denk dat ik maar eens een kwartet JJ ga scoren.

Hebben ze die in omgeving Noord Holland dat je weet? Spanjaard ofzo?

Zouden die trafo's stuk gaan dan? Heb je het dan over de voedingstrafo?