PDA

View Full Version : De Les Paul!



Luca P
5 oktober 2006, 22:35
The world is waiting for the sunrise. (http://www.youtube.com/watch?v=pb5_DEhmDAM)

Wouter J
7 oktober 2006, 13:10
Yep, dat is nou Les Paul.

En wat een dijk van een gitarist en alles CLEAN, stel je eens voor als hij met oversturing zou spelen...

yanto
7 oktober 2006, 13:27
Wel ironisch eigenlijk dat de Les Paul voornamelijk door rock en metal gitaristen wordt gebruikt.

Zino Z
8 oktober 2006, 12:16
jah inderdaad ik vind een les paul om te zien bij rock/metal gitaristen ook weinig stijl hebben(mijn mening) maar zo vind ik het er echt geweldig uitzien..

yanto
8 oktober 2006, 13:37
Vind er niets mis mee hoor, dat de Les Paul gebruikt wordt in rock en metal. Ben zelf een enorme Slash en Jimmy Page fan. Slash is de reden dat ik zelf op een Les Paul ben gaan spelen. De gitaar is gewoon lekker veelzijdig. Ik speel er alles op, van rock tot jazz.
Vind het alleen grappig dat de gitaar ooit is ontworpen en is genoemd naar een jazzgitarist. Terwijl tegenwoordig een heel scala aan rockgitaristen een eigen Les Paul signature hebben. Slash, Jimmy Page, Zakk Wylde, Joe Perry.

BadCompany
14 oktober 2006, 21:48
Geweldige gitaar en een geweldige gitarist!

BadCompany
22 december 2006, 16:37
Net nog eens op dat filmpje gestoten, deed me denken aan gitaarnet, vandaar :)

Rutger
22 december 2006, 16:46
Ik vind een LP nog steeds fantastisch voor Jazz en Blues

Maar ja, die bridge pu scheurt gewoon zo lekker :cooler:

vulvasonic
22 december 2006, 19:04
Wel ironisch eigenlijk dat de Les Paul voornamelijk door rock en metal gitaristen wordt gebruikt.

Dat kan in iets andere bewoordingen ook gezegd worden van de Jazzmaster van Fender. Laten we er maar blij mee zijn dat niet alles uitpakt zoals het zou hebben 'gemoeten'. :)

heinz3110
23 december 2006, 03:12
Leuk clipje ,had m al een paar keer bekeken-fantastisch. Let ook effe op het hondje op de achtergrond.Viel me eerst niet op.Lekker belangrijk :)

puntdroad
24 december 2006, 07:34
Let ook effe op het hondje op de achtergrond.Viel me eerst niet op.Lekker belangrijk :)

Hahaha, te gek. Beestje vind het nix geloof ik,lol.

yanto
27 december 2006, 16:24
Dat kan in iets andere bewoordingen ook gezegd worden van de Jazzmaster van Fender. Laten we er maar blij mee zijn dat niet alles uitpakt zoals het zou hebben 'gemoeten'. :)

Ja, maar de Jazzmaster is ooit op de tekentafel benoemd tot jazzgitaar, terwijl de Les Paul het signature model is/was van een jazzgitarist.

Maar ik snap je punt en ben het met je eens dat het positief is dat dingen soms anders uitpakken dan bedoeld :)

SteveM
2 januari 2007, 20:53
weet je, op een Les Paul kun je gewoon alles spelen en dan hoef je niet eens zo te heten...