PDA

View Full Version : Brian May



Silver_Wing
8 december 2002, 13:53
Wat vinden jullie van Brian May? Imo is het één van de beste gitaristen allertijden Queen heeft veel kritiek gehad maar ik vind het een schitterende band en het gitaarwerk van Brian May is ronduit fenomenaal in toch wel veel Queen songs denk maar aan I Want It All,Brighton Rock,Bohemian Rhapsody,Innuendo,These Are The Days Of Our Lives ea

Luca P
8 december 2002, 14:05
Brian May hoort gewoon bij de grote gitaar goden der aarde. Period!
Of je er nu van houdt of niet.

MAY
8 december 2002, 16:23
Dat is het enige juiste antwoord!! Brian May is een van die gitaristen die echt zijn eigen stijl van spelen heeft. En daarnaast heeft ie anderen gitaristen enorm beinvloed. Wat Queen trouwens ook heeft gedaan. Aan snelheid kan May niet tippen aan mensen als: Petrucci, Vai, Morse en Satriani. Maar hij heeft weer zijn eigen kwaliteiten waar de voorgaande gitaristen niet aan kunnen tippen.

alexgit
8 december 2002, 16:35
Nu we het er toch over hebben he, staat Brighton Rock nog op een andere cd dan die live cd?
Ik hebbem gedownload en dat klinkt echt niet als een live opname en ik kan een eventuele cd nergens vinden.

Silver_Wing
8 december 2002, 17:06
Brighton Rock staat naar mijn weten op 2 live albums van Queen (Live Killers en Live At Wembley '86)
Maar je hebt ook nog een versie waarin Freddie zingt die is te vinden op het album Sheer Heart Attack

Luca P
8 december 2002, 22:23
"Somebody to love" is trouwens het beste Queen nummer.

Silver_Wing
8 december 2002, 22:31
Dat is idd een zeer goed nr maar smaken verschillen een favoriet Queen nr heb ik nooit maar onder m'n favorieten zit oa Save Me,Innuendo,White Queen,The March Of The Black Queen

Rutger
9 december 2002, 11:21
k Hou wel van zijn gitaargeluid, prachtig!

alhambra
9 december 2002, 11:36
Brighton rock staat toch op 1 van de eerste cd's van queen dacht ik, queen 1 of 2 of sheer heart attack (of is die laatste geen cd ?) .

Watti
9 december 2002, 11:40
B.M. is a genius!

Neals
9 december 2002, 12:26
Inuendo is mijn favoriet eigenlijks... maar wat queen voor mij queen maakt is toch de geweldig goeie composities, iets wat ik persoonlijk mis bij het solo werk van May... neemt niet weg dat het een erg goeie gitarist is.

MAY
9 december 2002, 13:52
Dat klopt. Queen heeft meer dan 20 cd's gemaakt en het zijn op een enkele na allemaal top cd's. Er zijn nog maar weinig bands die dit voor elkaar hebben gekregen!!

Harry
9 december 2002, 13:54
Op 2002-12-08 22:23, schreef Luca P:
"Somebody to love" is trouwens het beste Queen nummer.


ja, weer met je eens....

BrianMay
9 december 2002, 21:19
Brian May heeft echt een unieke eigen stijl en hij bewijst maar eens en te meer dat snelheid helemaal niet belangrijk is.

Jopie
9 december 2002, 22:11
Hoe spelen ze eigenlijk innuendo live?
Je hebt twee akoestische gitaren en twee elektrische nodig. Voor het Spaanse stuk met het elektrische erachteraan

alexgit
9 december 2002, 22:14
Fenk joe ol!

Silver_Wing
9 december 2002, 22:35
Ik weet het ook niet hoe ze het live spelen ze hebben het nog maar 1x live gebracht en dat was op het Freddie Mercury Tribute Concert in Wembley. Maar het was toen Robert Plant die zong.
Het stukje met die Spaanse gitaar doet Steve Howe van Yes

Harry
10 december 2002, 09:33
en anders zetten ze wel een bandje op, zoals bij Bohemian Rapsody, licht uit en iedereen vind het prachtig

MADdie86
16 december 2002, 18:18
Op 2002-12-09 22:11, schreef Jopie:
Hoe spelen ze eigenlijk innuendo live?
Je hebt twee akoestische gitaren en twee elektrische nodig. Voor het Spaanse stuk met het elektrische erachteraan

Ik weet niet hoe zij dat deden, maar ik doe het met mijn electrische spaanse deel op brug element en een beetje chorrus, electrische deel midden element met distortion (chorrus).
Maar als ik me niet vergis speelde Freddy ook weleens een klein gitaar partijtje en hadden ze ook wel eens een ventje (broer van een van de leden) die af entoe een paar instrumenten bespeelde zoals synteziser.

Luca P
16 december 2002, 19:42
Op 2002-12-10 09:33, schreef Harry:
en anders zetten ze wel een bandje op, zoals bij Bohemian Rapsody, licht uit en iedereen vind het prachtig

Ho, dat viel even tegen toen ik dat voor het eerst zag.
Maar ja, het kan ook niet anders met 10 zang partijen.
De Eagles daar in tegen doen wel alles live zoals op de plaat. Alleen hebben die niet echt een show.

Nocki
9 januari 2003, 23:08
heel veel dingen die op de plaat gedaan worden zijn live niet mogelijk.
zoals bekkens (drum) die achterstevoren worden afgeaspeeld
en drian speelt veelal dubbele en triple solotjes op de plaat.
wat wel geweldig is aan m is zijn werk met de delay.
ik luister veel naar m en probeer dat ook t eoden. geniaal...

3 voxen. midden = direct
en links en rechts worden bedient door zn delay. samen met de treble booster en zn gitaar en niet te vergeten zn penny is dat precies zn geluid. en verder is er niemand die zo klinkt. terwijl ik huis met mn mesa amp gmajor en mn gibson les paul hetzelfde
klink als steve vai.,...

Nocki

Thomasvv
10 januari 2003, 14:46
Innuendo, een van mn fav's.. De emotie die Freddy in zn stem legt, echt fenomenaal (terwijl hij toen al wel zo goed als dood was, geloof ik). en het gitaarwerk.. superb :smile:

Harry
10 januari 2003, 15:17
het blijft natuurlijk een prima band, ondanks de truk met het teepje...
Die 'barokke' solo's van May zijn gewoon uniek.

AntY
27 januari 2003, 16:09
ik vind made in heaven de beste cd denk ik

er zijn maar weinig mensen die half dood een album zo goed aan mekaar kunnen zingen

ik vind queen wel de beste band ooit denk ik. steesd als ik eraan twijfel, zie ik die video weer champions of the world... .2 uur biografie met alleen maar knallers.. dan twijfel je echt niet meer

MAY
28 januari 2003, 11:05
idd. Ik heb sinds ik ongeveer 11 jaar geleden Queen ontdekten, heel wat ontwikkelen op het gebied van muziek doorgemaakt. Met name richting de metal bands als: Rhapsody, Stratovarius, Nightwish, Dream Theater. En af en toe dacht ik wel eens is Queen nog wel mijn favo band. En het werd bewezen dat het zo is, want ik kom telkens weer terug bij Queen. Want de muziek is zo veelzijdig dat het nooit gaat vervelen. Echt de beste band die er bestaat al mijn hele leven lang. Met de beste gitarist en zanger die er ooit hebben bestaan!!

Han Solo
29 januari 2003, 16:04
Over Brian May gesproken, heeft iemand nog het "Starfleet"-album; met die robot op de voorkant? M'n broer had em vroeger maar helaas.........

MAY
29 januari 2003, 16:10
Ik heb een paar jaar geleden de japanse singel van resurrections gekocht. Op deze cd staat ook het star fleet project. Zover ik weet bevat het star fleet project de nummers: Blues breaker, star fleet en let me out. Op zich is het wel een cool idee van brian may om eens iets te doen met eddie van halen. Eigenlijk voor elke gitaarliefhebber een must om een keertje te beluisteren hoewel je er wel verdomd lastig aan deze cd komt.

Han Solo
29 januari 2003, 16:16
Er staat me iets van bij dat er 6 nummers op stonden. Maar dat zal ik even navragen.....
Zou leuk zijn als ik em ooit nog eens op de kop tik. :wink:

pepper
29 januari 2003, 19:54
Ik heb die plaat nog , staan idd 3 nummers op, eigenlijk maar 1 serieus nr , starfleet, en 2 lekkere lange blues jam sessies.

greetz pepper

gjlp
16 mei 2003, 22:37
Innuendo is nooit live gedaan. In die tijd toerde ze al niet meer i.v.m. de slechte conditie van freddy. Verder wil ik even kwijt dat Brian May de reden is geweest dat ik gitaar ben gaan spelen en dat hij een geniale gitarist is.

SiNiSTRaL
21 mei 2003, 14:11
queen is cool, en brian may solo is ook cool (luister Cyborg ofzo)

Neals
21 mei 2003, 16:40
plant en queen, effe sjekke...

savecracker85
21 mei 2003, 20:48
Brain May is een fantastische gitarist..Ook zn eigen gitaar geluid kan ik ontzettend waarderen, wat zo moeilijk na te bootsen is, omdat hij zn gitaar helemaal zelf heeft gebouwd... Ook is hij niet zo'n patser a la Steve Vai, terwijl hij toch ook een gitarist is met veel techniek (hij was bv. al eerder met tapping bezig dan iemand als van Halen) :smile:

Neals
22 mei 2003, 15:53
Ik zag een filmpje op kazaa met vai en may, en may kon steve aardig bijhouden/nabootsen.

SiNiSTRaL
25 mei 2003, 14:52
Op 2003-05-21 20:48, schreef savecracker85:
Brain May is een fantastische gitarist..Ook zn eigen gitaar geluid kan ik ontzettend waarderen, wat zo moeilijk na te bootsen is, omdat hij zn gitaar helemaal zelf heeft gebouwd... Ook is hij niet zo'n patser a la Steve Vai, terwijl hij toch ook een gitarist is met veel techniek (hij was bv. al eerder met tapping bezig dan iemand als van Halen) :smile:


de originele gitaar heeft hij zelf gebouwd, maar dies al een aantal jaartjes dood ofzo, volgens mij heeft ie um 10 keer na laten maken ofzo

MAY
25 mei 2003, 15:41
Nee hoor. Hij speelt nog steed sop zijn originele gitaar. deze gitaar is alleen een aantal jaren geleden grondig gerestaureerd en helemaal uit mekaar gehaald door Greg Freyer. Hij heeft toen meteen 3 excacte kopieen ervan gemaaakt die niet van het echt te onderscheiden zijn. May speelt idd regelmatig over een van deze modellen maar het meest nog steeds op zijn eigen originele exemplaar.

May is mijn gootste gitaarheld. Een van die mensen met een fantastisch gevoel, voor melodieze en originele solo's die van top tot teen perfect zijn uitgewerkt. Zijn partijen zijn verre van standaard, en de details in zijn spel zorgen o.a. voor het typische May geluid. Daarom is het zo moeilijk zijn solo's zo goed na te spelen. Vele, inclusief soms mezelf, hebben geen oog voor deze details en daarom klinken solo's gewoon vaak niet zoals May ze speelt.

Naast zijn gitaarspel ook een briljant songwriter en sympathieke man. Of je ervan houdt of niet waarderen moet je hem!

Neals
25 mei 2003, 17:12
Die solo cd waar cyborg op staat (ik weet niet hoe die plaat verder heet) vond ik best te doen, alleen too much love will kill you, beetje slijmerig, maar een zeer toepasselijke boodschap.

MAY
25 mei 2003, 19:08
Cyborg staat op "Another world". Too much love will kill you staat op "back to the light"

Als je Another world al gaaf vond moet je zaker back tot the light eens horen, die vind ik persoonlijk nog beter. Dit is echt een top cd en een must voor de gitaarliefhebber. Ik heb het dus niet over de zangliefhebber.

wietse
25 mei 2003, 20:07
ben ik het met je eens back to the light is een veel betere cd ook hele goede produktie klinkt als een klok.
alleen jammer van de goedkope hoes die is niet mooi.

Neals
25 mei 2003, 21:40
Is queen goed in, lelijke hoezen... vooral night at the opera (meesterlijke cd overigens)

josh.vandenberg
26 mei 2003, 21:49
queen is absoluut mijn favoriete band.brain mai was zeker een dijk van een gitarist in de jaren 70 ,80 90.maar al die verzamelzooi die ze nu uitbrengen maakt mij toch wel een beetje misselijk.kijk maar bij de songschrijvers op die laatste cd s bv queen rocks .aalles door b.mai geschreven en eentje door freddie .een door deacon en een door tailor.terwijl freddie ook hele goede harde songs schreef.nee ,hij doet nu niet zo veel meer aan gitaarspelen.nu is het meer lijkenpikkerij.norespect

MADdie86
8 juni 2003, 20:36
Als ik even naar de tV kijk zie je aanbiedingen met "de beste"nummers van Queen maar dan laten ze beste nummers juist weg, er staan meestal dan nummers op die het publiek alleen kent en juist niet de nummers die echt goed zijn maar die nooit zijn uitgebracht e.d.
Zoals Great King rat e.d.
Daar erger ik me een beetje aan maarja ik heb het niet voor het zeggen :(

Nu we het toch over B.M. en Queen hebben, ik ben bezig met een artikel welk op mijn web-site komt en waarschijnelijk ook op de website van Miracle een coverband van Queen.
In dit artikel komt niet alleen mijn smaak aanbod aangezien ik niet kan spreken voor iedereen, waardor ik een poll / vragen lijst heb gemaakt. Hier uit haal ik informatie voor het artikel. Het gehele artikel gaat over Miracle. (Zie info op www.thaband.tk)

Wie wil meehelpen door deze poll in te vullen?

Anders Destium
8 juni 2003, 23:07
Ik vind nummers als Show must go on, Killer Queen, , You're my best friend, I want it all, Play the game en Innuendo het beste van Queen, ook vanwege de meesterlijke tempowisselingen.

Zonder meer 1 van de beste bands ooit, waarbij de songwriting van May natuurlijk een grote rol heeft gespeeld, net als het charisma van Freddy... Zonder deze unit hadden ze het nooit gered (ze zijn als geheel ook zo lang bij elkaar gebleven, dat maak je zelden tot nooit mee. Je kan zelfs zeggen: tot de dood ons scheidt :( )

Ook als je Queen niet waardeert behoor je respect te hebben voor Brian May, ook al vond ik persoonlijk zijn solowerk toch iets minder op een of andere manier...

Voidhead
9 juni 2003, 10:34
Ik zag een filmpje op kazaa met vai en may, en may kon steve aardig bijhouden/nabootsen.

neals onder welke titel zit dat filmpje op kazaa, kwil m wel eens downloaden :)

ik vind brian may ook n geniale gitarist.. die feel die hij erin legt, geweldig gewoon :)

ieme
9 juni 2003, 17:41
Over Brian May gesproken, heeft iemand nog het "Starfleet"-album; met die robot op de voorkant? M'n broer had em vroeger maar helaas.........

Ja ik heb em... copietje?

Blijepanda
10 juni 2003, 19:19
Queen is een van de beste bands ooit (vind ik) en Brian May is een meesterlijk goede gitarist. Hij is zeker een van mijn grootste voorbeelden. :)

ieme
11 juni 2003, 00:46
Ja ook mijn grote voorbeeld! geweldig!

Blokkie
15 juni 2003, 19:03
Queen, live at Wembley schijnt binnenkort op DVD uit te komen.

ieme
15 juni 2003, 19:29
Queen live at wembley stadium is sinds vorige week zaterdag uit (7juni)
Ik heb em al gehaald, de video heb ik ook maar daar staan niet alle nummers op, op de dvd wel! en hele leuke andere extras!

aanrader!!!!

Blokkie
15 juni 2003, 19:37
wat zijn de extra´s? verschilt de tracklist met de cd?

ieme
15 juni 2003, 23:34
De tracklist is the same as the cd, the extras are a 20 minute rehearsal footage, backstage footage and a piece called the unseen magic(friday concert, the normal disc and cd is the saturday concert), pretty nice! and the sound is amazing!!!

Blokkie
16 juni 2003, 09:10
dan ga ik die maar even in huis halen.

Blokkie
17 juni 2003, 17:48
DVD gekocht. werkelijk fantastisch. Dat het concert gaaf zou zijn had ik wel verwacht maar de extra´zijn ook subliem.

Riky
15 november 2006, 15:22
Nee hoor. Hij speelt nog steed sop zijn originele gitaar. deze gitaar is alleen een aantal jaren geleden grondig gerestaureerd en helemaal uit mekaar gehaald door Greg Freyer. Hij heeft toen meteen 3 excacte kopieen ervan gemaaakt die niet van het echt te onderscheiden zijn. May speelt idd regelmatig over een van deze modellen maar het meest nog steeds op zijn eigen originele exemplaar.

May is mijn gootste gitaarheld. Een van die mensen met een fantastisch gevoel, voor melodieze en originele solo's die van top tot teen perfect zijn uitgewerkt. Zijn partijen zijn verre van standaard, en de details in zijn spel zorgen o.a. voor het typische May geluid. Daarom is het zo moeilijk zijn solo's zo goed na te spelen. Vele, inclusief soms mezelf, hebben geen oog voor deze details en daarom klinken solo's gewoon vaak niet zoals May ze speelt.

Naast zijn gitaarspel ook een briljant songwriter en sympathieke man. Of je ervan houdt of niet waarderen moet je hem!




Helemaal mee eens!!! Echt goed gezegt!! Brain is the King en ik heb hem live in het Gelderdome gezien... Hij speelt met zoveel gevoel. Bij hem nummer Last horizon kreeg ik echt emoties van binnen...

catmanx28
20 januari 2007, 15:39
..Brian May is ook de reden voor mijn obsessie van het creeëren
van een eenmans orkerst met gitaar en een emmer vol f.x app.

Riky
21 januari 2007, 18:34
Over Brian May gesproken, heeft iemand nog het "Starfleet"-album; met die robot op de voorkant? M'n broer had em vroeger maar helaas.........

Ik heb de cd.. Persoonlijk vind ik hem niet echt geweldig, maar als brian fan hoord ie thuis in mijn verzameling :)

robby-C.rock
26 september 2007, 21:07
Brain May hoort echt in de top 10 van beste gitaristen.
die solo's van hem zijn echt gaaf, en hij heeft een geheel eigen sound omdat hij veel zelf aan zijn gitaar doet.