PDA

View Full Version : wat heb ik voor 800



Narvox
5 oktober 2006, 17:40
Ik ga binnenkort misschientoch maar eens me spaargeld opdoen voor me gitaarrommel, de versterker ik nu heb was 100 euro(à)
ik wil een nieuwe goeie versterker liefst 550-700 zoiets, 800 fzo maximum.
ik speel nog maar maand elktr gitaar ,en daarvoor amper akoestisch, dus is het eigelijk wel slim zo snel zo (in mijn normen) groot te gaan?
de versterker moet meer naar de sound van bv rhcp enzo toe gaan, en minder iets als otep, cradle of filth of dimmu borgir enzoiets kunnen.
kan iemand mss een beetje een kort overzicht over vertschillend sounds ofzo geven? en versterkers die eerder funky geluid hebben dan zon dark geram?:p
me gitaar is trouwens ibanez rg321mh (denk ik) als dat er toe zou doen (was 350 eur fzoiets)

126
5 oktober 2006, 17:43
een versterker is nog helemaal niet nodig joh .. maar ik kan begrijpen dat het motiverender is ..
ik snap je vraag niet helemaal . maar voor 800 euro vindj e meestal op 2ehands sites wel mooie dingen

Narvox
5 oktober 2006, 17:46
mja weet je, ik ben nu volop nieuwe dingen aan het leren, maar ik wil geen tijd gaan verknoeien aan technieken die je in bv metal gaat tegenkomen, want dat ga ik 99 procent toch bijna niet spelen.
en ik zou iets meer overzicht willen krijgen van wat er zoal te doen valt, en welke technieken voor mij intressant zijn. (dat is dan meer chili peppers in 2006 maar ook 1984 :p) dat dan om een beginnetje te maken, ik ga geen rhcp kopie worden ;p.

Lenweë Míriel
5 oktober 2006, 18:18
nu is natuurlijk ook belangerijk om te weten wat je er mee wilt doen.
wil je alleen thuis spelen of ook nog met vrienden samen spelen.
of wellicht gigs gaan doen.

voor dat bedrag heb je namelijk hele mooi zware buizenbakken, maar daar heb je thuis niet zo veel aan want die kan je toch niet open zetten.
als je veelzijdigheid wilt kan je op zoek gaan naar een modelingversterker.
anders een leuke buizenbak. maar deze heb je in verschillende klasse (luid tot oorverdovend)

AART
5 oktober 2006, 19:03
koch studiotone?

klein, handelbaar en volgens velen erg goed en veelzijdig.

E-J
5 oktober 2006, 19:10
En anders zo'n klein Epiphone buizenbakje, met wat effectjes ervoor! Lijkt me erg leuk voor thuis!

Brord
5 oktober 2006, 19:24
tien tekens

the feable
5 oktober 2006, 19:26
KOCH is denk ik wat je zoekt!

heavy-metal-thunder
5 oktober 2006, 19:46
Allles klinkt beter als je beter kan spelen.

Strangegun
5 oktober 2006, 20:01
ik wil ook zo'n coole versterker maar speel ook pas 7 weken
dus denk niet dat je er nu al een moet kopen van 500/800 want heb je denk ik nog niet nodig :hippie:

future2future
5 oktober 2006, 20:21
Je kan om te beginnen een Line 6 kopen ofzo, of een valvestate. Of wel gewoon het geld uitgeven en een JCM 800/900 nemen

DaveItUp
5 oktober 2006, 20:32
Is koch het antwoord op alles op dit forum ofzo?

Mike McCready
5 oktober 2006, 21:38
Je hebt een pm

sregor
5 oktober 2006, 22:24
Is koch het antwoord op alles op dit forum ofzo?

KOCH:seriousf:

nee, ik denk dat gewoon veel mensen er over te spreken zijn. ik heb zelf net ook een koch aangeschaft en ben er errug tevree mee!! En als iemand ergens tevreden mee is raad hij dat natuurlijk anderen ook aan. Een soort van missionaris idee. Ik geloof in Koch en nu ga jij dat ook geloven ja!!!!!!!:) maar zoals velen je ook kunnen/zullen vertellen. Ga lekker zelf een keertje naar een muziekzaak toe, plug je gitaar in een aantal verschillende bakken en luister. (met je oren!!) En dan kom je er vanzelf achter...







dat voor jouw het antwoord waarschijnlijk ook alleen maar koch kan zijn :sssh:

up-guitarman
6 oktober 2006, 00:23
Als je RHCP wilt spelen raad ik je een marshall aan !!!
Ik heb zelf de JCM600 combo en ben hier zeer tevreden over, o.a. ook voor john frusciante sounds e.d., goeie clean voor een marshall en lekkere vintage scheur !!!

Narvox
6 oktober 2006, 16:27
dank je allemaal, ik heb nu teveel keus:p ik hoop dat jullie je zou wel wat an de prijs hebben gehouden:) probleem is wel dat ik op mijn kamer enigzins wil oefenen, en dan wil ik dat er nog enigzins iets aan de muur blijft hangen..:p

Mike McCready
7 oktober 2006, 15:38
dank je allemaal, ik heb nu teveel keus:p ik hoop dat jullie je zou wel wat an de prijs hebben gehouden:) probleem is wel dat ik op mijn kamer enigzins wil oefenen, en dan wil ik dat er nog enigzins iets aan de muur blijft hangen..:p
Zie Gebruiker CP > Prive-berichten